دنیای بیل گیتس بیرون از مایکروسافت

دنیای بیل گیتس بیرون از مایکروسافت

سرمایه او به قدری است که با کم شدن ۲۵ درصد آن او همچنان با ۴/ ۹۶ میلیارد دلار دومین فرد ثروتمند دنیا (پس از جف بزوس) است.

کد خبر : ۶۸۶۲۰
بازدید : ۱۳۹۲۶
دنیای بیل گیتس بیرون از مایکروسافت
بیل گیتس و همسرش
تقریبا کسی در دنیا وجود ندارد که بیل گیتس را نشناسد. حتی افرادی که با تکنولوژی خیلی سر و کار ندارند و مایکروسافت را هم نمی‌شناسند او را به‌عنوان ثروتمندترین انسان جهان می‌شناسند. بیل گیتس در مصاحبه‌های خود بار‌ها گفته که پولدارترین بودن ارزش نیست بلکه کمک به دیگران ارزش است.
در همین راستا او پنج سالی است که مایکروسافت را رها کرده و کار خیریه فعالیت اصلی او و همسرش شده است. بیل گیتس ۲۵ درصد از کل سرمایه خودش را برای امور خیریه کنار گذاشته است. سرمایه او به قدری است که با کم شدن ۲۵ درصد آن او همچنان با ۴/ ۹۶ میلیارد دلار دومین فرد ثروتمند دنیا (پس از جف بزوس) است.

بیل گیتس در اواسط تحصیل دانشگاه هاروارد را رها می‌کند و مایکروسافت که باارزش‌ترین شرکت جهان است را تاسیس می‌کند. بیل گیتس همچنین عنوان جوان‌ترین میلیاردر جهان را هم در سن ۳۲ سالگی به دست آورده است. اما هر قدر هم که انسان خیری باشید وقتی به این مقدار از ثروت دسترسی دارید حتما برای خودتان یا خانواده‌تان خرید‌های گران قیمت انجام می‌دهید. در ادامه می‌خواهیم به ۱۰ خرید گران قیمت بیل گیتس بپردازیم تا ببینیم مردی که یک عمر به ثروتمندترین انسان جهان شهره بود چه خرید‌های گرانی داشته است.

املاک
منزل اصلی بیل گیتس در واشنگتن است. این خانه بیشتر از ۱۲۳ میلیون دلار قیمت دارد. خانه واشنگتن او ۶۱۰۰ متر مربع است. بازسازی داخل این خانه ۶ سال طول کشیده و ۶۳ میلیون دلار هزینه داشته است. بیل گیتس چندین زمین اسب سواری و اصطبل هم دارد که یکی از آن‌ها را ۱۸ میلیون دلار خریده است تا دخترش در کالیفرنیا تمرین کند.
یکی دیگر از زمین‌های اسب سواری او در فلوریدا است که آن را هم ۷/ ۸ میلیون دلار سال ۲۰۱۳ خریده است. همه املاک بیل گیتس مشخص نیست و رسانه‌ای نشده است، اما می‌دانیم که هتل چارلز در ماساچوست هم متعلق به بیل گیتس است. نیمی از سهام هتل‌های زنجیره‌ای FourSeasons هم به او تعلق دارد. او همچنین هتل دیگری به نام Ritz-Carlton در سانفرانسیسکو را سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۶۱ میلیون دلار خرید که امروز بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

خانه
زانادو ۰/ ۲ نام یکی از مهم‌ترین خانه‌های بیل گیتس است. این خانه با مساحتی بیشتر از ۹ هزار متر‌مربع به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز است. این خانه را بیل گیتس با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خریده است و فرآیند تکمیل آن هنوز هم ادامه دارد. همه این خانه با چوب درختان ۵۰۰ ساله ساخته شده است. این خانه که قبلا متعلق به یکی از پادشاهان بوده حالا در اختیار بیل گیتس است.
سالن پذیرایی این خانه می‌تواند به‌صورت طبیعی دمای محیط را برای ۲۰۰ مهمان مطبوع نگه دارد. این خانه ۲۴ حمام و ۶آشپزخانه مجهز دارد. سالن سینمای خصوصی این خانه هم می‌تواند پذیرای ۲۰ مهمان VIP باشد. این خانه همچنین یک زمین تنیس بزرگ دارد و بیل گیتس آنجا تنیس تمرین می‌کند. این خانه چند پارکینگ هم دارد که در یکی از این پارکینگ‌ها ۲۵ خودرو جای می‌گیرد. یکی از این پارکینگ‌ها که از بقیه جذاب‌تر است زیر ساختمان قرار دارد و اطراف آن از استیل ضد زنگ و ضد بمب ساخته شده است که ۱۰ خودرو در آن جا می‌شود.

استخر
استخر‌هایی که در خانه بیل گیتس وجود دارد کاملا در حد ثروتمندترین انسان دنیا است. خانه واشنگتن بیل گیتس چند استخر دارد که یکی از آن‌ها ۶۰۰ مترمربع مساحت دارد. در پشت خانه یک استخر بزرگ دیگر هم قرار دارد، اما نکته جالب این است که این دو استخر از زیر ساختمان به هم مرتبط هستند.
یعنی می‌توانید از زیر ساختمان به استخر دیگر بروید و در مسیر می‌توانید ساختمان را هم تماشا کنید چرا که کف آن قسمت از خانه شیشه‌ای است. هر استخر در این خانه ۴ رختکن، ۲ حمام و ۴ دستشویی دارد. استخر‌های خانه بیل گیتس به سیستم پخش موسیقی زیر آب مجهز هستند. یعنی در تمام مدتی که درحال شنا کردن هستید موسیقی دلخواهتان را می‌شنوید حتی زیر آب. شاید امروز داشتن این امکانات خیلی به نظر عجیب نیاید، اما اگر بدانید بیل گیتس همه این امکانات را سال ۱۹۹۵ داشته است اوضاع کمی تغییر می‌کند.

اثر‌های هنری متغیر
زمانی که وارد خانه بیل گیتس می‌شوید تقریبا همه جا قاب عکس‌هایی را می‌بینید که پشت آن‌ها یک صفحه نمایش جاسازی شده است. خانه بیل گیتس سلیقه شما را یاد می‌گیرد و اثر‌های هنری مورد علاقه شما را روی دیوار‌ها نمایش می‌دهد. قیمت این قاب عکس‌ها ۸۰ هزار دلار است. دستگاهی که این تصاویر را در خانه مدیریت می‌کند هم ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد. البته در این خانه همه اثر‌های هنری دیجیتالی نیستند.
بیل گیتس به تابلو‌های نقاشی قدیمی هم علاقه خاصی دارد. او یک نقاشی قایق را از وینزلو هومز به قیمت ۳۶ میلیون دلار در سال ۱۹۹۸ خریده است. داخل کتابخانه او هم یک نقاشی به ارزش ۲۰ میلیون دلار قرار دارد. بیل گیتس همچنین یک تابلو از جورج بلوز دارد که در یک حراجی به قیمت ۵/ ۲۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۹ خریده است. او همچنین تابلو ویلیام مری را به قیمت ۱۰ میلیون دلار خریده است. اما جالب‌تر از همه این‌ها شاید دفتر داوینچی باشد که به قیمت ۸/ ۳۰ میلیون دلار خریده شده است.

هواپیمای شخصی
بیل گیتس در یک مصاحبه به‌صورت اتفاقی گفت که یک جت شخصی دارد. هواپیمای شخصی او برای ۱۹ نفر جا دارد. قیمت این جت حدود ۴۰میلیون دلار است. این هواپیما دارای کابین VIP بزرگی است که دومین فضای شخصی در هواپیما‌های دنیا محسوب می‌شود. این هواپیما چند بخش دارد. برای مثال بخش استراحت، بخش سالن کنفرانس و بخش میهمانان. این جت یکی از لوکس‌ترین جت‌های خصوصی حال حاضر دنیا است.

پورشه
بیل گیتس به گفته خودش پس از میلیونر شدن دو خرید لوکس داشته که یکی جت شخصی و دیگری یک پورشه ۹۵۹ نقره‌ای است. او چندین و چند مدل پورشه جدید هم دارد و گاهی با آن‌ها در خیابان دیده شده است. اما مهم‌ترین پورشه او همان مدل قدیمی است. پورشه او آنقدر مهم است که پورشه نام آن مدل را به «گیتس ۹۵۹» تغییر داد. این خودرو بی‌شک بهترین خودرو ساخته شده در دهه ۸۰ میلادی است.
این خودرو می‌تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۳ ثانیه طی کند. دقت کنید که این خودرو بیشتر از ۴۰ سال سن دارد. این خودرو زمان معرفی ۲۵۰ هزار دلار قیمت داشته است. اما از زمانی که این خودرو به موزه شخصی بیل گیتس اضافه شده ارزشی بیشتر از ۱۰میلیون دلار دارد.

کتابخانه
اگر با بیل گیتس کمی آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که او عاشق مطالعه است. بار‌ها در مصاحبه‌های مختلف از کتاب خواندن صحبت کرده و هر روز مطالعه می‌کند. کتابخانه بیل گیتس ۲۰۰ متر مربع است و از زمین تا سقف با کتاب پر شده است. کتاب مطالعات به دستخط داوینچی هم در همین کتابخانه قرار دارد. ارزش کتاب‌های این کتابخانه بیشتر از ۶۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

زمین بازی
بیل گیتس دو دختر دارد که برای سرگرمی آن‌ها یک زمین بازی ساخته است. این محوطه بازی شامل یک اتاق بزرگ برای پریدن است. اتاقی ۱۰۰ متری با سقف بسیار بلند که کف آن با فنر‌های نرم پوشانده شده و می‌توانید مدام روی آن‌ها بپرید. البته دقت کنید که این فقط بخشی از محیط بازی این خانه است. در همین محوطه بازی سونا، استخر، جکوزی، سونای بخار و... قرار دارد. البته این اتاق جدا از زمین‌های تنیس، بسکتبال و استخر ویژه بیل گیتس است.

ساحل اختصاصی
زمانی که نیاز به یک استراحت حسابی دارید چیزی بهتر از یک ساحل اختصاصی حال شما را جا نمی‌آورد. البته اگر بتوانید آن را بخرید! خانه بیل گیتس نزدیک به دریا است و او فضای خانه تا دریا را برای خود خریده و آن را با ماسه سفید فرش کرده است تا حس یک ساحل بزرگ شخصی را داشته باشد.
همه ماسه‌ها از آفریقای جنوبی وارد شده تا بهترین کیفیت را داشته باشند. این ماسه‌ها هر سال باید تامین شوند و شرکت مسوول این پروژه هزینه آن را ۲ میلیون دلار تخمین زده است. به این ترتیب بیل گیتس می‌تواند هر زمانی که بخواهد در پشت خانه خود روی ماسه سفید آفریقا قدم بزند.

شرکت خیریه
بیل گیتس برای امور خیریه بیشتر پول را پرداخت کرده است. او یک شرکت به همراه همسرش راه انداخته و در ۱۰ سال اخیر حدود ۳۰ میلیارد دلار برای کار‌های انسان‌دوستانه هزینه کرده است. در یک مورد هم آن‌ها روی یک استارت‌آپ در حوزه انرژی‌های پاک، یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
منبع: دنیای اقتصاد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید