برلیانس V۵ بخریم یا جک S۵؟

برلیانس V۵ بخریم یا جک S۵؟

موتور جک S۵ بسیار قوی‌تر از برلیانس V۵ است، ولی مصرف سوخت آن چندان تفاوتی با آن ندارد.

کد خبر : ۶۷۰۴۵
بازدید : ۱۶۶۱

اگر شما هم اخیراً به فکر خرید ماشین افتاده باشید و تصمیمتان خرید ماشین چینی باشد، احتمالاً نام این دو برند را زیاد شنیده‌اید و شاید در خرید خود مردد شده باشید که کدام برند را خریداری کنید. هر کدام از این برندها مزایای خاص خود را دارند که شاید دیگری نداشته باشد، در این مقاله تصمیم داریم مقایسه کاملی میان این دو شرکت سازنده خودرو برای شما انجام دهیم. این مقایسه را بین بهترین ماشین‌های ساخته شده اینکمپانی‌ها انجام می‌دهیم تا مقایسه بهتری از نظر برند سازنده باشد.

برلیانس V۵ بخریم یا جک S۵؟

بهترین خودرو ساخته شده توسط کمپانی برلیانس، برلیانسV5 است. در این ماشین طبق معمول همیشه طراحی ظاهری از بی‌ام‌و الگو برداری شده و ظاهر ماشین بسیار زیبا و چشم نواز است. این ماشین از نظر راحتی ماشین خوبی است و اگر بخواهیم از یک تا پنج به آن نمره دهی کنیم، نمره 4 شاید نمره مناسبی از این جهت باشد.

از نظر کیفیت ساخت ماشین نیز همانند راحتی ماشین شاید بتوان نمره 4 از 5 را به آن داد. برلیانس مدتی است در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است و این مورد توجه قرار گرفتن در صورتیکه خدمات پس از فروش آن مناسب نباشد امکان پذیر نبود. از جهت خدمات پس از فروش نیز می‌توان به این ماشین نمره 4 از 5 داد و نمره کلی 4 از 5 برای این ماشین چینی در نظر گرفت.

البته قطعاً هر ماشینی، معایب خاص خود را نیز دارد، برلیانسV5 نیز از این قاعده مستثنی نیست. مشکل اصلی که شاید شما را در این ماشین آزار دهد، کابین نسبتاً کوچک نسبت به رقبا و نا آرام بودن کابین ماشین است. مشکل دیگر را شاید بتوان در بخش مجموعه صفحه کلاچ آن برای مدل‌های دستی دانست که انتظارات از این بخش بیشتر بود.

از نظر موتوری ماشین متوسطی محسوب می‌شود، به طور کلی برلیانس برای ماشین‌های خود موتورهای خیلی بیش از حد قوی استفاده نمی‌کند تا قادر به ارائه قیمتی معقول‌تر برای ماشین باشد. برای برلیانسV5 موتور 4 سیلندر با ظرفیت 1586 سی سی در نظر گرفته شده است که قادر به تولید 116 اسب بخار در بیشترین حالت می‌باشد. در مورد مصرف ماشین می‌تواند امتیاز خوبی کسب کند چراکه مصرف آن در سیکل ترکیبی در حدود 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در ادامه پاسخ به سؤال برلیانس بخریمیا جک می‌خواهیم بپردازیم به ماشین جک S5 که با آمدن آن به بازار نظر مردم در مورد موتور ماشین‌های چینی اندکی تغییر کرد. موتور این ماشین 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد و ظرفیت موتور آن معادل 2000 سی سی می‌باشد که مجهز به تکنولوژیتوربو شارژ نیز هست. همانطور که شاید تا الان متوجه شده باشید، تمرکز این ماشین بیشتر بر روی موتور آن گذاشته شده است و ممکن است اندکی مشکل در راحتی ماشین احساس کنید.

مشکلات اصلی در بخش امکانات را شاید بتوان به صورت تیتر وار به این موارد بخش بندی کرد: برقی نبودن صندلی‌ها، نداشتن دوربین دنده عقب، نداشتن دنده اتوماتیک و موارد رفاهی این چنینی. مواد استفاده شده در داخل کابین این ماشین مثل سایر خودروهای چینی از نوع مرغوب و درجه یک نیست.

برلیانس V۵ بخریم یا جک S۵؟

موتور جک S5 بسیار قوی‌تر از برلیانسV5 است ولی مصرف سوخت آن چندان تفاوتی با آن ندارد. جک S5 قادر به تولید 176 اسب بخار است که نسبت به 116 اسب بخار برلیانس خیلی بیشتر است، اما مصرف بنزین جک فقط 0.2 لیتر در هر 100 کیلومتر بیشتر از برلیانس است (مصرف جکS5 در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر، 7.7 لیتر است).

به طور کلی اگر بخواهیم برای شما یک نتیجه گیری کلی بکنیم و به سؤال برلیانس بخریمیا جک پاسخ خلاصه‌ای بدهیم: برلیانسV5 بیشتر به امکانات رفاهی توجه کرده است و ماشین زیباتری است. اگر به دنبال امکانات بیشتر هستید، برلیانس انتخاب بهتری برای شماست. ولی اگر ماشینی می‌خواهید که از نظر موتوری قوی‌تر باشد، جک S5 می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد، خصوصاً که دنده دستی برای عشاق ماشین همیشه یک آپشن خیلی خوب به حساب می‌آید چراکه کنترل بر روی شتاب ماشین برای راننده بیشتر است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید