سونامی مرگبار با اندونزی چه کرد؟

سونامی مرگبار با اندونزی چه کرد؟

وقوع سونامی در تنگه سوندای اندونزی ۶۵ کشته برجای گذاشت.

کد خبر : ۶۵۸۴۴
بازدید : ۸۶۹
وقوع یک سونامی مرگبار در اندونزی
دولت اندونزی اعلام کرده که وقوع سونامی در نزدیکی تنگه سوندا، حداقل ۶۵ کشته در سواحل این کشور برجای گذاشته است. مقامات می‌گویند ۱۶۵ نفر زخمی و دو نفر هم ناپدید شده اند.

گزارش‌های اولیه حکایت از آن دارد که فوران آتشفشان کراکاتوا احتمالا به وقوع زمین لغزه در بستر دریا و هجوم ناگهانی امواج سهمگین به مناطق مسکونی در تاریکی شب منجر شده است.

مناطق پاندگلانگ، لامپانگ جنوبی و سرانگ در کانون این حادثه هستند.مدیر سازمان مدیریت حوادث طبیعی اندونزی تصاویری را در توییتر منتشر کرده که خودرو‌های واژگون شده و خیابان‌های سیل زده را نشان می‌دهد. به تعدادی از ساختمان‌ها آسیب رسیده است.
مقامات پیش بینی می‌کنند که تعداد کشته‌ها و‌ها زخمی‌ها افزایش پیدا بکند.تنگه سوندا در بین دو جزیره جاوه در شرق و سوماترا در غرب اندونزی واقع است و دریای جاوه در اقیانوس آرام را به اقیانوس هند متصل می‌کند.
وقوع یک سونامی مرگبار در اندونزی
در اواخر سپتامبر گذشته، حدود دو هزار نفر در یک سونامی ناشی از زلزله‌ای به بزرگی ۷.۵ در یک شهر ساحلی اندونزی کشته شدند. ارتفاع امواج ناشی از سونامی در پالو در جزیره سولاوسی به بیش از سه متر رسیده بود.

اندونزی روی "حلقه آتش" اقیانوس آرام که محل برخورد صفحات تکتونیک زمین است قرار دارد. برخورد همین صفحات باعث زلزله‌ها و فعالیت‌های آتشفشانی می‌شود.


وقوع یک سونامی مرگبار در اندونزی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید