نمایشگاه خودرو ژنو 2019 با کونیگ‌زگ جِسکو، هیولای 1280 اسب بخاری

نمایشگاه خودرو ژنو 2019 با کونیگ‌زگ جِسکو، هیولای 1280 اسب بخاری

تازه‌ترین هایپرماشین کونیگ‌زگ با قلب ۱۶۰۰ اسب بخاری و جعبه‌دنده ۷ کلاچه به نمایشگاه ۲۰۱۹ ژنو آمد.

کد خبر : ۶۸۷۶۴
بازدید : ۴۰۳۵۷
کونیگ‌زگ جِسکو، هیولای 1280 اسب بخاری
فرادید | یکی از شگفتی‌های نمایشگاه ژنو امسال رونمایی رسمی از محصول جدید کونیگ‌زگ است. این هیولای سوئدی به‌منظور ادای احترام به پدر کریستین فن کونیگ‌زگ ( Christian von Koenigsegg ) مؤسس کمپانی، جِسکو (Jesko) نام گرفته و همانند مدل‌های پیشین مشخصات فنی خیره‌کننده‌ای دارد.
جسکو درواقع گونه به‌روزرسانی شده سری محبوب آگرا بوده و زیر پوستش قلب ۵ لیتری V۸ توربو دوقلو مجهز به میل‌لنگ و سیستم مکش جدید و توربو‌های بزرگ‌تر با بیشینه توان ۱۲۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن‌متر می‌تپد.
کونیگ‌زگ جِسکو، هیولای 1280 اسب بخاری
این خروجی مهیب از گذرگاه جعبه‌دنده منحصربه‌فرد ۹ سرعته ۷ کلاچه به چرخ‌ها رسیده و در کنار تدارکاتی نظیر بسته آیرودینامیک و لاستیک‌های مخصوص، روی کاغذ دستیابی به مرز ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت (۳۰۰ مایل بر ساعت) را ممکن می‌سازد! این پیرانه همچنین از نوع FlexFuel بوده و علاوه بر بنزین می‌تواند از مخلوط ۲۵% بنزین و ۸۵% اتانول (E۸۵) نیز تغذیه کرده و به توان چشمگیر ۱۶۰۰ اسب بخار دست یابد! بیشتر بخوانید:
پشت چهره پرابهت جسکو یک شاسی یک‌تکه فیبرکربنی با وزن بسیار کمتر و طول و ارتفاع بیشتر (نسبت به آگرا) قرار گرفته که سختی و مقاومت بالا و فضای کافی و راحت برای سرنشینان را توامان دارد. سامانه تعلیق به‌کلی تغییر کرده و به فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و تعدیل‌های جدید مجهز شده تا علاوه بر پایداری خیره‌کننده در تمامی شرایط، سواری نرم‌تری ارائه کند.
کونیگ‌زگ جِسکو، هیولای 1280 اسب بخاری
از دیگر تغییرات نیز می‌توان رینگ‌های تمام کربنی سفارشی با وزن هرکدام ۵.۸ کیلوگرم در جلو و حدود ۷.۳ کیلوگرم در عقب و نیز آئرودینامیک پویای بدنه با قابلیت ایجاد ۹۹۸ کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت را نام برد.

این خودروساز جوان سوئدی در کنار عملکرد فنی به مقوله رفاه و آسایش سرنشینان متمول جسکو نیز توجه ویژه‌ای داشته و مواردی همچون در‌ها و کاپوت‌های هیدرولیک با قبلیت باز و بسته شدن از طریق ریموت هوشمند، چند خروجی USB، تهویه مطبوع خودکار دو کاناله، دوربین دید ۳۶۰ درجه اطراف خودرو، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۹ اینچی لمسی داشبورد، پشتیبانی تمامی تنظیمات از حافظه هوشمند Koenigsegg Cloud و... را در کابین لوکس و هیجان‌انگیز آن گنجانده است.

گفتنی است کونیگ‌زگ جسکو هیچگونه منع قانونی برای تردد در خیابان ندارد و طی دو سال آینده با قیمت پایه حدود ۳ میلیون دلار راهی گاراژ خریداران خاص خود خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید