ضرورت جزئیات رسانه‌های اجتماعی برای ویزای آمریکا

ضرورت جزئیات رسانه‌های اجتماعی برای ویزای آمریکا

مقررات وزارت امورخارجه آمریکا می‌گوید، افراد باید شماره تلفن، ای-میلی که طی ۵ سال اخیر از آن استفاده کرده‌اند و همینطور حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی‌شان را در اختیار این وزارتخانه بگذارند.

کد خبر : ۷۰۳۹۱
بازدید : ۷۶۷۷
برای ویزای آمریکا جزئیات رسانه‌های اجتماعی ضروری است
فرادید | بر طبق قانون جدید تقریبا تمام متقاضیان دریافت ویزای آمریکا باید جزئیات مربوط به رسانه‌های اجتماعی‌شان را اعلام کنند.

مقررات وزارت امورخارجه آمریکا می‌گوید، افراد باید شماره تلفن، ای-میلی که طی ۵ سال اخیر از آن استفاده کرده‌اند و همینطور حسابهای کاربری رسانه‌های اجتماعی‌شان را در اختیار این وزارتخانه بگذارند.

این مقررات یکسال پیش پیشنهاد داده شد و بر طبق تخمین‌های مسئولین ۱۴.۷ میلیون نفر در سال شامل این قانون خواهند شد.

دیپلمات‌های خاص و برخی مقامات مشخص شامل این قانون نمی‌شوند؛ اما هر فردی که برای تفریح یا تحصیل وارد آمریکا می‌شود، باید این اطلاعات را در اختیار نهاد‌های مسئول قرار دهد.

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرده است: «ما همواره به دنبال یافتن سازوکار‌هایی برای ارتقاء شیوه‌های امنیتی و محفاظت از شهروندان آمریکایی هستیم، و همزمان از سفر قانونی به ایالات متحده حمایت می‌کنیم.»

پیش از این فقط متقاضیانی که به مناطق خاصی - که به زعم این وزارت‌خانه مناطق تروریستی محسوب می‌شوند - سفر کرده بودند، می‌بایست این اطلاعات را در اختیار مقامات آمریکایی می‌گذاشتند.

اما اکنون همه متقاضیان باید نام تمامی رسانه‌های اجتماعی را که عضو هستند و حساب‌های کاربری‌شان - اگر علاقمند باشند با جزئیاتی مثل آی-دی و نام کاربری - در اختیار مسئولان بگذارند.

بر طبق این قانون، هر فردی در این زمینه دروغ بگوید پیامد‌های شدید مهاجرتی» در انتظارش خواهد بود.

دولت ترامپ این قانون را در ماه مارس سال ۲۰۱۸ پیشنهاد کرد.

در آن زمان، یکی از گروه‌های حقوق بشری آمریکا به نام اتحادیه آزادی‌خواهان مدنی آمریکا، در اعتراض به این قانون گفت، «شواهدی مبنی بر اینکه کنترل کردن رسانه‌های اجتماعی می‌تواند موثر باشد وجود ندارد»، ضمن آنکه این کار باعث می‌شود افراد خودشان را در فضای آنلاین سانسور کنند.

یکی از سیاست‌های سرسختانه دولت ترامپ کنترل مهاجرت به آمریکاست.

منبع: بی بی سی
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید