پرونده محمدعلی نجفی در دادگاه کیفری

پرونده محمدعلی نجفی در دادگاه کیفری

من در زمان آقای نجفی وارد شهرداری شدم و به‌عنوان کارشناس استخدام شدم. من ۲۶ سال درس خواندم و در دانشگاه امیرکبیر بودم و براساس تحصیلات و لیاقتم در این جایگاه قرار گرفتم.

کد خبر : ۷۰۵۴۶
بازدید : ۱۳۹۳۱
آغاز رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی در دادگاه کیفری
با ارسال پرونده اتهامی محمدعلی نجفی به دادگاه کیفری استان تهران شعبه ۹ مسئول رسیدگی به این پرونده شد. شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران یکی از شعبی است که به پرونده‌های ویژه که افکار عمومی درباره آن حساس است، رسیدگی می‌کند و همچنین یکی از شعب رسیدگی‌کننده به جرائم مطبوعاتی نیز هست.
محمدرضا محمدی‌کشکولی، رئیس این شعبه، پیش‌از‌این به پرونده سعید مرتضوی و محمد ثلاث نیز رسیدگی کرده بود. یک منبع آگاه گفت: پرونده نجفی برخلاف رویه دادسرای جنایی تهران با سرعت زیاد رسیدگی نخواهد شد و قاضی پرونده اعلام کرده همه تشریفات قانونی و عرفی در پرونده رعایت خواهد شد تا حقی از کسی ضایع نشود و بعد از مطالعه دقیق پرونده و در‌صورتی‌که نقصی در آن پرونده وجود نداشته باشد، مراحل قانونی رسیدگی خواهد شد.
براساس قانون قاضی دادگاه کیفری بعد از ارجاع پرونده ابتدا آن را مطالعه و گزارشی تهیه می‌کند که این مدت می‌تواند تا ۱۰ روز ادامه داشته باشد. بعد از این گزارش و در‌صورتی‌که نقصی در پرونده نباشد، موضوع به طرفین ابلاغ می‌شود که این مدت نیز حداقل ۱۰ روز طول می‌کشد و ۱۰ روز نیز زمان به طرفین داده می‌شود تا در‌صورتی‌که اعتراضی داشته باشند، اعلام کنند. با توجه به روندی که در دادگاه کیفری وجود دارد، به نظر می‌رسد قضات رسیدگی‌کننده تأکید زیادی بر رعایت قانون دارند تا عدالت و قانون فدای سرعت نشود.

همچنین روز گذشته برادر میترا استاد که برای شکایت از محمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل محمدعلی نجفی، در دادسرای جنایی تهران حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: علیزاده ادعایی درباره مهدورالدم‌بودن خواهر من مطرح کرده است که من می‌خواهم در‌این‌باره از او شکایت کنم، او باید ادعای خود را ثابت کند.

مسعود استاد عنوان کرد خواهرش وصیت کرده حضانت فرزندش با او باشد و در‌حال‌حاضر هم پسر نوجوان میترا با اوست. او ادامه داد: من در زمان آقای نجفی وارد شهرداری شدم و به‌عنوان کارشناس استخدام شدم. من ۲۶ سال درس خواندم و در دانشگاه امیرکبیر بودم و براساس تحصیلات و لیاقتم در این جایگاه قرار گرفتم.

مسعود استاد اتهاماتی اخلاقی را درباره محمدعلی نجفی مطرح کرد و مدعی شد برای اثبات آن مدارکی دارد. خبرنگار ما این موضوع را پیگیری کرد و یک منبع آگاه در‌این‌باره گفت: چنین ادعایی از سوی برادر مقتول در پرونده نیز مطرح شده بود که به صورت دقیق بررسی و تحقیقات از افراد به عمل آمد که همگی آن‌ها رد شد و چنین ادعایی ثابت نشد.
مسعود استاد همچنین درباره خبری که درمورد اخراج او از یک مدرسه دخترانه منتشر شده است، گفت: من آن موقع ۳۰ سال سن نداشتم یا متأهل و دارای دو فرزند نبودم؛ اما با گزینش آموزش‌و‌پرورش در آن مدرسه تدریس می‌کردم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید