تحقیقی درباره رفتارهای جنسی در انگلیس

"نظرسنجی ملی درباره رفتار‌های جنسی و سبک زندگی" هر ده سال یک بار انجام می‌شود و تصویری دقیق از رفتار‌های جنسی در بریتانیا را به دست می‌دهد

کد خبر : ۶۶۹۵۳
بازدید : ۹۹۷
نتیجه بررسی رفتار‌های جنسی در بریتانیا نشان می‌دهد که داشتن اولین رابطه جنسی در سنین پایین بزرگترین افسوس جوانان این کشور به شمار می‌رود.

بیش از یک سوم زنان و یک چهارم مردانی که در سنین نوجوانی یا اوایل بیست سالگی اولین رابطه جنسی را برقرار کرده‌اند می‌گویند که بعد‌ها احساس کردند که سنشان برای این کار مناسب نبوده و زود بکارت خود را از دست داده‌اند.

براساس قوانین بریتانیا حداقل سن برای رابطه جنسی شانزده سال است.

آخرین نظرسنجی ملی درباره رفتار‌های جنسی و سبک زندگی می‌گوید که احتمالا بسیاری از افراد در این سن آمادگی رابطه جنسی را ندارند.

"نظرسنجی ملی درباره رفتار‌های جنسی و سبک زندگی" هر ده سال یک بار انجام می‌شود و تصویری دقیق از رفتار‌های جنسی در بریتانیا را به دست می‌دهد.

نظرسنجی اخیر بوسیله تیم تحقیق "دانشگاه بهداشت و طب حاره‌ای لندن" در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ با پرسش از حدود سه هزار جوان تهیه شده است که نتیجه آن در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده است.

در این تحقیق حدود ۴۰ درصد دختران و ۲۶ درصد پسران گفتند احساس می‌کنند که تجربه اولین رابطه جنسی در سن مناسب اتفاق نیفتاده است و بیشتر آن‌ها افسوس خوردند که کاش دیرتر این کار را کرده بودند.

تعداد کمی هم گفتند که باید زودتر این کار را انجام می‌دادند.

بر اساس این تحقیق، "اغلب پرسش‌شوندگان در ۱۸ سالگی، نیمی از آن‌ها به محض ورود به ۱۷ سالگی و حدود یک سوم آن‌ها هم قبل از ۱۶ سالگی اولین رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند. "

تمایل برابر
این نظرسنجی همچنین به مسئله آمادگی و صلاحیت جنسی پرداخته و اینکه آیا شخص توانایی تصمیم آگاهانه برای داشتن نخستین رابطه جنسی را دارد. برای مثال هر دو طرف باید به اندازه کافی هشیار (نه مست) باشند تا بتوانند به عمل جنسی رضایت بدهند و نباید زیر فشار شریک خود این کار را بکنند.

حدود نیمی از زنان و چهار نفر از هر ده مرد گفته‌اند که در آن زمان چنین معیار‌هایی را در نظر نداشتند.

یک پنجم زنان و یک دهم مردان پاسخ دادند که تمایلشان به رابطه جنسی با شریک جنسی‌شان به یک اندازه نبوده است و حالا به نوعی احساس می‌کنند که زیر فشار عمل جنسی را انجام داده‌اند.

پروفسور کایه ویلینگز می‌گوید که سن قانونی نمی‌تواند نشان دهنده آمادگی فرد برای فعالیت جنسی باشد: "افراد با هم فرق دارند، بعضی‌ها در ۱۵ سالگی آماده رابطه جنسی هستند و بعضی‌ها حتی در ۱۸ سالگی هم این رابطه برایشان زود است. "

یکی دیگر از اعضای تیم تحقیق می‌گوید که نتیجه تحقیق این نظریه را تایید می‌کند که "زنان ممکن است بیشتر از مردان به دلیل فشار شریک جنسی خود وادار به رابطه جنسی شوند. "

او می‌گوید که آموزش‌های جنسی در مدارس انگلیس باید به نوجوانان مهارت‌های گفتگو را یاد دهد تا آن‌ها بتوانند تجربه مثبت و مطمئنی از اولین رابطه جنسی خود داشته باشند.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید