انفجار مین در مریوان باز قربانی گرفت

رئیس بیمارستان بوعلی مریوان گفت: در اثر انفجار مین بر جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در مرز ساوجی شهرستان مریوان یک نفر جان خود را از دست داد.

کد خبر : ۶۸۳۳
بازدید : ۱۰۰۸
رئیس بیمارستان بوعلی مریوان گفت: در اثر انفجار مین بر جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در مرز ساوجی شهرستان مریوان یک نفر جان خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا، عبدا لله ربانی روز یکشنبه گفت: امروز 'م ش م' 50 ساله که برای کارگری به کردستان عراق رفته بود از مرز ساوجی قصد بازگشت به شهرستان مریوان را داشت که بر اثر انفجار مین جان خود را از دست داد.

وی اظهار کرد: این فرد که در ابتدا بر اثر این انفجار مصدوم شده بود با حضور عوامل امدادی و نیروهای هلال احمر مریوان برای درمان به بیمارستان بوعلی انتقال داد می شود که متاسفانه به علت شدت انفجار جان خود را از دست می دهد.

وی با بیان اینکه مین و مواد منفجره عمل نکرده به شکل پراکنده در مناطق مرزی مریوان و روستاهای اطراف آن وجود دارد از مردم و ساکنان مناطق مرزی خواست از تردد در نقاط ناشناخته مرزی خودداری کنند و به محض مشاهده هرگونه مواد منفجره مراتب را به نیروهای پاکسازی مرکز مین زدایی اطلاع دهند و از دست زدن، جا به جایی و انتقال این مواد خودداری کنند.

وی همچنین از مردم و روستائیان مرزنشین مریوان خواست از جمع آوری ضایعات جنگی و نگهداری آنها در محل زندگی خودداری کنند.

استان کردستان با 270 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، در چند سال گذشته به دفعات متعدد شاهد انفجار مین به جای مانده از دوران جنگ بوده است.

دو سال گذشته نیز بر اثر انفجار مین در روستای نشکاش مریوان هفت دانش آموز این روستا مجروح شد. مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید