یک زن سرشناس دیگر به رقبای ترامپ اضافه شد

یک زن سرشناس دیگر به رقبای ترامپ اضافه شد

هریس پیش‌تر در یک مصاحبه تلوزیونی گفته بود برای شرکت در انتخابات "احساس تکلیف " می‌کند. او مهم‌ترین دغدغه‌اش برای حضور در انتخابات را امنیت معرفی کرده است که به نظر می‌رسد کنایه‌ای به سیاست‌های ترامپ است؛ چراکه این روز‌ها انتقاد شدید از سیاست‌های ترامپ در بین کاندیدا‌های رقیب مُد شده است. اما انتقاد از ترامپ تنها مد این روز‌های سیاست آمریکا نیست.

کد خبر : ۶۷۱۸۸
بازدید : ۵۱۷۷
یک زن سرشناس دیگر به رقبای ترامپ اضافه شد
فرادید | بزرگداشت مارتین لوترکینگ برای آمریکایی‌ها روز مهمی است؛ این روز از معدود مناسبت‌هایی است که همه ایالات آمریکا تعطیل می‌شود. اما امسال این مراسم رنگ‌و‌بوی دیگری گرفت.

با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چهره‌های سیاسی سعی کردند از این مناسبت تاریخی استفاده کنند.

باراک اوباما و بیل کلینتون به این بهانه طعنه‌هایی به ترامپ زدند. مایک پنس هم که ترامپ را با مارتین لوترکینگ مقایسه کرده بود شدیدا مورد انتقاد پسر این مبارز مشهور جنبش سیاهان قرار گرفت.

همچنین ترامپ به مناسبت این مراسم در بخشی از توییتش گفته بود «بدون توجه به رنگ پوست و محل تولدمان همه ما توسط خداوند به طور یکسان آفریده شده‌ایم» این توییت با واکنش شدید کاربرانی مواجه شد که خودِ ترامپ را "یکی از سردمداران نژادپرستی در آمریکای عصر جدید" می‌دانند.
وزیر امور خارجه کشورمان هم به این مناسبت در انتقاد به بازداشت مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی در آمریکا نوشت: « ۵۰ سال بعد از ترور مارتین لوترکینگ، آمریکا هنوز حقوق مدنی زنان و مردان سیاه‌پوست را نقض می‌کند.»

اما در کنار این بحث‌و‌جدل‌ها اتفاق مهمی هم در کارزار انتخابات ۲۰۲۰ افتاد.

کاملیا هریس در این مراسم نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرد. او که یک آفریقایی-آسیایی تبار محسوب می‌شود رنگ و لوگوی کمپینش را از نخستین زن سیاهپوستی که کاندید ریاست جمهوری آمریکا شد، الهام گرفته است. شعار کاملیا هریس در کمپین‌های انتخاباتی " برای مردم" است. او احتمالا اواخر ماه رسما نامزد حضور در انتخابات می‌شود.
یک زن سرشناس دیگر به رقبای ترامپ اضافه شد
حالا کامالیا آخرین چهره سرشناس دموکرات است که برای رقابت با ترامپ اعلام آمادگی کرده است. الیزابت وارن، کرستن جیلیبرند و تولسی گبرد پیش‌تر حضور قطعی خود را اعلام کردنه بودند. البته باید منتظر باشیم تا با ورود برنی سندرز و جو بایدن در هفته‌های آینده تنور انتخابات گرم‌تر هم بشود.

هریس پیش‌تر در یک مصاحبه تلوزیونی گفته بود برای شرکت در انتخابات "احساس تکلیف " می‌کند. او مهم‌ترین دغدغه‌اش برای حضور در انتخابات را امنیت معرفی کرده است که به نظر می‌رسد کنایه‌ای به سیاست‌های ترامپ است؛ چراکه این روز‌ها انتقاد شدید از سیاست‌های ترامپ در بین کاندیدا‌های رقیب مد شده است.

اما انتقاد از ترامپ تنها مد این روز‌های سیاست آمریکا نیست.

هریس به تازگی زندگینامه‌ای از خود منتشر کرده است که می‌توان با مطالعه آن به استراتژی او در انتخابات ریاست جمهوری پی برد.

در این کتاب او از بزرگ شدنش به عنوان دختر یک مهاجر می‌گوید؛ اینکه چه راهی را برای رسیدن به مقام سناتوری گذرانده است.

این زندگینامه، خواننده را به یاد کتاب "میشل اوباما شدن" می‌اندازد. همسر رییس جمهور سابق آمریکا- که از او هم به عنوان یک از نامزد‌های بالقوه انتخابات ۲۰۲۰ نام می‌برند- در زندگینامه‌اش از شرایط سخت زندگی به عنوان یک دختر سیاه‌پوست در طبقه پایین اجتماعی می‌گوید.

به تازگی بسیاری از شخصیت‌های برجسته سیاست آمریکا مثل باراک اوباما هم زندگینامه خود را منتشر کرده‌اند.

به گفته یکی از مشاوران هریس، اولویت‌های او در مبارزات انتخاباتی هزینه‌های زندگی مردم، تلاش برای رسیدن به جامعه عادلانه، گسترش دسترسی مردم به زندگی با کیفیت و بازگرداندن حیثیت و پاسخگویی به ادارات دولتی است.
یک زن سرشناس دیگر به رقبای ترامپ اضافه شد
هریس وقتی سال ۲۰۱۶ سناتور شد اولین هندی-آمریکایی و دومین زن رنگین‌پوست بود که به این عنوان می‌رسد. هریس می‌گوید پدر و مادرش در جنبش‌های حقوق مدنی فعال بوده اند و این محیطی است که در آن بزرگ شده است؛ به همین خاطر مکررا از جنگیدن برای کشورش می‌گوید.

بعد از اینکه هیلاری از ترامپ شکست خورد حالا خیلی‌ها امیدوارند هریس طلسم تکیه زدن یک زن بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا را بشکند.

در کارنامه هریس، حمایت از همجنسگرایان، حمایت از خدمات عمومی پزشکی و کاهش مجازات خلافکاران خرده‌پا، دیده می‌شود.

وقتی او دادستان کل کالیفرنیا بود با پرونده‌های جنجالی زیادی سروکار داشت و در برخی موارد مورد انتقاد قرار گرفت، اما مدت‌هاست به یکی از منتقدان تند ترامپ تبدیل شده است.

انتقادات شدید او از سیاست‌های ترامپ علیه مهاجران و بی توجهی او مسائل زیست محیطی از مدت‌ها پیش شروع شده است.

انتقاداتی که حالا در بین گزینه‌های نامزدی انتخابات آمریکا مُد شده است و دموکرات و جمهوری‌خواه سعی می‌کنند در این رقابت از هم پیشی بگیرند.

باید دید سابقه طولانی هریس در این انتقادات، حمایت اوباما از او در انتخابات سنا، زن بودن و آسیایی-آفریقایی بودن او می‌تواند کفه ترازو را به نفع او سنگین کند؟
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید