خواص تناول سوسک!

خواص تناول سوسک!

لیو دائویوان، متخصص ارشد در مرکز درمانی یونگ که در شهر واقع یین‌‎چوان واقع است، می‌گوید که این حشرات خواص سم‌زدایی داشته و همچنین می‌توانند به عنوان یک ادرارآور عمل کنند. او می‌افزاید: "همچنین برای بهبود گلودرد، ورم لوزه، سیروز کبد، و افزایش ذخیرۀ مایعات موثر هستند. ".

کد خبر : ۶۹۲۴۸
بازدید : ۶۹۱۱۷
پرورش دهندۀ سوسک:
فرادید | وقتی لی بینگ‌کای، که کشاورز است، در مزرعۀ سوسک خود را باز کرد، حشره‌ای به اندازۀ یک دارت مستقیم به سمت صورتش می‌پرد. مزرعۀ او در جنوب غرب چین واقع است.

به گزارش فرادید به نقل از AFP، او این موجود را از روی پیشانی‌اش برمی‌دارد و پرتش می‌کند در اتاق تاریکی که در آن ده میلیون حشرۀ دیگر از این نوع که در قاب‌های چوبی متصل‌شده به قفسه‌‎ها در حال لولیدن هستند.

این موجودات شش‌پا شاید برای خیلی‌ها چندش‌آور باشند، اما لی و دیگر پرورش‌دهندگان سوسک در چین، در حال بدل کردن این جانوران به کسب‌وکاری پرسود هستند.

برخی سوسک‌ها را می‌فروشند تا برای مصارف پزشکی و درمانی، به عنوان خوراک حیوانات یا برای خلاص شدن از شر ضایعات خوراکی مورد استفاده قرار گیرند.

لی آن‌ها را به منظور دیگری پرورش می‌دهد: به عنوان غذا برای مصرف انسان‌ها.
پرورش دهندۀ سوسک:

رستورانی در پایین‌دست جادۀ مزرعۀ او، این سوسک‌ها در سس پرادویۀ مشهور سیچوان سوخاری می‌کند و به شکم‌بازان بی‌پروا تعارف می‌کند.

لی، در حالی که در اطرافش سوسک‌ها از همه جا در حال بالا و پایین رفتن هستند، یکی را زنده در دهانش می‌گذارد و می‌گوید: "مردم تا وقتی که امتحانش نکنند، باور نمی‌‍کنند که چقدر خوب است. "
پرورش دهندۀ سوسک:

پریپلانتا آمریکانا که در زبان عامیانه به سوسک آمریکایی مشهور است، یکی از بزرگترین گونه‌های سوسک بوده و برای درمان بیماری‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله: زخم معده، مشکلات دستگاه تنفسی و همچنین به عنوان انرژی‌زا.

لی می‌گوید: "بزرگترین تاثیر سوسک‌ها این است که ایمنی بالایی دارند، و به همین‌خاطر انسان‌ها بعد از خوردنشان این فواید را جذب می‌کند. " او اشاره می‌کند که در چین به سوسک‌ها لقب "قوی کوچولو" داده شده، چرا که می‌توانند تا روز‌ها پس از نصف شدن زنده بمانند.

تاسیسات لی که در کوهپایۀ کو‌های پوشیده از بامبوی واقع در یی‌بین قرار گرفته، سابقاً خانه‌باغ بوده، یک طبقه بیشتر ندارد و چیز خاصی هم برای توصیف کردن ندارد. پیرامون آن را زمین‌های کشاورزی و مزارع پرورش دام فراگرفته است.

محل پرورش حدوداً به اندازۀ یک زمین بدمینتون است، و پنجره‌های آن با توری بسته شده تا یک وقت فرار دست جمعی سوسک‌ها اتفاق نیافتد.

ایمنی اهمیت زیادی دارد: در سال ۲۰۱۳، بعد از تخریب یک گلخانۀ پرورش سوسک، حدود یک میلیون سوسک از مزرعه در استان جیانگسو فرار کرد و آزاده جولان می‌دادند.

فواید برای سلامتی؟

سوسک‌های لی در فضا‌هایی که با قاب‌های چوبی مربعی ایجاد شده و با لوله‌های کنار هم نگه داشته می‌شوند زندگی می‌کنند. این قاب‌ها در قفسه‌هایی که در دو اتاق تدارک دیده شده، جای دارند. این مکان گرم و مرطوب نگاه داشته می‌شود و بوی آن یادآور لباس‌های مرطوب است.

زمان غذا دادن، وضعیت جنون‌آمیز می‌شود؛ وقتی که لی ترکیبی از ذرت، پوست میوه و سبزی را روی سینی‌هایی می‌ریزد، سوسک‌ها ناگهان پلتفرم‌ها را غرق می‌کنند و از سر و کول هم بالا می‌روند.
پرورش دهندۀ سوسک:

لی می‌گوید: "ما آن‌ها را در محیط بهداشتی نگهداری می‌کنیم. آن‌ها غذای مناسب می‌خورند. چیز‌های مصنوعی نمی‌خورند. "

لی، هر سه ماه یک بار، سوسک‌ها را برداشت می‌کند تا جمعیتشان کنترل شود، و آن‌ها را درون خمره‌ای از آب جوشان انداخته و سپس جنازه‌هایشان را خشک می‌کند.

سال پیش، او یک تن سوسک خشک شده را به قیمت ۹۰۰۰۰ یوان (۱۳۵۰۰ دلار) به یک کارخانۀ داروسازی فروخت.

لی تا سال ۲۰۱۶ که وارد کار پرورش سوسک شد، مغازۀ موبایل‌فروشی داشت. اما او وارد سوسک‌داری شد چرا که کسب‌وکاری کم خرج است و پرورش و نگهداری از این حشرات نیز آسان است. او خانه‌باغ خود را تغییر کاربری داد و تخم‌ها را هم از یک پرورش‌دهندۀ دیگر خرید.
پرورش دهندۀ سوسک:

منبع اصلی درآمد او از فروش مستقیم این حشرات به مزارع یا کارخانه‌های داروسازی است، که به مدد فروشگاه آنلاینی که دخترش ساخته است، انجام می‌دهد. قیمت خرده‌فروشی نیم‌کیلو حشرۀ خشک شدۀ درسته بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ یوان (۱۵ تا ۹۰ دلار) است.

در شهر ژیچانگ که در همسایگی اینجاست، گروه دارویی گودداکتر، بزرگترین مزرعۀ سوسک را اداره می‌کند که شش میلیارد از این حشرات در آن زندگی می‌کنند. در این تاسیسات برای نظارت بر حرکت و شرایط محیطی از هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

سوسک‌ها در اواخر قرن شانزدهم به "پن تسائو کانگ مو" اضافه شدند. این کتاب، جامع‌ترین کتاب پزشکی‌ای است که در مورد طب سنتی چینی نگاشته شده است.

لیو دائویوان، متخصص ارشد در مرکز درمانی یونگ که در شهر واقع یین‌‎چوان واقع است، می‌گوید که این حشرات خواص سم‌زدایی داشته و همچنین می‌توانند به عنوان یک ادرارآور عمل کنند.

او می‌افزاید: "همچنین برای بهبود گلودرد، ورم لوزه، سیروز کبد، و افزایش ذخیرۀ مایعات موثر هستند. ".

اما دیگر متخصصان طب چینی هشدار می‌دهند که صنعتی با مقررات ضعیف و موانع ناکافی برای ورود، می‌تواند نتیجۀ منفی به همراه داشته باشد.

گو چیه تی، رییس کلینیک طب چینی در دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور، می‌گوید: "افراط در هر چیزی می‌تواند مضر باشد، حتی جین‌سینگ. "
پرورش دهندۀ سوسک:

"آن‌ها طلا هستند"

اما لی بیشتر علاقه دارد تا سوسک‌ها را تبدیل به غذا کند و با یک رستوران محلی کار می‌کند.

فو یوکیانگ، که در ماه تا سی سفارش می‌پزد، می‌گوید که مشتریان بعد از شنیدن دربارۀ فواید این غذا برای سلامتی، بسیار علاقه پیدا کرده‌اند تا آن را امتحان کنند.

یکی از مشتریان به نام لو گائوی که برای اولین بار این حشره را امتحان می‌کرد، آن را "بسیار خوشمزه، معطر و بسیار ترد"، توصیف می‌کند.

او می‌گوید: "به نظر من هر چیزی که برای سلامتی خوب است باید خورد، مهم نیست که چیست. این‌ها ارزش غذایی بالایی دارند و پروتئین زیادی در خود دارند. "
پرورش دهندۀ سوسک:

لی در حال کار بر روی توسعۀ تولیدات خود است و از جمله به دنبال تولید کرم سوسک، گچ‌های طبی غنی‌شده با سوسک، و کفی‌های کفش حاوی عصارۀ سوسک است.

او می‌گوید: "در همین یک حشره کی حسن وجود دارد و من می‌خواهم مردم بیشتری را از آن مطلع کنم. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این یک موجود موذی است، اما برای من طلا است. آن‌ها مثل فرزندانم هستند. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید