۱۳ پیشنهاد هیجان‌انگیز برای نترس‌ها

۱۳ پیشنهاد هیجان‌انگیز برای نترس‌ها

آیا تا به حال بانجی جامپینگ از ارتفاع ۲۰۰ متری را امتحان کرده‌اید؟ و یا هیجان و لذت رفتینگ در آب‌های خروشان را درحالی‌که به‌سرعت به این طرف و آن طرف می‌روید؟ آیا برای اسکی در دامنه‌های پر شیب و خطرناک کوه‌های پوشیده شده از برف از یک هلیکوپتر در ارتفاع بالا از زمین به بیرون پریده‌اید؟

کد خبر : ۶۸۷۹۹
بازدید : ۵۷۵۶

فرادید | آیا تا به حال بانجی جامپینگ از ارتفاع ۲۰۰ متری را امتحان کرده‌اید؟ و یا هیجان و لذت رفتینگ در آب‌های خروشان را درحالی‌که به‌سرعت به این طرف و آن طرف می‌روید؟ آیا برای اسکی در دامنه‌های پر شیب و خطرناک کوه‌های پوشیده شده از برف از یک هلیکوپتر در ارتفاع بالا به بیرون پریده‌اید؟

به گزارش فرادید؛ حتما با انجام تمام این تفریحات هیجان و آدرنالین را به معنای واقعی کلمه تجربه می‌کنید. قطعا برخی از افراد تمایل دارند تا سطح بیشتری از هیجان و ترس را در زندگی خود تجربه کنند. در این مطلب ۱۳ فعالیت فوق‌العاده هیجان‌انگیز که آدرنالین خون را به اوج می‌رسانند، با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

۱. فلای برد (Flyboarding)
معلق شدن و ماندن در چنین وضعیتی در هوا با فلای برد یکی از جدید‌ترین تفریحات آبی است. فلای برد در واقع گونه‌ای از اسکیت بورد است که پس از سوار شدن روی آن به جت اسکی به عنوان تامین کننده نیروی محرکه وصل می‌شود و پمپاژ و خروج آب از آن با فشار زیاد سبب می‌شود تا فرد در هوا معلق شود و بتواند به‌راحتی حرکات نمایشی مختلفی را که تمایل دارد، انجام بدهد و صحنه‌های جالب و زیبایی را خلق کند. شخص در حین استفاده از این وسیله می‌تواند در ارتفاع تقریبی ۱۲ متر به طور آزادانه مانور بدهد و ممکن است بتواند نیروی آن را نیز تا حدودی به کنترل خود در بیاورد.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۲. سفر به داخل آتشفشان غیر فعال (Go inside a. volcano)
فعالیت آتشفشان Thrihnukagigur واقع در ایسلند که مساحتی تقریبی ۳۲۷۰ متر را پوشانده و عمق آن ۲۱۳ متر است، به مدت ۲ قرن قبل از میلاد مسیح تاکنون غیر فعال مانده است. در واقع یک غارنورد در سال ۱۹۷۴ این آتشفشان را کشف کرد و از سال ۱۹۷۴ نیز امکان بازدید از آن برای عموم افراد فراهم شد. سفر به داخل این آتشفشان شگفت‌انگیز قطعا خاطره فراموش نکردنی را برای هر فردی به وجود خواهد آورد.

برای سفر به داخل آین آتشفشان ابتدا باید مسافتی حدود ۳ کیلومتر را با پیاده‌روی طی کنید تا به دهانه آن برسید و درنهایت با استفاده از تله کابین مخصوص وارد عمق ۱۲۰ متری این آتشفشان شوید. دیگر برای‌تان امکان‌پذیر خواهد بود که زیر پوسته زمین را از نزدیک نظاره‌گر باشید. همچین می‌توانید تنوع رنگ‌ها در داخل این آتشفشان و اشکال منحصر به فرد صخره‌های تشکیل دهنده دهانه آن را از نزدیک مشاهده کنید.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۳. کوهنوردی با یک چرخ (Mountain unicycling)
ورزشی ترکیبی از دوچرخه سواری و کوهنوردی که بسیار جالب و هیجان‌انگیز است و باعث می‌شود تا احساس خوشایند و متفاوتی را تجربه کنید. باید خاطرنشان کرد که یک چرخ، دو چرخ نیست. هر فردی می‌تواند این تجربه لذت بخش را در کوه‌ها تجربه کند. از قله‌های ناهموار دامنه یک کوه به دامنه‌های با شکوه Alps. این ورزش به مهارت و تعادل بالایی نیاز دارد. قبل از اینکه این ورزش را انجام بدهید و از دامنه‌های خطرناک یک کوه صعود کنید، در ابتدا بهتر است تمرینات را در مکان‌های امن و فضا‌هایی تمرین کنید که این ورزش خاص در آن‌ها آموزش داده می‌شود.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۴. جورج سوئینگز (Gorge swings)
تفریح هیجان‌انگیزی که می‌توانید مانند تارزان افسانه‌ای به این سو و آن سو حرکت کنید. این تفریح بسیار مشابه بانجی جامپینگ است، به این صورت که طنابی دور کمر فرد بسته می‌شود تا به این سو و آن سو حرکت کند و از مناظر بسیار زیبا و جذاب زیر پای خود نهایت لذت را ببرد. هم‌اکنون این تفریح در Oribi آفریقای جنوبی، رودخانه زامبزی و ژرف دره‌ها که دره‌ای عمیق هستند و معمولا رودخانه‌ای نیز در انتهای آن جریان دارد، وجود دارد. این دو مکان منحصر به فرد چنان دارای مناظر زیبایی هستند که از یاد می‌برید در حال سقوط آزاد از ارتفاعی در حدود ۱۶۰ پا هستید.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۵. اسکی روی ماسه (Sandboarding)
به طور یقین اسکی روی برف یا آب هیجان توصیف نشدنی را برای طرفداران این ورزش و تفریح به ارمغان می‌آورد. اسکی روی شن در دل کویر با مناظر زیبا نیز خالی از لطف نخواهد بود و اسکی با سرعت بالای تقریبی ۸۰ مایل بر ساعت می‌تواند آدرنالین خون را افزایش بدهد. در بیابان ساحلی نامیب (Namib Desert) واقع در آفریقای جنوبی که دارای برخی از مرتفع‌ترین تپه‌های شنی دنیاست، مکانی منحصر به فرد برای اسکی روی ماسه را به وجود آورده‌اند.
اسکی روی شن‌ها قطعا لذت‌بخش است و شما را مجذوب مناظر زیبا و منحصر به فرد کویری می‌کند. البته ممکن است حرکت به سمت پایین تپه‌ها با سرعت بالا به سقوط شما از این تپه‌های زیبا منجر شود.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۶. زیپ لاین (Zip line roller coasters)
حرکت سریع و پیوسته بر فراز مناظر جنگلی قطعا برای هر فردی لذت‌بخش خواهد بود. هر شخص می‌تواند با زیپ لاین چنین تفریح لذت‌بخشی را تجربه کند و با متصل شدن به یک طناب با امنیت کامل از فراز جنگل‌های انبوه عبور کند. بهتر است این تصور اشتباه را کنار بگذارید که چنین حرکتی به‌آرامی صورت بگیرد. شما در طول مسیری با ارتفاع ۶۰ متر در حلقه‌های مارپیچی آویزان می‌شوید، به صورت ۳۶۰ درجه می‌چرخید و با سرعت بالا به جلو هدایت می‌شوید.

بهترین مکان‌ها برای تجربه این همه هیجان زیپ لاین Treetop Crazy Rider در استرالیا و زیپ لاین Rattlesnake در ایالت فلوریدا در آمریکاست که هیجان واقعی را در یک مسیر ۱۶۰۰ متری در میان درختان انبوه می‌توانید تجربه کنید.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۷. ایستاده پارو زدن در آب‌های خروشان (Whitewater SUP)
در صورتی که این مهارت را به دست آورده‌اید که روی یک تخته به صورت ایستاده و بدون هیچ مشکلی پارو بزنید دیگر زمان آن رسیده است که یک قدم بزرگ‌تر بردارید و خود را در آب‌های خروشان که با قدرت و سرعت بالایی در جریان است، امتحان کنید. اشخاصی که ترجیح می‌دهند نشسته پارو بزنند و ضربات سنگین آب‌های خروشان به بدن خود را کاملا حس کنند، می‌توانند ورزش آبی رفتینگ را امتحان کنند.
در برخی از کشور‌ها مانند آمریکا هنوز همان ورزش ایستاده پارو زدن روی یک تخته بیشتر از رفتینگ در میان طرفداران ورزش و تفریحات آبی محبوبیت دارد.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید

۸. شنا در استخر Devil Pool
همان‌طور که از نام آن مشخص است، این یک استخر بسیار شگفت‌انگیز است که طبیعت خالق آن است. استخر Devil Pool در لبه آبشار ویکتوریا واقع شده است. با شیرجه زدن در این استخر طبیعی می‌توانید به جریان آب اجازه بدهید که شما را به سمت لبه آبشار ببرد. البته به هیچ‌وجه نباید نگران باشید؛ زیرا بر آمدگی‌های صخره‌های لبه استخر مانع سقوط فرد می‌شود. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی یک شرکت گردشگری شنا در استخر Devil Pool تنها در فصل خشک سال (از اواسط اوت تا اواسط ژانویه) کاملا بی‌خطر خواهد بود. البته به یاد داشته باشید که برای شنا کردن در این استخر تنها باید از تور‌ شرکت‌های دارای مجوز استفاده کنید.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۹. راه رفتن روی لبه ساختمان‌های مرتفع
بسیاری از فعالیت‌های هیجان‌انگیز که آدرنالین بدن را افزایش می‌دهند و هیجان را به اوج خود می‌رسانند، به دور از نقاط شهری و در طبیعت بکر انجام می‌شوند. اما بسیاری از افراد به ماجراجویی در شهر نیز علاقه فراوانی دارند. امروز در بسیاری از شهر‌های مدرن جهان ساختمان‌های مرتفع و آسمان خراشی وجود دارد که بازدید کنندگان می‌توانند با متصل کردن خود به ابزار‌هایی با ایمنی بالا با امنیت کامل روی لبه این ساختمان‌ها راه بروند.

این تفریح‌ را می‌توانید در برج آسمان اوکلند نیوزلند با ارتفاع ۳۲۸ متر روی برج C.N در تورنتو، پر جمعیت‌ترین شهر کانادا با ارتفاع ۵۵۳٫۳ متر (سومین ساختمان بلند دنیا) و برج دیده‌بانی یورو ماست (Euromast) در روتردام هلند تجربه کنید.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۱۰. پیاده‌روی در لبه صخره‌ها (Cliff walking)
این شیوه از پیاده‌روی مرگ‌بار‌ترین پیاده‌روی دنیا شناخته شده است. قدم گذاشتن در مسیر پیاده‌روی کوهستانی به وجود آمده در کوه خوآ (Huashan) در استان شاآنشین چین برای بیماران قلبی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. البته این مسیر که با متصل کردن تخته‌های چوبی به صخره‌ها ایجاد شده است، کاملا ایمن است. گردشگران پس از عبور از روی این تخته‌های چوبی و عبور از لبه صخره‌ها به دور افتاده‌ترین چای‌خانه‌های جهان با ارتفاع ۲۰۰ متر از سطح زمین می‌رسند.

البته مسیر‌هایی به این شکل در نقاط گوناگون جهان وجود دارند که در مقایسه با این مسیر خطر کمتری دارند و یکی از آن‌ها مسیر کامینیتو دل ری (Caminito del Rey) در اسپانیاست که در سال ۲۰۱۵ با هزینه زیادی بازسازی و ترمیم شد.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۱۱. سفر با موتور Rickshaw run

موتور Rickshaw run یکی از وسایل نقلیه با قیمت مناسب در هند است. سفر با این وسیله نقلیه به‌خصوص می‌تواند تجربه جالب و متفاوتی برای افراد مختلف باشد. Rickshaw Run یکی از رویداد‌های جالب هند است که در آن رانندگان موتورها مسیری به طول ۳۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند که ممکن است در حدود ۲ هفته طول بکشد.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۱۲. غواصی در غار‌های دارای دیگ جن (Blowhole diving)
دیگ جن‌ها حفره‌هایی هستند که به صورت طبیعی در غار‌های دریایی که دارای حفره در نزدیکی سطح دریا هستند، ایجاد می‌شوند و هنگامی که آب دریا بر اثر پدیده مد پایین می‌آید، هوا در برخی از موارد آب را با فشار زیادی از آن‌ها خارج می‌کند. دیگ جن سوراخی در نزدیکی ساحل دریاست که در سقفی غاری شکل تشکیل شده و از داخل آن هوا و احتمالا آب با کشندی در حال بالا آمدن است و غالبا همراه با فشار خواهد بود.

غواصان و افرادی که تمایل زیادی به شیرجه و شنا در آب‌های آزاد دارند، به غار‌های دارای دیگ جن علاقه زیادی دارند؛ زیرا ساختار این غار‌ها به شکلی است که جریان معمولی آب را به موج‌های پر فشاری تبدیل می‌کند که غواصان را در غار‌ها با قدرت به جلو هدایت می‌کند و از طرفی دیگر این غار‌ها از حیات وحش منحصر به فردی برخوردار هستند. بهترین غار‌های دارای دیگ جن برای غواصی در جزیره لِیدی الیوت (Lady Elliot) در استرالیا و دیگری در منطقه کاردو (Corridor) در جزیره کابو سن لوکاس (Cabo San Lucas) واقع در مکزیک است.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید
۱۳. تماشای طوفان
بسیاری از افراد از طوفان‌های سهمگین و گردباد‌ها فراری هستند؛ اما تعدادی از افراد هم هستند که دوست دارند درست در مرکز آن‌ها قرار بگیرند. برخی از شرکت‌های ارائه دهنده تور‌های تخصصی گردشگران را به مناطقی می‌برند تا بتوانند پدیده‌های شگفت‌انگیز آب و هوایی مانند گردباد‌ها یا طوفان‌های سهمگین، طوفان‌هایی که به طور مداوم در جریان رو به بالای هوا همراه با رعد و برق در چرخش هستند، بدون هیچ‌گونه خطر تهدید کننده‌ای از نزدیک مشاهده کنند.

ناحیه‌ای در بخش میانه غرب آمریکا وجود دارد که با نام تُورنِیدو الِی (Tornado Alley) شناخته می‌شود. این ناحیه به خاطر طوفان‌های زیادی که در آن منطقه رخ می‌دهد، برای علاقه‌مندان به این پدیده طبیعی منطقه‌ای شناخته شده است.

13 فعالیت هیجان انگیز که باید در سال جدید انجام دهید


منبع: lonelyplanet

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید