پلیس در تعقیب خواستگارشیاد

ما قبل از آن به جاده چالوس رفته و زمانی که دختر جوان برای شستن دست هایش به سرویس بهداشتی رفته بود او کیف حاوی طلاهایش را دزدیده بود. شکایت‌های سریالی در این رابطه ادامه داشت و در تمامی آن‌ها پسر جوانی به نام کوروش در اینستاگرام، مراکز خرید و میهمانی‌ها با دختران جوان آشنا شده و از آن‌ها خواستگاری می‌کرد.

کد خبر : ۶۷۷۵۰
بازدید : ۸۹۵
مرد شیاد که با خودرو‌های مدل بالا و وعده ازدواج از ده‌ها دختر دم بخت کلاهبرداری کرده بود تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

اوایل فروردین دختر جوانی به اداره پلیس رفت و از مرد جوانی شکایت کرد. وی گفت: مدتی قبل در میهمانی شبانه با پسر جوانی آشنا شدم. او به من ابراز علاقه و بعد از مدتی هم خواستگاری کرد. ابراز احساسات کوروش به حدی بود که من واقعاً تصور می‌کردم بزودی باهم ازدواج می‌کنیم. کوروش وضع مالی خوبی داشت و هر بار با خودروی گرانقیمتی به دنبالم می‌آمد.

او ادامه داد: این روابط ادامه داشت تا این‌که کوروش گفت: دوستش که صاحب یک آپارتمان شیک و گران قیمت است قصد رفتن به خارج از کشور را دارد و برای همین آپارتمان را با قیمتی پایین به فروش می‌رساند. من هم که بدنبال خرید آپارتمان بودم، ۱۵۰ میلیون تومانم را که برای این کار کنار گذاشته بودم به کوروش دادم تا او آپارتمان را برایم قولنامه کند و من مابقی پول را به او بدهم، اما بعد از آن کوروش ناپدید شد.

کلاهبرداری‌های سریالی
با شکایت دختر جوان تحقیقات به دستور بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای ناحیه ۵ آغاز شد. در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان با شکایت دیگری مواجه شدند. در این پرونده دختر جوان با کوروش در اینستاگرام آشنا شده بود. بعد از مدتی پسر کلاهبردار او را به جاده چالوس دعوت کرده بود، اما قبل از آن به این بهانه که دوست طلافروشی دارد و سرویس‌های طلا را با قیمتی مناسب می‌خرد دختر جوان را ترغیب می‌کند تا طلاهایش را با خود همراه بیاورد تا با هم به سراغ دوست طلافروش کوروش بروند.
اما قبل از آن به جاده چالوس رفته و زمانی که دختر جوان برای شستن دست هایش به سرویس بهداشتی رفته بود او کیف حاوی طلاهایش را دزدیده بود. شکایت‌های سریالی در این رابطه ادامه داشت و در تمامی آن‌ها پسر جوانی به نام کوروش در اینستاگرام، مراکز خرید و میهمانی‌ها با دختران جوان آشنا شده و از آن‌ها خواستگاری می‌کرد.
او برای جلب اعتماد دختران هر بار با خودرویی مدل بالا به ملاقات آن‌ها می‌رفت و خودش را مهندس شرکتی معتبر معرفی می‌کرد. کوروش بعد از جلب اعتماد دختران جوان، با ترفند‌های مختلف پول و طلا‌های دختران دم بخت را به سرقت می‌برد.

کرایه خودرو‌های مدل بالا
با توجه به شگرد مشابه سرقت‌ها این احتمال از سوی تیم تحقیق مطرح شد که سرقت‌ها از سوی یک نفر صورت گرفته است. این فرضیه زمانی قوت گرفت که کارآگاهان به سراغ دوربین‌های مداربسته محل‌های قرار کوروش با دختران جوان رفتند و تصاویر چهره متهم به دست آمد. وقتی این تصویر به شاکی‌ها نشان داده شد همگی او را شناسایی کردند.

در بازبینی دوربین‌های مداربسته علاوه بر چهره متهم فراری، شماره پلاک چندین خودروی او نیز بدست آمد. با استعلام شماره پلاک خودرو‌ها مشخص شد که تمامی خودرو‌های مدل بالا متعلق به مؤسسه کرایه اتومبیل بوده است. بدین ترتیب مشخص شد که کوروش هر بار با کرایه خودروی مدل بالایی به سراغ دختران جوان رفته و بعد از تفریح چند ساعته خودرو‌ها را به مؤسسه بازگردانده است.
باتوجه به مدارکی که در مؤسسه کرایه خودرو بدست آمد و همچنین تصویر متهم جوان، مشخص شد که او چندین سال قبل نیز به خاطر فریب و سرقت از ۱۵ دختر محکوم به حبس شده و باید تا ۷ سال دیگر در زندان می‌ماند، اما مدتی قبل با گذاشتن وثیقه‌ای سنگین از زندان مرخصی می‌گیرد، اما با پایان یافتن مدت زمان مرخصی‌اش به زندان برنگشت.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که کوروش از سوی دادسرا‌های دیگری نیز به همین جرم تحت تعقیب است. از آنجایی که متهم جوان مدام مخفیگاهش را تغییر می‌داد، تیم تحقیق موفق به شناسایی مخفیگاه اصلی و دستگیری او نشد.

بدین ترتیب بازپرس احمدبیگی از شعبه ۱۵ دادسرای ناحیه ۵ با درخواست انتشار تصویر بدون پوشش متهم از مردم خواست تا چنانچه از مخفیگاه وی خبر دارند موضوع را به پلیس یا دادسرا اطلاع دهند.

منبع: ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید