ماجرای عرضه آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ

ماجرای عرضه آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ

برخی از کسانی که در نیمه اول امسال به دنبال کسب سود از خرید و فروش‌های مکرر در بازه زمانی چند ماهه و در برخی مقاطع حتی چند روزه بوده‌اند، در نیمه دوم سال پس از بازگشت رکود عمیق به بازار مسکن از فروش املاک خریداری شده خود باز ماندند

کد خبر : ۶۸۹۷۱
بازدید : ۹۶۷۴
بازار مسکن از آخرین روز‌های زمستان سال گذشته به لحاظ عرضه آرایش تازه‌ای به خود گرفت، به این ترتیب که به یکباره بر حجم عرضه آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ با مساحت بیش از ۱۰۰ و عمدتا بیش از ۱۵۰ مترمربع افزوده شد.
نگاهی به تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده در بازار مسکن طی روز گذشته که اولین روز کاری تمام عیار بازار مسکن در سال جدید محسوب می‌شود، نشان می‌دهد تمایل به عرضه آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ در میان فروشنده‌ها افزایش یافته است.

تحقیق میدانی از واسطه‌های ملکی درباره علت ازدیاد عرضه در این گروه متراژی در شرایط کنونی بازار مسکن نشان می‌دهد، یک علت این وضعیت حضور برخی از سوداگران بازار ملک در ماه‌های رونق به‌عنوان فروشنده است.
برخی از کسانی که در نیمه اول امسال به دنبال کسب سود از خرید و فروش‌های مکرر در بازه زمانی چند ماهه و در برخی مقاطع حتی چند روزه بوده‌اند، در نیمه دوم سال پس از بازگشت رکود عمیق به بازار مسکن از فروش املاک خریداری شده خود باز ماندند. در این بین عده‌ای از آن‌ها که به خرید آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ روی آورده بودند، ناکامی بیشتری را برای فروش دوباره ملک خود در پاییز و زمستان سال ۹۷ تجربه کردند.

با مشاهده رشد نسبی معاملات مسکن در بهمن و اسفند، این گروه به‌عنوان یکی از عرضه‌کنندگان بازار مسکن به بازار ورود کرده‌اند و تلاش می‌کنند از این فرصت برای فروش املاکی که با انگیزه سفته‌بازانه در دقیقه ۹۰ رونق بازار خریده بودند، بهره ببرند.
البته این تحلیل واسطه‌ها قطعا به این معنا نیست که تمام آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ فایل شده در بازار مسکن از این جنس بوده یا تمام فروشنده‌های این املاک، انگیزه سفته‌بازی داشته‌اند؛ اما بخشی از بازار مسکن در حال حاضر میزبان این فروشنده‌هاست.
با این حال با توجه به ثبت رشد بیش از ۸درصدی قیمت مسکن در اسفند نسبت به بهمن‌ماه، باید دید آیا خرید چنین املاکی با قیمت‌های نجومی کنونی در بضاعت متقاضیان مسکن هست یا خیر.
ماجرای عرضه آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید