شما مشمول بسته حمایتی دولت هستید؟

شما مشمول بسته حمایتی دولت هستید؟

بنا بر اعلام برخی سایت‌های دولتی، سرپرستان خانوار برای اطلاع از اینکه مشمول دریافت این بسته حمایتی هستند یا نه می‌توانند کد ملی خود را به شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹ ارسال کنند و پس از چند ساعت پاسخ آن را دریافت کنند.

کد خبر : ۶۴۶۵۰
بازدید : ۱۲۰۱
محمد شریعتمداری در هفته گذشته درباره جزئیات این بسته حمایتی گفت: برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوار‌ها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته‌های حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه‌های هدف پرداخت خواهد شد.

محمد شریعتمداری افزود: بسته‌های حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمان‌ها هستند تعلق خواهد گرفت.
شما مشمول بسته حمایتی دولت هستید؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالا‌های مختلف در اخیار این افراد قرار خواهیم داد گفت: برای کارکنان دولت نیز یک سیاست جبرانی اتخاذ شده که به طور متوسط مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به کسانی که حقوقشان زیر ۳ میلیون تومان است اعم از شاغلین و بازنشستگان تعلق میگیرد.

محمد شریعتمداری افزود: قرار است مبلغی نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا این سازمان بسته‌های حمایتی را به دریافت کنندگان در آمد زیر ۳ میلیون از قشر کارگر و یا مستمری بگیران این سازمان تخصیص دهد.

وی ادامه داد: بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و ... که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است که با همان شرط در آمد زیر ۳ میلیون تومان در اختیار آن‌ها قرار میگیرد.

وزیر تعاون افزود: بسته حمایتی دیگری نیز برای دیگر بیمه شدگان و افرادی که در این گروه‌ها نبودند، پیش بینی شده که با همان شرط درآمد زیر ۳ میلیون تومان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

گفتنی است بنابر اعلام برخی سایت‌های دولتی، سرپرستان خانوار برای اطلاع از اینکه مشمول دریافت این بسته حمایتی هستند یا نه می‌توانند کد ملی خود را به شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹ ارسال کنند و پس از چند ساعت پاسخ آن را دریافت کنند.

افراد و خانواده‌هایی که مشمول بسته حمایتی دولت نشدند چکار کنند؟

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه برگزاری نخستین کنفرانس ملی کودک دارای معلولیت که از صبح امروز در ساختمان تلاش در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران درخصوص فرآیند توزیع بسته‌های حمایتی اظهار کرد:طبق دستورالعمل و مصوبه هیئت دولت، بسته‌های حمایتی برای تمامی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، کارکنان دولت و بیمه شدگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با آغاز توزیع بسته‌های حمایتی چنانچه خانواده‌ها و یا افرادی مشمول این بسته‌ها نشده اند می‌توانند اعتراض خود را در سایت سازمان بهزیستی وارد کنند و در این رابطه در اسرع وقت به اعتراض آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

محسنی بندپی ادامه داد:سامانه اشاره شده سامانه بروزی است و خانواده‌ها و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه علاوه بر ثبت مشخصات خود اعتراض خود را مبنی بر عدم توزیع بسته حمایتی اعلام کنند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درخصوص فرآیند توزیع بسته‌های حمایتی گفت:در این خصوص مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بهزیستی اطلاع رسانی بروزی را خواهند داشت.

وی تصریح کرد:با اعلام توزیع بسته‌های حمایتی به مشمولان این طرح، حدود یک میلیون نفر نیز با مراجعه به سایت سازمان اعتراض خود را به عدم توزیع بسته‌های حمایتی داشته اند که به این موارد نیز رسیدگی خواهد شد.

محسنی بندپی در خصوص زمان توزیع بسته‌های حمایتی به بیمه شدگان نیز گفت: منابع این طرح کاملاً از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شده و مشکلی نداریم و به زودی این بسته‌ها در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: بسته‌های اشاره شده علاوه بر افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی به بیمه شدگان صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی نیز داده خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید