راهکار سازندگان گوشی برای حل رکود بازار
یک موسسه تحقیقاتی از صرف هزینه ۴۰ میلیارد دلاری شرکتهای تولید کننده موبایل در سال جاری برای فروش محصولاتشان خبر داد.
کد خبر :
۶۶۰۱۳
بازدید :
۶۹۹
پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی AppsFlyer به تازگی اعلام کردهاند شرکتهای تولیدکننده موبایل در سال جاری میلادی ۴۰ میلیارد دلار صرف هزینه تبلیغات برای محصولات خود کردهاند. با وجود اینکه آمار فروش گوشیهای هوشمند در سالهای اخیر نشان میدهد بازارهای جهانی موبایل به شدت وارد مرحله رکود شده و افزودن قابلیتهای جدید نیز به نظر میرسد هنوز نتوانسته نظر و توجه کاربران را چندان به سمت و سوی خود جلب کند، اما شرکتهای تولیدکننده موبایل همچنان ناامید نشده و به توسعه آگهیهای تبلیغاتی برای فروش بیشتر محصولات و گوشیهای خود ادامه دادهاند.
به گونهای که پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری AppsFlyer به تازگی با انتشار گزارشی خاطرنشان کردهاند که هزینه تبلیغاتی شرکتهای تولیدکننده و عرضهکننده موبایل در سال ۲۰۱۸ میلادی، بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار بوده است. آنها همچنین برآورد کردهاند که این رقم تا سال ۲۰۲۰ میلادی به مبلغی بالغ بر ۶۴ میلیارد دلار خواهد رسید.
این به آن معناست که شرکتهای تولیدکننده موبایل باوجود رکود اقتصادی در بازارهای جهانی همچنان تمایل دارند هزینههای خود را در بخش تبلیغات افزایش دهند. این در حالی است که هزینههای صرف شده در بخش تبلیغات برای گوشیهای هوشمند در منطقه آمریکای شمالی رقمی بالغ بر ۵/ ۶ میلیارد دلار ثبت شده بود.
پیشبینیها حاکی از آن است که این رقم هر سال حدود ۲۰ درصد افزایش یابد و این یعنی تبلیغکنندگان و شرکتهای فعال در حوزه بازاریابی، قادر خواهند بود در سالهای آینده درآمدزایی خود از طریق تولیدکنندگان موبایل را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند با اینکه هزینههای صرفشده توسط شرکتهای تولیدکننده موبایل از سال گذشته تاکنون رو به افزایش بوده و پیش بینی میشود که این روند صعودی همچنان در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد، اما همچنان این احتمال وجود دارد که این هزینهها نتیجه مثبت و مفیدی برای آنها به ارمغان نیاورد و منجر به سودآوری و درآمدزایی بیشتری برای آنها نشود، چراکه بازارهای جهانی گوشیهای هوشمند به شدت در مرحله رکود بهسر میبرد و تحت تاثیر مسائل و شرایط متعددی است که پیشبینی دقیق آن را دشوار ساخته است.
۰