قیمت دلار، قیمت ارز

قیمت دلار، قیمت ارز

قیمت دلار و قیمت ارز هنوز از پر بازدیدترین اخبار رسانه‌هاست. با اینکه از مدتی پیش قیمت دلار و ارز روند نزولی در پیش گرفت و در چند هفته گذشته نوسان زیادی را تجربه نکرده است، اما همچنان در صدر اخبار قرار دارد. امروز صرافی ملی قیمت خرید دلار ار ۱۱۳۵۰۰ اعلام کرد.

کد خبر : ۶۵۲۶۷
بازدید : ۲۲۰۷
قیمت دلار قیمت ارز
فرادید | قیمت دلار و قیمت ارز هنوز از پر بازدیدترین اخبار رسانه‌هاست. با اینکه از مدتی پیش قیمت دلار و ارز روند نزولی در پیش گرفت و در چند هفته گذشته نوسان زیادی را تجربه نکرده است، اما همچنان در صدر اخبار قرار دارد .
امروز صرافی ملی قیمت خرید دلار ار ۱۱۳۵۰۰ اعلام کرد.

گفتنی است دیروز یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود «نرخ ۱۱ هزار تومانی دلار حباب است». کریمی گفت: کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر اتفاق افتاده، اما نباید فراموش کرد نرخ ارز هنوز منطقی نیست به‌طور مثال نرخ حدود ۱۱ هزار تومانی دلار بیانگر کاهش حدود یک‌سومی ارزش پول ملی است بنابراین باید کاهش نرخ ارز تا دستیابی به قیمت منطقی و باثبات ادامه یابد.

همچنین تا این لحظه صرافی ملی قیمت فروش دلار را ۱۱۴۰۰۰ و فروش یورو را ۱۳۱۵۰۰ اعلام کرده است.
قیمت دلار قیمت ارز


قیمت ارز در صرافی ملی امروز ۹۷/۰۹/۱۷
۵ صرافی دولتی در خیابان فردوسی و با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

امروز دلار در صرافی‌های دولتی با ۷۰ تومان افزایش نسبت به قیمت‌های صبح پنجشنبه ۱۱۴۰۰ تومان به عموم تا سقف ۲۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد و با قیمت ۱۱۳۵۰ تومان از مردم خریداری می‌شود.

قیمت فروش یورو نیز ۱۳۱۵۰ تومان اعلام شده که نسبت به آخرین روز هفته گذشته افزایش داشته است. البته یورو از مردم ۱۳ هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌شود.
قیمت دلار قیمت ارز
قیمت روز ارز‌های دولتی ۹۷/۰۹/۱۷
بانک مرکزی در جریان قیمت گذاری ۳۹ ارز دولتی موجود در معاملات امروز شنبه ۱۷ آذرماه مرکز مبادلات ارزی نرخ ۱۶ ارز را نسبت به آخرین روز هفته گذشته افزایش و نرخ ۱۶ ارز را کاهش داد؛ البته نرخ ۷ ارز را هم ثابت نگه داشت.

برهمین اساس، قیمت دلار امریکا بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۲۰۰ تومان تعیین شد؛ البته دولت اعلام کرده با دستور رئیس جمهور قیمت دولتی دلار امریکا تا فروردین ۹۸ ثابت خواهد بود. به همین علت ماه هاست که قیمت دلار تغییر نکرده است.

یورو در مرکز مبادلات ارزی با افزایش قیمت نسبت به پنجشنبه ۴۷۸۳ تومان، قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۴۶ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارز‌های دولتی فروخته می‌شود.

نرخ ارز‌های دولتی
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰
GBP پوند انگليس ۵۳,۴۶۴
CHF فرانک سويس ۴۲,۳۸۸
SEK کرون سوئد ۴,۶۴۲
NOK کرون نروژ ۴,۹۳۱
DKK کرون دانمارک ۶,۴۰۶
INR روپيه هند ۵۸۹
AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷
KWD دينار کويت ۱۳۸,۱۴۱
PKR100 يکصد روپيه پاکستان ۳۰,۳۰۰
JPY100 یکصد ين ژاپن ۳۷,۲۵۸
HKD دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۳
OMR ريال عمان ۱۰۹,۲۳۴
CAD دلار کانادا ۳۱,۵۲۳
ZAR راند آفريقای جنوبی ۲,۹۶۳
TRY لير ترکيه ۷,۹۲۰
RUB روبل روسيه ۶۳۴
QAR ريال قطر ۱۱,۵۳۹
IQD100 يکصد دينار عراق ۳,۵۲۷
SYP لير سوريه ۸۲
AUD دلار استراليا ۳۰,۲۵۱
SAR ريال سعودی ۱۱,۲۰۱
BHD دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳
SGD دلار سنگاپور ۳۰,۶۷۷
LKR10 ده روپيه سريلانکا ۲,۳۵۲
NPR100 يکصد روپيه نپال ۳۶,۶۰۵
AMD100 يکصد درام ارمنستان ۸,۶۶۱
LYD دينار ليبی ۳۰,۰۲۰
CNY یوان چين ۶,۱۱۰
THB100 يکصد بات تايلند ۱۲۷,۸۸۴
MYR رينگيت مالزی ۱۰,۰۸۱
KRW1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۷,۳۲۸
EUR یورو ۴۷,۸۳۱
KZT100 يکصد تنگه قزاقستان ۱۱,۳۳۳
AFN افغانی افغانستان ۵۵۵
BYN روبل جديد بلاروس ۱۹,۷۱۹
AZN منات آذربايجان ۲۴,۷۰۶
TJS سومونی تاجيکستان ۴,۴۵۷
VEF بوليوار جديد ونزوئلا ۴,۲۰۶


قیمت خرید دلار در بانک‎ها ۹۷/۰۹/۱۷
بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارز‌های خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارز‌های مردمی فعال شوند.

برهمین اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارز‌های مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۲۹۷ تومان و ۴ ریال، قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۸۵۹ تومان و ۴ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۴ هزار ۳۷۴ تومان و ۴ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده اند.

گفتنی است قیمت خرید دلار با افزایش ۶۹ تومانی، قیمت یورو با افزایش ۱۲۴ تومانی و قیمت پوند با افزایش ۸۸ تومانی در بانک‌های عامل نسبت به آخرین روز هفته گذشته اعلام شده است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بوده است؛ به طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود دو هفته پیش بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.


قیمت ارز مسافرتی امروز ۹۷/۰۹/۱۷
شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روز‌های قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۳ هزار و ۲۳۵ تومان و ۷ ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان می‌رسد. نرخ امروز نسبت به آخرین روز هفته گذشته با افزایش ۱۲۷ تومانی همراه بوده است.

گفتنی است، امروز قیمت یورو در صرافی‌های دولتی ۱۳۱۵۰ تومان اعلام شده که نسبت به آخرین روز هفته گذشته افزایش داشته است. البته یورو از مردم ۱۳ هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌شود.

با اعلام قیمت امروز فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانکی و البته آغاز معاملات صرافی‌های دولتی، مشخص شد که امروز نیز قیمت فروش یورو مسافرتی گران‌تر از فروش یورو در صرافی‌های دولتی است.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشور‌های همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشور‌ها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.
براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز ۱۸ شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارز‌های خریداری شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل: گذرنامه معتبر، بلیط مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ در مورد کشور‌هایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید