دو روز بعد از پیدا شدن لیدا کاوه؛ حلقه مفقوده ماجرای دختر گم‌شده!

دو روز بعد از پیدا شدن لیدا کاوه؛ حلقه مفقوده ماجرای دختر گم‌شده!

سرگرد علی صباحی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز در خصوص آخرین وضعیت پرونده ناپدید شدن لیدا کاوه اظهار داشت: همان‌طور که سردار رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کردند در پرونده لیدا کاوه بحث ربایش مطرح نیست.

کد خبر : ۷۱۱۴۰
بازدید : ۷۲۸۳۰
دو روز بعد از پیدا شدن لیدا کاوه؛ حلقه مفقوده ماجرای دختر گم‌شده!


ادعای عجیب آدم ربایی برای پیوند قلب زن جوانی که ۹ روز ناپدید شده بود با ادامه تحقیقات پلیسی کمرنگ‌تر شد.

به گزارش روزنامه ایران؛ جمعه -۳۱ خرداد - خبر ناپدید شدن لیدا کاوه در فضای مجازی منتشر شد. به‌دنبال آن خواهر لیدا به اداره پلیس رفت و ضمن اعلام شکایت گفت: خواهرم قرار بود به خانه من بیاید به همین خاطر تلفن کرد و گفت: تا نیم ساعت دیگر می‌رسم، اما ساعت‌ها گذشت و خبری از او نشد.

در حالی که تحقیقات پلیسی برای یافتن لیدا ادامه داشت عصر شنبه ۸ تیر زنی جوان هنگام پیاده روی در پارکی حوالی مرزداران بدن نیمه جان یک زن را پیدا کرد و به پلیس خبر داد. بررسی‌ها نشان داد وی همان لیدا کاوه است.

از آنجا که این زن حال جسمی مناسبی نداشت به بیمارستان منتقل شد، اما روز بعد در اداره آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و در نخستین اظهاراتش به پلیس مدعی شد سرنشینان یک پراید وی را ربوده و او را به خانه‌ای بردند.


وی در تحقیقات قضایی و پلیسی گفت: مردان ناشناس با انجام چند آزمایش می‌خواستند قلب وی را برای پیوند به شخص دیگری از بدنش خارج کنند، اما وقتی دریافتند این پیوند امکان ندارد او را در حالی که بر اثر تزریق دارو نیمه هوش بود در یک پارک رها کردند.

از آنجا که اظهارات این زن برای پلیس و بازپرس پرونده عجیب بود تحقیقات ادامه یافت و با ادامه بررسی‌ها ادعا‌های لیدا مبنی بر آدم ربایی کمرنگ‌تر شد و این فرضیه که وی بر اثر مصرف دارو یا مواد توهم زا چنین ادعایی را مطرح کرده باشد در دست بررسی است.


آدم ربایی مطرح نیست
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در واکنش به انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص ربایش لیدا کاوه، توضیحاتی ارائه کرد.


سرگرد علی صباحی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز در خصوص آخرین وضعیت پرونده ناپدید شدن لیدا کاوه اظهار داشت: همان‌طور که سردار رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کردند در پرونده لیدا کاوه بحث ربایش مطرح نیست.


رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی هم اینک در حال بررسی و انجام تحقیقات در خصوص علت و چگونگی گم شدن چند روزه این فرد هستند.


اما به‌دنبال انتشار اظهاراتی از «لیدا کاوه» درباره علت ربودن وی برای پیوند قلبش به فردی دیگر، رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، گفت: انجام کار حساسی، چون پیوند عضو در خانه از نظر علمی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

دکتر مهدی شادنوش تأکید کرد: ما به‌عنوان وزارت بهداشت و به نمایندگی از دولت و حاکمیت همه توانمان را بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم امکان انتقال عضو را از استانی به استان دیگر فراهم کنیم و با وجود همه زیرساخت‌هایمان، با مشکلات بسیار متعددی در این حوزه مواجهیم. حال چگونه ممکن است در یک خانه، عملی به این پیچیدگی صورت گیرد؟

ماجرا از چه قرار است؟

این‌که لیدا در این مدت کجا بوده و چه بلایی سر ‏او آمده به درستی مشخص نیست. فرمانده پلیس تهران ماجرای آدم ربایی درخصوص این حادثه را ‏منتفی اعلام کرده، اما در عین حال از ارایه توضیح بیشتری هم در این خصوص خودداری کرده ‏است. در همین حال، اما در پیگیری قضائی این پرونده اظهارات کوتاهی از لیدا وجود دارد. این دختر ‏جوان در صحبت‌های کوتاهی مدعی شده که همه این مدت در خانه‌ای نگهداری می‌شده و از ‏سوی فرد ناشناسی مورد تهدید قرار گرفته است. خانواده این دختر هم فعلا سکوت کرده‌اند و با ‏وجود تماس‌های مکرر «شهروند» با خواهر لیدا هیچ پاسخی دریافت نشد تا نحوه پیدا شدن او هم ‏مثل ماجرای گمشدنش مرموز باشد. ‏


ماجرا از آخرین جمعه خردادماه شروع شد. وقتی لیدا برای تهیه هدیه از خانه خارج شد و دیگر به ‏خانه بازنگشت. دوربین‌های مداربسته آخرین بار، این ورزشکار حرفه‌ای را در مقابل مرکز خرید ‏میلاد نور دیده‌اند. لیدا چند دقیقه پیش از ناپدیدشدنش هم به خواهرش پیام داد و به او گفت که ‏درحال آمدن به خانه است، اما دیگر از او خبری نشد. دو روز گذشت تا این‌که روز یکشنبه تصاویر ‏لیدا همراه با چند شماره تماس در اینستاگرام منتشر شد.

همین کافی بود تا در مدت کوتاهی شبکه‏های اجتماعی پر شود از تصاویر این دختر جوان. چهره‌های شناخته شده و صفحات پر فالوور همراه ‏با سلبریتی‌ها از مردم خواستند تا هر رد و نشانی از این دختر را به خانواده‌اش اطلاع دهند. همزمان ‏پرونده فقدانی لیدا از طریق دادسرای جنایی تهران به پلیس آگاهی فرستاده شده و کارآگاهان برای ‏یافتن این دختر جوان دست به کار شدند. بعد هم گفتگو‌های خواهر لیدا با رسانه‌ها ماجرا را ‏جدی‌تر کرد. همان روز‌ها یعنی اواسط هفته گذشته خواهر لیدا در گفت‌وگویی با «شهروند» ‏جزییات دقیقی را از ناپدید شدن خواهرش مطرح کرد: «جمعه ظهر بود. برای خرید از خانه بیرون ‏رفت. می‌خواست یک عکس را روی تخته شاسی چاپ کند. ابتدا همان حوالی خانه رفته بود، اما ‏مثل این‌که مغازه بسته بوده و او هم به مرکز خرید میلادنور در شهرک غرب رفته بود. ساعت ٥٧: ٢‏بود که پیام داد و گفت که من شارژ ندارم و ممکن است گوشیم خاموش شود تا نیم‌ساعت دیگر به ‏خانه برمی‌گردم. نگران نباش. اما بعد از او هیچ خبری نشد و تا شب هم به خانه نیامد، تلفنش هم ‏خاموش بود.» ‏


درحالی که احتمال می‌رفت این دختر ٣٨ ساله از سوی فرد یا افرادی ربوده شده باشد، اما نزدیکان ‏لیدا مطمئن بودندکه برای او اتفاق دیگری افتاده است. آن‌ها می‌گفتند که لیدا دختر آرامی بوده و ‏به همین دلیل هم نمی‌تواند دشمنی داشته باشد که برای اخاذی یا آزار و اذیت او را ربوده باشند. ‏خواهر لیدا هم درباره دلیل ناپدید شدن این دختر جوان احتمال می‌داد که او در مسیر برگشت ‏گرفتار راننده ماشین‌های شخصی شده باشد: «لیدا آرام و بی‌آزار‌ترین شخصیتی بود که می‌شد در ‏دنیا پیدا کرد. برای همین می‌دانم که اصلا موضوع آدم‌ربایی نیست. من حدسی که می‌زنم این است ‏که خواهرم هنگام بازگشت به خانه سوار یک ماشین و گرفتار راننده آن شده است.» ‏


حالا هرچند این دختر جوان پیدا شده است، اما همه این گمانه‌زنی‌ها به قوت خودش باقی است. هیچ ‏کس نمی‌داند که دقیقا برای او چه اتفاقی افتاده. پلیس تنها موضوع آدم‌ربایی لیدا را منتفی دانسته ‏و اطلاعات دیگری از جزییات این ماجرا را رسانه‌ای نکرده است. خانواده لیدا هم سکوت کرده‌اند؛ و شایعه آخر.
اما حالا بعد از این تکذیبیه‌ها باز هم خبر جدیدی در حال انتشار در فضای مجازی است که حکایت از این دارد که لیدا کاوه تمام این کار‌ها را برای جذب فالوئر انجام داده است، چراکه تعداد دنبال کننده‌های این دوچرخه سوار در یک هفته گذشته از هزار نفر به حدود ۱۴هزار نفر رسیده است.

در همین رابطه فردی در صفحه لیدا کاوه در اینستاگرام نوشته است: «بازی جالبی نبود، از اول هم خانواده در جریان بودن که هیچ مصاحبه یا درخواست کمکی نداشتن! الان هم ۱۴هزار مبارکت باشه، میتونی تبلیغات بگیری.»

البته این ادعا مخالفان زیادی هم دارد برای مثال کاربری در این رابطه نوشته است: «هیچ کسی نمیاد با آبروی خودش برای جمع کردن فالور بازی کنه، یا دلش خواسته باشه یه مدت با خودش خلوت کنه اون هم اینجوری. چقدر شمایی که اینجوری قضاوت می‌کنید کوته فکرید آخه...»
۰
نظرات بینندگان
  • بچه روستایی ارسالی در

    میتوانم به جرات قسم بخورم ....این سناریوها را نباید اینجور کار کرد ..از همون پلیس گرفته تا دیگران ...این تو تهران شده یک منبع درامد .واقعااااا برای یک دوچرخه سوار یا یک عکاسی باید متاسف بود....وبرای اونایی که خواستن اینجور کاری انجام بدن ...وبگوییند که ایران وتهران ما امنیت نسیت....این دخترو این خانواده ها بخاطر حال خوبشون هست....که اینچنین کارایی میکنند.اگر تو جنوب کشور بود ومن روستایی را تک تکه میکردن اب از ابم تکون نمیخورد.....اصلا ..چون من بگم غیرت وجود دارد بله خانم لیندا کاوه ...منتظرم صفحا ای از شما ببینم وحرفهایی به شما بزنم ....فقط بگم بهتون ...چقده عقب افتادا ای ....چقدا بدبختی ...چقده عروسکی ...که هر کاری میشه باهاتون کرد ...چقد چقد چقد شما واگه مثل ما روستاییا فقیر بودین چه میکردین وای وای وای وای وای وای خدایا ممنونم...

  • ناشناس ارسالی در

    خواهر این خانم حق نداشت خصوصیات شخصی ایشان را برای رسانه اعلام کند و صلاحیت نگهداری ایشان را ندارد.

  • ناشناس ارسالی در

    البته اینکه این خانم رو رها کردند جای تعجب داره
    ولی محض اطلاع شما کسی که قاجاق اعضای بدن میکنه نمیاد داخل کشور اجزای بدن طرف رو جدا کنه
    همین الان شما یه آگهی فروش کلیه بزن ببین چند تا دلال بهت زنگ میزنن که کلیه ات رو میتونیم واست تو سلیمانیه بفروشیم
    خوب واقعا اگر بخوان قاچاق هم کنن، انتقال فرد زنده به سلیمانیه کاری نداره و مشکل نیست

  • غلام‌شمشیری ارسالی در

    به‌خودش‌مربوته‌می‌خواسته‌شهرتی‌کسب‌‌کنه‌ببینه‌چقدر‌طرفدارداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید