تولید واکسن ضد ایدز در ایتالیا؟!

تولید واکسن ضد ایدز در ایتالیا؟!

یک روزنامه ایتالیایی اخبار مربوط به تولید واکسن ضد ایدز در ایتالیا را نادرست خواند و نوشت که هیچ واکسنی برای بیماری ایدز وجود ندارد.

کد خبر : ۶۷۹۹۹
بازدید : ۱۰۳۱
تولید واکسن ضد ایدز در ایتالیا صحت ندارد
به تازگی برخی از رسانه های ایتالیا از تولید واکسن ایدز که تا 90 درصد موفقیت آمیز خوانده شده بود ؛ خبر دادند که باعث حیرت در جامعه علمی جهان و شادی در میان هزاران بیمار مبتلا به ایدز شد.

روزنامه ایتالیایی 'ایل فاتو کوئوتیدانو' روز شنبه نوشت : باوجود انتشار اخباری مبنی بر تولید واکسن ایدز در ایتالیا ؛ متاسفانه تاکنون هیچ واکسنی برای این بیماری در ایتالیا ساخته و تولید نشده است.

با این حال برخی از روزنامه های مهم از جمله 'کوریره دلاسرا' با عنوان 'ایدز، واکسن ایتالیایی و آینده بدون دارو' این خبر را منتشر کردند.

20 سال پیش در سال 1998 میلادی نیز رسانه های ایتالیایی اخبار مشابهی درخصوص تولیدواکنس ضد بیماری ایدز منتشر کرده بودند .

طی سالهای اخیر دولت ایتالیا ده ها میلیون یورو برای حمایت از طرح تولید واکسن ایدز بر پایه پروتئین Tat هزینه کرده است اما با گذشت سالها تحقیق و پژوهش ؛ هنوز هیچ واکسنی برای این بیماری تولید نشده است.

براساس این گزارش ؛ تاکنون گام هایی دراین جهت برداشته شده و محققان بر این باورند که امکان اینکه در آینده بتوان کنترل این بیماری را بدون استفاده از داروهای ضد ویروسی و تنها با استفاده از پروتئین Tat در دست گرفت، وجود دارد.
منبع: ایرنا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید