قیمت‌های جدید سایپا و پارس خودرو

از میان ۴ محصولی که در لیست پیشین سایپا قرار داشتند قیمت وانت پراید افزایش یافته است، سراتوها بدون تغییر ماندند و چانگان در لیست جدید با کاهش قیمت روبه‌رو است.

کد خبر : ۶۶۸۰۷
بازدید : ۸۰۸
روز گذشته شرکت سایپا و زیرمجموعه آن پارس خودرو هم در مسیر شرکت رقیب یعنی ایران خودرو حرکت کرده و قیمت جدید محصولات خود را اعلام کردند.

لیست اعلامی شرکت سایپا شامل دو بخش است که خودروهای پرتیراژ بخش اصلی آن را تشکیل می‌دهد. در کنار پرتیراژها، محصولات بالای ۴۵ میلیون تومان که ۸ دی‌ماه قیمت برخی از آنها اعلام شده بود، بار دیگر قیمت‌های جدیدی به خود دیدند.
اوایل ماه جاری سایپا قیمت چهار محصول شامل سراتو با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی، سراتو با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی، چانگان و وانت پراید را اعلام کرد.
از میان ۴ محصولی که در لیست پیشین سایپا قرار داشتند قیمت وانت پراید افزایش یافته است، سراتوها بدون تغییر ماندند و چانگان در لیست جدید با کاهش قیمت روبه‌رو است.
در لیست جدید، افزایش قیمت وانت پراید و ثابت نگه داشتن قیمت سراتوها در شرایطی است که ایران خودرو در هر لیست قیمتی که پیش از این اعلام کرده، قیمت محصولات خود را کاهش داد.
اما سایپا بر خلاف شرکت رقیب، قیمت وانت خود را افزایش داده است. اما اعلام قیمت‌های جدید پارس خودرو در شرایطی است که محصولات رنو با توجه به قطع همکاری این شرکت فرانسوی با شرکای ایرانی خود، نمی‌تواند در خطوط تولیدی پارس خودرو و ایران خودرو ادامه حیات دهد.
شرکت برلیانس هم با توجه به مشکلات نقل‌و‌انتقال مالی مشخص نیست که حاضر به ادامه همکاری با شریک ایرانی خود باشد.
بر این اساس لیست جدید قیمتی شرکت سایپا برای محصولات گروه X۱۰۰ به این ترتیب است: پراید ۱۳۱، ۲۹ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، پراید ۱۳۲، ۲۸ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان، پراید ۱۱۱، ۲۹ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان، وانت پراید، ۳۰ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان قیمت خورده است.
در حالی برای وانت پراید، این قیمت اعلام شده است که پیش از این در زمانی که شرکت سایپا قیمت ۴ محصول خود را اعلام کرده بود، وانت پراید یکی از آن خودروها بود و در لیست قبلی ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشت. بنابراین این خودرو در لیست جدید یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت‌های گروه X۲۰۰، به شرح زیر است: تیبا صندوقدار، ۳۵ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان، تیبا صندوقدار پایه گازسوز، ۳۷ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان، تیبا ۲ با رینگ فولادی، ۳۹ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان، ساینا با رینگ فولادی، ۳۹ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان، ساینا اتوماتیک ۶۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان قیمت دارند.
کوئیک که جزو آخرین محصولات سایپا است، در دو مدل گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک در لیست جدید حضور دارد.
این شرکت برای مدل دستی این خودرو، ۴۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت گذاشته است و همین خودرو با گیربکس اتومات، با افزایش ۲۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی به نسبت گیربکس دستی، ۶۹ میلیون تومان قیمت دارد.آریو دیگر محصولی است که قیمت جدید برای دو مدل دستی و اتوماتیک اعلام شده است.
قیمت این خودرو با گیربکس دستی، ۸۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان و همین خودرو با گیربکس اتومات ۹۴ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای دو مدل سراتو با حجم موتورهای متفاوت هم قیمت‌گذاری شده است. براین اساس سراتو با حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی، ۱۷۶ میلیون تومان و برای همین موتور با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی، ۱۹۶ میلیون تومان قیمت اعلام شده است. همان طور که اشاره شد، این خودروها در لیست پیشین که برای ۴ محصول سایپا قیمت‌گذاری صورت گرفته بود، با همین قیمت‌ها حضور داشتند.
چانگان آخرین محصولی است که در این لیست برای آن قیمت جدید اعلام شده است. این خودرو در لیست پیشین حضور داشت. در آن لیست ۱۲۷ میلیون تومان قیمت داشت، حال در لیستی که روز گذشته اعلام شد برای این خودرو قیمت ۱۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این قیمت جدید نشان‌دهنده کاهش ۷ میلیون تومانی قیمت این خودرو است.

قیمت‌های اعلامی شرکت پارس خودرو به شرح زیر است: قیمت پارس تندر به ۸۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.همچنین قیمت ساندرو با گیربکس دستی، ۹۵ میلیون تومان، ساندرو با گیربکس اتوماتیک ۱۱۰میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ساندرو استپ وی دنده‌ای ۱۰۳ میلیون و ۱۰۰ تومان و ساندرو استپ وی اتوماتیک ۱۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.علاوه براین قیمت برلیانس۲۲۰ دنده‌ای ۶۴ میلیون و ۲۰۰ تومان و قیمت برلیانس ۲۳۰دنده‌ای به ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
برلیانس ۳۲۰ نیز که در دو مدل گیربکس دستی و اتومات در خطوط تولید شرکت پارس خودرو حضور دارد، به ترتیب ۸۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۰۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.برلیانس ۳۳۰ با گیربکس دستی، ۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و همین خودرو با گیربکس اتومات ۱۰۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در لیست جدید قیمتی پارس خودرو حضور دارند.برای برلیانس کراس هم قیمت ۱۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی اعلام شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید