قبل از خرید شاسی بلند بی وای دی با انواع مدل‌های آن آشنا شوید

قبل از خرید شاسی بلند بی وای دی با انواع مدل‌های آن آشنا شوید

از چند سال پیش که قیمت خودروهای شاسی بلند سایر برندها به شدت افزایش یافت، محصولات بی وای دی طرفدار بیشتری پیدا کرده‌اند.

کد خبر : ۶۸۱۳۳
بازدید : ۲۳۰۶

قبل از خرید شاسی بلند بی وای دی با انواع مدل‌های آن آشنا شوید

در چند سال اخیر ماشین‌های شاسی بلند چینی، از جمله محصولات کمپانی خودروسازی چینی کارمانیا در ایران بیشتر شده‌اند و افراد زیادی برای خرید بی وای دی علاقه از خود نشان می‌دهند. برند بی وای دی (BYD) یک برند جدید و نسبتاً ناشناخته در حوزه خودروهای شاسی بلند شناخته می‌شود که شاید سابقه چندانی نداشته باشد. اما در هر صورت خرید و فروش بی وای دی بعد از سال ۲۰۱۰ به شدت افزایش یافته و در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده می‌شود.

خرید شاسی بلند بی وای دی در یکی دو سال اخیر برای ما ایرانی‌ها به یک گزینه جذاب تبدیل شده و به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم چند مدل از ماشین‌های شاسی بلند آنها را بررسی کنیم.

شاسی بلند بی وای دی S6

خودرو شاسی بلند بی وای دی S6 یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های شاسی بلند در ایران در یکی دو سال اخیر بوده است. از چند سال پیش که قیمت خودروهای شاسی بلند سایر برندها به شدت افزایش یافت، محصولات بی وای دی طرفدار بیشتری پیدا کرده‌اند.

این شاسی‌بلند تقریباً به عنوان یک ماشین جمع و جور و کامل شناخته می‌شود که ارتفاع آن 172.5 سانتی متر است. از لحاظ قدرت موتور می‌توان این ماشین را یک ماشین قدرتمند معرفی کرد که به صورت چهار سیلندر خطی بوده و حجم آن ۲۴۰۰ سی سی است. این حجم موتور می‌تواند حداکثر قدرت ۱۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۲۹ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه فراهم کنند.

خودرو شاسی بلند بی وای دی S6 از نوع گیربکس‌های ۶ سرعته با قابلیت کنترل و سیستم فرمان هیدرولیک است که قدرت کنترل بیشتری به راننده می‌دهد. میزان مصرف سوخت این خودرو 9.8 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و می‌تواند با سرعت حداکثر ۱۸۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

برای خرید خودرو بی وای دی S6 به صورت صفر و یا کارکرده باید مبلغی بین 100 تا 215 میلیون تومان در نظر بگیرید که نمونه‌های مختلفی از آن در سایت دیوار موجود است.

قبل از خرید شاسی بلند بی وای دی با انواع مدل‌های آن آشنا شوید

شاسی بلند بی وای دی S7

این مدل از خودروهای بی وای دی یک نسل پیشرفته از مدل‌های قبلی است که از لحاظ اندازه رینگ و همچنین ارتفاع خودرو کمی بزرگتر نشان می‌دهد. البته کسانی که حساسیت زیادی ندارند، شاید از لحاظ ظاهری تغییرات چندانی در آن حس نکند. شکل ظاهری شاسی بلند بی وای دی S7 از نمای جانبی تقریباً همانند S6 است. اما در مدل‌های جدیدتر کمی شیب شیشه جلو افزایش یافته و ارتفاع ماشین در حد یک اینچ بالاتر رفته است.

در شاسی بلند بی وای دی S7 شاهد استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی هستیم که نمای بسیار زیباتر و جذاب‌تری نسبت به مدل‌های قبلی دارند. این شاسی بلند از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به خودروهای لکسوس دارد و به نوعی می‌توان ادعا کرد که کپی برداری جزئی برای آن صورت گرفته است.

این شاسی بلند غول پیکر می‌تواند ۲۰۳ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند که نسبت به مدل قبلی بیشتر ارتقا یافته است. همچنین حداکثر گشتاور موتور این ماشین ۳۲۰ نیوتن بر متر است که از ۴۵۰۰ دور در دقیقه به وجود می‌آید.

گیربکس استفاده شده در شاسی بلند S7 همان شش سرعته است که با کلاچ دوبل کنترل شده و قابلیت تیپ ترونیک دارد. این خودرو که می‌تواند صفر تا ۱۰۰ را بین ۱۰ تا ۱۱ ثانیه پر کند، می‌تواند نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند و میزان مصرف سوخت آن از ۸ تا 8.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد.

قیمت بی وای دی S7 در سایت دیوار متغیر است و فعلا حواله‌های خرید و فروش این خودرو عرضه شده است.

برای خرید خودرو بی وای دی راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از این راه‌ها مراجعه به سایت فروشنده آنها در ایران و پیش خرید کردن خودرو است. راهکار دوم خرید خودرو بی وای دی کارکرده است که نمونه‌های مختلفی از آن‌ها در سایت دیوار هست. البته بی وای دی s7 صفر و یا حواله خرید این خودرو نیز آگهی شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید