۱۰ قانون مهم برای ایجاد یک کسب و کار موفق و پایدار

۱۰ قانون مهم برای ایجاد یک کسب و کار موفق و پایدار

تصور کنید که تجارتتان شکست خورده و در اتاقی تاریک نشسته‌اید و با خود فکر می‌کنید چه شد که شکست خوردید. به احتمال زیاد تنها جوابی که باید به ذهنتان بیاید این است که فکر شما بوده که باعث این شکست شده. اگر به کار خود باور ندارید آن را انجام ندهید.

کد خبر : ۷۱۳۰۱
بازدید : ۸۸۸۱
۱۰ قانون مهم برای ایجاد یک کسب و کار موفق و پایدار

چه صاحب یک کسب و کار بزرگ باشید یا یک فروشگاه کوچک در یک مرکز خرید بزرگ، نیاز دارید که هر از گاهی به سر تا پای تجارت خود نگاهی انداخته و آن را ارتقا بخشید. چون به خوبی می‌دانید که راکد ماندن همانا و فروپاشیدن تجارت شما همان.

اما برای ساختن یک کسب و کار موفق چه کار‌هایی را باید انجام بدهید چه کار‌هایی را نه. شاید بهترین کار این است که از تجربیات افراد موفق استفاده کنید. در این زمینه نویسندگان زیادی دست به قلم برده و درباره موفقیت و فروش تجربیات خود را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. یکی از این نویسندگان برایان تریسی نویسنده معروف کتاب‌های فروش و موفقیت است.

استفاده از تجربیات دیگران به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچگونه هزینه‌ای اشتباهات آن‌ها را تکرار نکرده و برای موفقیت کسب و کار خودتان جا پای آن‌ها گذاشته و هیچ نگرانی از اشتباه نداشته باشید.

به هر حال قبل از اینکه بروید و مطالعه را شروع کنید، بهتر است ۱۰ قانون مهم کسب و کار را با هم مرور کنیم.

۱- کسب و کاری را راه اندازی کنید که به آن باور دارید
تصور کنید که تجارتتان شکست خورده و در اتاقی تاریک نشسته‌اید و با خود فکر می‌کنید چه شد که شکست خوردید. به احتمال زیاد تنها جوابی که باید به ذهنتان بیاید این است که فکر شما بوده که باعث این شکست شده. اگر به کار خود باور ندارید آن را انجام ندهید.

۲- آماده باشید که دیگران کار شما را تقلید کنند
با خود رو راست باشید! به تجارت‌های موفق خود نگاهی بیندازید. کدام یک از آن‌ها تنها برند‌هایی هستند که در حال ارائه یک خدمت یا محصول خاصند؟! همه آن‌ها بعد از اینکه دیگران متوجه نشانه‌های موفقیت آن‌ها شدند، سعی کرده‌اند از آن‌ها تقلید کرده و کارشان را کپی کنند. ماموریت شما این است که مدام خلاقیت به خرج داده و دیگران را از صحنه به در کنید.

۳- همیشه انرژی و پول برای زمان‌های بدشانسی ذخیره کنید
این توصیه با اینکه واضح است، اما انجام آن بسیار مشکل است. هر استارتاپ و تجارت در حال رشدی، در مسیرش اشتباهات مهلک مرتکب می‌شود. پس برای این مواقع صندوقچه‌ای از انرژی و پول نقد ذخیره کنید.

۴- مشخص کنید که چگونه با یک بودجه کم به هدف خود می‌رسید
بله درست خواندید. همیشه! اینگونه است که برای رسیدن به یک هدف دو برابر آنچه فکر می‌کنید زمان و بودجه نیاز دارید. پس به جای اجاره یک دفتر گرانقیمت یا یک بروشور خوشگل و بی نقص، تا زمانی که به هدف خود نرسیدید تنها سعی کنید که زنده بمانید.

۵- تجارت یک دوی معمولی نیست، یک مسابقه ماراتن است
همیشه اینگونه بوده که کسب و کار‌های موفق از نقطه شروع بار‌ها و بار‌ها سرعت پیشرویشان کند شده و گاهی حتی متوقف شده‌اند. (حتی اگر فرض کنیم هیچوقت عقبگرد نداشته‌اند؟!) فرض کنید می‌خواهید اورست را فتح کنید. آیا برای رسیدن به قله این سه مرحله ساده را طی می‌کنید: ۱- تصمیم می‌گیرید اورست را فتح کنید ۲- به نپال می‌روید ۳- بیش از ۸۰۰۰ متر را با دو طی می‌کنید.

۱۰ قانون مهم برای ایجاد یک کسب و کار موفق و پایدار

مطمئنا اینگونه اورست فتح نشده و نخواهد شد. پس برای چالش‌های بیشماری که در مسیر موفقیت به آن‌ها مواجه می‌شوید آماده باشید.

۶- کوچک باشید تا بزرگ شوید
یکی از اشتباهات مهلک یک استارتاپ این است که سعی کند به همه افراد خدمات یا محصول خود را بفروشید. به جای این کار روی مشتریان واقعی خود تمرکز کرده و در یک حوزه خاص برند شوید. در این صورت است که می‌توانید با اعتباری که کسب کرده‌اید، رشد کنید.

۷- محصولی ارائه دهید که مشتریان نیاز داشته باشند
یک غذای عالی می‌پزید. دوستانتان را دعوت می‌کنید، اما هیچکس نمی‌خورد! چرا؟ چون غذای عالی شما محبوب دوستان شما نیست. به جای اینکه روی محصول خود تمرکز کنید دقت کنید که مشتریان شما چه می‌خواهند. به یاد داشته باشید حتی اگر عالیترین محصول دنیا را ارائه کنید، اما مشتریان شما آن را نخواهند، شما ورشکست می‌شوید. به همین دلیل آشنایی بیشتر با روش‌های شناخت نیاز مشتریان از اصلی‌ترین لازمه‌های شروع کسب و کار شما محسوب خواهد شد.

۸- فقط روی یک کسب و کار تمرکز کنید
فرصت‌ها همیشه اغوا کننده هستند. شما نباید فریب آن‌ها را بخورید. اگر انرژی خود را نصف کنید، نتیجه‌ای به مراتب کمتر از نصف می‌گیرید. پس به جای اینکه بخواهید روی چند کسب و کار، کار کنید وقت و انرژی خود را تنها روی یکی از آن‌ها مترکز کنید

۹- انعطاف پذیر باشید
نباید در کسب و کار خود تعصب به خرج دهید. به این معنی که اگر در طول مسیر متوجه شدید، محصول خود را اشتباه طراحی کرده‌اید، انعطاف به خرج داده و آن را عوض کنید. محصول و شرکت خود را با هویت خود یکی نپندارید تا بتوانید راحت‌تر با بازار منطبق شده و کیلومتر‌ها از شکست فاصله بگیرید.

۱۰- طوری برند خود را بسازید انگار که تا ابد مال شماست
آیا در آینده یک برند بزرگ برند شما را می‌خرد؟ شاید. آیا باید دلیل شما برای ساخت برندتان این باشد که روزی آن برند کذایی شما را بخرد؟ مطمئنا خیر! شما باید بر اساس شوق و هدف خود برای حل مشکل مشتریانتان کار کنید. به این صورت برند ارزشمندتری تحویل خواهید داد. به یاد داشته باشید کسانی که غیر از این مسیر را طی می‌کنند احتمال موفقیت کمتری هم دارند.

این بود ۱۰ توصیه ساده، اما مهم برای داشتن یک کسب و کار موفق. برای اینکه بتوانید ایده‌های بیشتری برای پیمودن مسیر موفقیت بگیرید، خواندن کتاب اثر مرکب دارن هاردی به شدت توصیه می‌شود.

شما کدام یک از قوانین گفته شده در بالا را اجرا می‌کنید؟
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید