پرفروش ترین آلبوم های موسیقی در فضای مجازی

پرفروش ترین آلبوم های موسیقی در فضای مجازی

طی ماه گذشته چند آلبوم موسیقی مورد توجه قرار گرفته و در صدر فروش آثار موسیقایی درفضای مجازی قرار گرفته اند که در ادامه نگاهی به شش آلبوم پرفروش آذرماه داشته ایم.

کد خبر : ۶۹۵۱
بازدید : ۲۲۸۹
طی ماه گذشته چند آلبوم موسیقی مورد توجه قرار گرفته و در صدر فروش آثار موسیقایی درفضای مجازی قرار گرفته اند که در ادامه نگاهی به شش آلبوم پرفروش آذرماه داشته ایم.

پرفروش ترین آلبوم های موسیقی در فضای مجازی

به گزارش تابناک، علی رغم این که بحث دانلود غیرقانونی آثار موسیقایی در کشور هنوز معضلی جدی و تقریبا لاینحل است، اما کم نیستند علاقه مندان جدی موسیقی، که برای این هنر هزینه می کنند و آثار را به صورت قانونی، دانلود می کنند. بر همین اساس طی ماه گذشته چند آلبوم موسیقی مورد توجه قرار گرفته و در صدر فروش فضای مجازی قرار گرفته اند که در ادامه نگاهی داشته ایم به 6 آلبوم پرفروش آذرماه.

خداوندان اسرار
آلبوم «خداوندان اسرار» اولین آلبوم از پروژه‌ «آیینه‌ ها» با آواز همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری است. این پروژه شامل پنج اثر است که در قالب آلبوم‌ های صوتی و تصویری «خداوندان اسرار»، «آیینه‌ ها» و مستندی با نام «آن سوی آیینه ‌ها» به کارگردانی رخشان بنی ‌اعتماد در فواصل زمانی مختلف منتشر می شود. در آلبوم «خداوندان اسرار» به جز آهنگ های ساخته سهراب پورناظری، قطعه ‌ای از آثار کیخسرو پورناظری با نام «یاوران» نیز وجود دارد که پیش از این در آلبوم «حیرانی» منتشر شده بود، اما در این آلبوم، سهراب پورناظری با نگاهی متفاوت آن را تنظیم و همایون شجریان اجرا کرده است. «خداوندان اسرار» شامل دو بخش است که در بخش اول «ساز و آواز» بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی و در بخش دوم روایتی با نام «رهایی» در سه پرده «مهتاب»، «خداوندان اسرار» و «جانی و صد آه» بر روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ آمده است.

ماه و ماهی
حجت اشرف زاده به واسطه تک آهنگ «ماه و ماهی» در بین دوست داران موسیقی شناخته شد. آلبوم اول این خواننده هم با اقبال مواجه شده و در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. آلبوم موسیقی «ماه و ماهی» به آهنگسازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات شامل هشت قطعه با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است. در این اثر مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را بر عهده دارند. این خواننده بعد از انتشار اولین آلبومش در تدارک اولین اجرای زنده اش هم هست و بعد از ایام سوگواری محرم و صفر در تهران روی صحنه خواد رفت.

ابرو کمان
«ابرو کمان» آلبوم پرحاشیه ای بود و پس از انتشارش معتمدی واکنش تندی نشان داد و از بی خبری اش نسبت به انتشار آلبوم سخن گفت. به هر تریب این آلبوم هم در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. ابرو کمان آلبومی به شیوه موسیقی دستگاهی ایرانی در دستگاه سه گاه برای ارکستر سازهای ایرانی است. این آلبوم هفت قطعه دارد. قطعات آن «پیش درآمد (انتظار)»، «ساز و آواز (درآمد)»، «تصنیف کرشمه»، «ساز و آواز (زابل و مویه)»، «چهارمضراب شوق»، «ساز و آواز (مخالف)» و «تصنیف ابرو کمان» نام دارند. مقدمه بی کلام تصنیف «ابرو کمان» از قطعه «چهارمضراب اصفهان» ساخته فرامرز پایور برگرفته شده است. در پایان قطعه «شوق» نیز از یک نغمه آیینی جنوب استفاده شده است. در این آلبوم، احسان ذبیحی فر آهنگسازی و محمد معتمدی آواز را بر عهده داشته اند. پشنگ کامکار به عنوان تکنواز سنتور حضور دارد.

عشقیم گل
آلبوم «عشقیم گل» یک آلبوم موسیقی آذری از حسین علیزاده و گروه هم آوایان است. آهنگساز و تنظیم کننده این اثر، حسین علیزاده است و محمد معتمدی به عنوان تک خوان و صبا حسینی، راحله برزگری و پوریا اخواص به عنوان خواننده در این آلبوم حضور دارند. این آلبوم هشت قطعه دارد و توسط آواسازان ققنوس منتشر شده است. قطعات آن «پیش درآمد بیات شیراز»، «ساز و آواز»، «عشقیم گل»، «بداهه نوازی کمانچه و تار»، «ساری گلین»، «بداهه نوازی قانون و تار»، «سن سیز» و «گل اوینا» نام دارند. از ترانه های ملا محمد فضولی، عباس فولادی، سیروس جمالی و ترانه های قدیمی آذری در آلبوم «عشقیم گل» استفاده شده است. حسین علیزاده، سینا جهان آبادی، پریچهر خواجه، محمد انشایی، سیاوش برهانی، رادمان توکلی، نگار بوبان، سیامک جهانگیری، علی بوستان و وحید اسداللهی با تار آذری، ناغارا، گاوال، سه تار، نی، کمانچه، عود، قانون، تار، بم تار و قیچک در آلبوم «عشقیم گل» به نوازندگی پرداخته اند.

شانزه لیزه
«شانزه لیزه» آلبومی از اجرای آهنگ های مشهور و خاطره انگیز فرانسوی از جو داسین، یان تیرسن، لارا فابیان، پل موریه، توتو کوتوگنو، دالیدا و گری مور با سازدهنی. آلبوم «شانزه لیزه» هشت قطعه دارد که به گوش مخاطب ایرانی، شاید موزیک متن فیلم «سرنوشت شگفت انگیز املی پولن» ساخته یان تیرسن از همه آشناتر باشد. اما در بین قطعات آن، آهنگ هایی از سبک پاپ، کلاسیک و ... نیز به گوش می رسد. آزاده مهدوی آزاد کوشیده سازبندی هر یک از قطعات را با توجه به فضا و حال و هوای آن قطعه انتخاب کند.

در دنیای تو ساعت چند است
«در دنیای تو ساعت چند است» عاشقانه ای آرام است از صفی یزدانیان، و موسیقی آن هم به تناسب فضای فیلم، چنین حال و هوایی دارد. کریستف رضاعی که خود، بازیگر فیلم است، در مقام آهنگساز با توجه به «روح شاعرانه» فیلم، «برداشتی آزاد از ترانه های بین المللی به ویژه آمریکای جنوبی» داشته و سعی کرده از «آکوردهای ساده، عامه پسند و به یادماندنی» در 29 قطعه موزیک این فیلم استفاده کند. ترانه های آلبوم سروده ماکان اشگوری و جهانگیر سرتیپ پور است و ماکان اشگوری و روزبه رخشا خوانندگی آلبوم «در دنیای تو ساعت چند است» را بر عهده دارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید