سفر‌هایی که نا تمام ماند

سفر‌هایی که نا تمام ماند
کد خبر : ۶۸۹۵۶
بازدید : ۱۲۳۱۹
سفر‌هایی که نا تمام ماند
آمار قربانیان سوانح رانندگی جاده‌ای در نوروز ۹۸ سیر نزولی داشت. در روز‌هایی که بیشتر محور‌های مواصلاتی کشور به‌دلیل بارش‌های سیل آسا و برف و ریزش بهمن و سنگ ناامن شده بود و احتمال افزایش آمار قربانیان سوانح و حوادث جاده‌ای دور از ذهن نبود آمار مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک ناجا از کاهش این آمار حکایت دارد.
این کاهش تلفات نسبت به‌مدت مشابه سال قبل دلایل مختلفی دارد از جمله شرایط جوی کشور که باعث شد میزان سفر‌های بین شهری کاهش یابد. سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در این باره به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «در طرح ترافیکی نوروز ۹۸ که از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین به اجرا درآمد، به لطف خدا، تلاش همکارانم در پلیس راهور، سازمان‌های امدادی، خدماتی، همراهی مردم و اطلاع رسانی‌های گسترده در سراسر کشور با کاهش تعداد جانباختگان روبه‌رو بودیم. در طرح ترافیکی نوروز تفاوت‌های محسوسی چه به لحاظ جوی و چه از منظر رفتار‌های ترافیکی و همچنین هدایت و مدیریت ترافیکی وجود داشت که همه این عوامل در کاهش میزان تلفات مؤثر بوده است.»

هادیانفر با اشاره به علل اصلی وقوع تصادف‌ها در ایام تعطیلات ادامه داد: «با توجه به شرایط جوی و لغزندگی جاده‌ها، انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده عامل اصلی ۸۵ درصد سوانح رانندگی بوده است. بیشترین تصادفات رانندگی بین ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر رخ داده که نشان‌دهنده نداشتن استراحت کافی و خستگی راننده است. بزودی گزارش کاملی از تعداد جانباختگان، مصدومان و سوانح رانندگی از سوی پلیس راهور ارائه خواهد شد.»

مهم‌ترین سوانح رانندگی در ۱۴ روز نخست سال
برخورد پراید با اتوبوس در کیلومتر ۵۰ محور خور به طبس ۲ کشته و سه زخمی برجا گذاشت. حسین ایرجی، رئیس اداره هلال احمر خور و بیابانک گفت: این تصادف در ساعات پایانی سال ۹۷ رخ داد. در این حادثه یک مرد ۳۹ ساله و دختر ۱۸ ساله که سرنشین پراید بودند در محل جان باختند.

۵ کشته در دو سانحه
وحید شادی نیا، سخنگوی مرکز اورژانس آذربایجان شرقی در دومین روز فروردین گفت: بامداد جمعه در برخورد سمند با جدول کنار خیابانی در شهر ملکان، ۳ نفر از سرنشینان خودرو جان باختند. در این تصادف مرد ۴۵ ساله، زن ۴۱ ساله و کودک ۲ ساله به‌دلیل شدت جراحت جان باختند. یک پسر ۱۲ ساله هم به بیمارستان انتقال یافت. همچنین در حادثه‌ای دیگر؛ در برخورد خودروی پژو پارس حامل یک زن و مرد و فرزند سه ساله‌شان با فولکس واگن گشت پلیس، پدر و فرزندی کشته و مادر خانواده روانه بیمارستان شد.

سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: این تصادف در جاده فرعی همدان - مریانج ۲ کشته و ۵ مصدوم داشت. بررسی‌های نشان داد راننده پژو به علت سرعت غیرمجاز و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با خودروی گشتی برخورد کرده که بر اثر این تصادف خودروی پلیس به سمت راست حاشیه جاده منحرف شده است.

مرگ سه کشتی گیر در سانحه رانندگی
سهیل پرسته، قهرمان گیلانی کشتی ساحلی جوانان جهان سوم فروردین به‌دلیل سانحه تصادف در جاده فومن به ماسوله در غرب استان گیلان جان باخت.

نقی هدایتی، رئیس هیأت کشتی استان گیلان گفت: در این تصادف علاوه بر پرسته، حسن علی نیا و جواد قربانزاده دو کشتی گیر دیگر استان نیز جان خود را از دست دادند و علی موسوی دیگر کشتی گیر گیلانی هم بشدت مجروح شد.

واژگونی وانت مهاجران غیرقانونی
دکتر فریبرز راشدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان روز سوم فروردین گفت: واژگونی یک دستگاه وانت تویوتای حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در مسیر سراوان - کوهرنگان ۱۶ نفر را روانه بیمارستان کرد. این حادثه ساعت چهار بامداد در ۲۵ کیلومتری شهر سراوان رخ داد.

۵ کشته در تصادف سه خودرو
بر اثر برخورد یک سمند و دو پراید در شمال آذربایجان غربی ۵ نفر جان خود را از دست دادند.
سرهنگ علی سعیدی، فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی در سومین روز فروردین گفت: «این حادثه در محور خوی - ماکو رخ داد که بر اثر آن ۵ نفر از سرنشینان در دم جان باخته و سه نفر نیز مجروح شدند. بی‌احتیاطی راننده سمند و تجاوز به چپ این خودرو عامل بروز این سانحه دلخراش بوده است.

حرکت مرگبار کامیون در مسیر مخالف
مجتبی رستمی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر گفت: شامگاه دهمین روز فروردین، یک تریلر ترانزیت، پس از انحراف و عدم تعادل راننده به مسیر مقابل در محور میمه-اصفهان روبه‌روی شهرک صنعتی مورچه‌خورت، منحرف شد و با ۴ خودروی سواری (پژو، پراید، مزدا و سمند) برخورد کرد که ۳ سرنشین خودرو‌های سواری در دم جان باختند و ۸ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

پایان زندگی دو جوان با عبور از چراغ قرمز
سرهنگ محمد حسن خلجی، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راه استان زنجان گفت: تخطی از قانون و عبور خودروی پژو پارس از چراغ قرمز در چهارراه صدر جهان زنجان موجب مرگ ۲ جوان ۲۰ و ۱۷ ساله شد. در این حادثه که ساعت ۲:۵۲ بامداد یازدهم فروردین رخ داد خودروی پژو پارس که از شرق به غرب خیابان امام در حال حرکت بود با یک پژو ۴۰۵ که از در پایین امامزاده سید ابراهیم به طرف خیابان صدر جهان در حال حرکت بود، برخورد کرد. بر اثر شدت این برخورد راننده و سرنشین پژو پارس جان باختند.

خواب راننده خواهرش را به کشتن داد
عصر سیزدهم فروردین یک دستگاه تیبا در نزدیکی ساوه بر اثر خواب آلودگی راننده از جاده منحرف و واژگون شد. در این حادثه یک زن میانسال جان باخت و مرد راننده و سه سرنشین دیگر خودرو بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

تصادف «دوو» در اصفهان
سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در حادثه واژگونی سواری دوو در استان اصفهان که ۱۴ فروردین رخ داد، سه تن کشته شدند. این حادثه عصر روز چهاردهم در کیلومتر ۱۵ محور تیران - دامنه استان اصفهان و به‌دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده اتفاق افتاد.

برخورد اتوبوس با سمند
چهاردهم فروردین؛ اتوبوس زاهدان-یزد چند کیلومتر پس از ایست بازرسی پلیس راه مرصاد در جاده کرمان با سمندی برخورد کرد و واژگون شد. در این حادثه ۲۳ نفر از سرنشینان اتوبوس و سمند مصدوم شدند و یکی از مسافران اتوبوس نیز جان باخت.

۱۵ کشته و مصدوم در تصادف وانت و پراید
تصادف وانت و پراید در محور «بم- ایرانشهر» در روستای عامریه ۵ کشته و ۱۰ مجروح داشت. دکتر محمد صابری، رئیس اورژانس کرمان گفت: «ساعت ۹ و ۵۹ دقیقه پانزدهم فروردین این حادثه رخ داد که در اثر آن ۵ نفر کشته و ۱۰ نفر نیز مصدوم شدند.»
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید