قتل‌عام خانوادگی در دزفول؛ فجیع‌ترین جنایت نوروزی

کد خبر : ۶۸۹۴۸
بازدید : ۱۵۲۵۳

قتل عام خانوادگی در دزفول فجیع‌ترین جنایتی بود که در تعطیلات نوروزی سال جاری به وقوع پیوست. در این جنایت ۹ نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.


در این جنایت که روز ۱۰ فروردین رخ داد، مردی که با همسرش اختلاف داشت دست به جنایت زد.


سرهنگ حسین عیدی سرپرست فرماندهی انتظامی دزفول در این باره گفت: فردی به نام (ی. غ) ساعت ۲۲:۳۰ روز ۱۰ فروردین به دلیل اختلاف خانوادگی با خانواده همسرش با سلاح کلاشنیکف اقدام به تیراندازی به اعضای خانواده وی کرد.


وی در ادامه افزود: قاتل در این حادثه ۹ نفر را به قتل رساند و دو نفر دیگر را نیز مجروح کرد.


فرمانده نیروی انتظامی دزفول با اشاره به کشف و ضبط سلاح قاتل، افزود: قاتل نیز با همان سلاح اقدام به خودزنی کرد.


اولین جنایت در سال جاری روز اول فروردین در تهران رخ داد و کارگر افغانستانی زنی را در ساختمانی نیمه‌کاره به کام مرگ کشاند.


ساعت پنج بامداد اول فروردین به مأموران کلانتری ١٠۶ نامجو خبر داده شد جنازه زنی جوان داخل ساختمانی نیمه‌کاره کشف شده است. مأموران بعد از حضور در محل جسد زن ٣۵ساله‌ای را داخل گونی روی فرغون پیدا کردند و فهمیدند این زن با طنابی ضخیم خفه شده و بعد از جنایت جسد توسط عامل یا عاملان این جنایت داخل گونی گذاشته شده است.


به دستور بازپرس جنایی ٢٠ کارگری که در ساختمان نیمه‌ساز در حال کار بودند، دستگیر شدند، اما در ادامه تحقیقات مشخص شد یکی از کارگر‌ها به نام حفیظ که افغانستانی است، با این زن ارتباط داشته و دوستانش آن‌ها را با هم دیده بودند.


به این ترتیب تحقیقات از این کارگر ادامه یافت و او که ابتدا منکر جنایت بود، زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد لب به اعتراف گشود.


این مرد گفت: مدتی قبل با سایه - مقتول - آشنا شدم. شب حادثه سایه پیش من آمد. اما بر سر پرداخت پول دعوایمان شد. سایه شروع به سروصدا کرد و من برای اینکه صدای او را کسی نشنود ناخواسته وی را به قتل رساندم. بعد هم جسدش را داخل گونی گذاشته و روی یک فرغون که داخل ساختمان نیمه‌ساز بود، رها کردم. من تصور نمی‌کردم به این زودی و در کمتر از چهار روز پس از جنایت بازداشت شوم.


به دستور بازپرس جنایی متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.


یکی دیگر از جنایت‌های نوروزی سوم فروردین در ساوجبلاغ رخ داد و پسری در جریان نزاع خیابانی پسر جوانی را با چاقو به قتل رساند و متواری شد. او قصد داشت از مرز‌های غربی کشور فرار کند، اما موفق به این کار نشد و به دام افتاد.


این جنایت وقتی رخ داد که بین سرنشینان دو خودروی تیبا و پراید درگیری شدیدی به وقوع پیوست. در این میان پسری ۳۰ ساله به‌نام بابک که به شدت از ناحیه گردن مجروح شده بود، به بیمارستان منتقل و دقایقی بعد فوت شد. مأموران در نخستین تحقیقات پی بردند چهار سرنشین تیبا و سه سرنشین پراید بر سر موضوعی در خیابان با هم درگیر شدند و یکی از سرنشینان تیبا با چاقویی که همراهش بود ضربه‌ای به بابک زد و متواری شد. عامل اصلی جنایت که کرم نام دارد، جوانی ۳۲ ساله و دارای سوابق متعدد شرارت و شرکت در نزاع دسته‌جمعی بود. مأموران رد پای کرم را در یکی از مرز‌های غربی کشور پیدا و او را قبل از خروج از کشور دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به اداره پلیس آگاهی استان البرز در نخستین بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.


یکی دیگر از پرونده‌های جنایی که در نوروز گشوده شد، مربوط به قتل مردی شهرستانی است که برای گذراندن تعطیلات به خانه خواهرش در تهران آمده بود. مأموران کلانتری ١۵٢ خانی‌آباد نو ساعت ۲۳:۴۰ پنجم فروردین از قتل مرد جوانی در منزلی مسکونی مطلع و راهی محل حادثه شدند. آن‌ها پیکر بی‌جان مردی ٣۵ساله را درحالی‌که روی گردنش آثار بریدگی وجود داشت، مشاهده کردند.


خواهر مقتول در بازجویی‌ها گفت: برادرم مدتی پیش همسرش را طلاق داد و در شهرستان تنها زندگی می‌کرد. او دو، سه روز قبل برای گذراندن تعطیلات به خانه ما در تهران آمد. امروز (روز حادثه) من و شوهرم به همراه خانواده‌اش می‌خواستیم برای عیددیدنی به خانه اقوام برویم. برادرم در خانه تنها ماند. آخر شب وقتی به خانه برگشتیم با جنازه برادرم مواجه شدیم. به دستور بازپرس جنایی تهران جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت ادامه دارد.


در همین حال اختلاف مادر و دختر بر سر مالکیت سه دانگ خانه با قتل پایان یافت.


دختر جوانی ساعت ۲۴ روز ششم فروردین با آتش‌نشانی تماس گرفت و گفت: برای خرید از خانه خارج شده بودم و مادرم در خانه تنها بود. وقتی به خانه برگشتم هر چه زنگ زدم مادرم در را باز نکرد. چون قفل در آپارتمان خراب است، نمی‌توانم با کلیدم در را باز کنم. همسایه‌هایمان هم مسافرت هستند و کسی نیست در را برایم باز کند. مطمئنم مادرم از خانه بیرون نرفته، چون قبلش به من خبر می‌داد.


به دنبال اعلام این خبر، مأموران آتش‌نشانی به خانه مورد نظر رفتند و پس از هماهنگی‌های لازم در ورودی ساختمان چهارطبقه واقع در یکی از خیابان‌های محله خانی‌آباد نو را باز کردند. با ورود مأموران آتش‌نشانی آن‌ها با جسد سمیه ٤٥ساله در پاگرد بین طبقه دوم و سوم مواجه شدند.


مأموران دقایقی بعد راهی محل حادثه شدند. ابتدا به نظر می‌رسید سمیه تعادلش را از دست داده و با سقوط از پله‌ها جان باخته است. با این حال آثار کبودی روی بدن زن میانسال و شکستگی جمجمه‌اش شک مأموران را برانگیخت و بالاخره به نظر پزشکی قانونی مشخص شد او به‌دنبال درگیری فوت شده است. همسایه‌های مقتول در بازجویی گفتند حدود ساعت ٩ شب صدای جر و بحث دختر جوان به نام کوکب با مادرش را شنیده‌اند.


در ادامه تحقیقات معلوم شد سمیه از مدتی قبل با همسرش اختلاف داشته و از یکدیگر جدا زندگی می‌کردند، اما طلاق نگرفته بودند. همچنین مشخص شد کوکب که دانشجوی رشته حقوق بود از ادامه تحصیل انصراف داده بود و با مادرش زندگی می‌کرد. مأموران پی بردند این دختر با مادرش بر سر سه دانگ از خانه‌شان اختلاف داشت و کوکب به مادرش گفته بود که باید سه دانگ از خانه را به نام او کند.
در نهایت این فرضیه مطرح شد که دختر جوان پس از درگیری مرگ‌بار با مادرش خانه را ترک کرده است به همین دلیل دستور بازداشت دختر جوان صادر شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید