"ابرانسان" ایمیل را سریع‌تر از سرعت گلوله ارسال می‌کند

"ابرانسان"  ایمیل را سریع‌تر از سرعت گلوله ارسال می‌کند

این سرویس دو نیاز بزرگ سیلیکون‌ولی یعنی افزایش راندمان و حفظ اعتبار را مرتفع می‌کند.

کد خبر : ۷۱۴۹۱
بازدید : ۱۳۱۲۶
حتی سیلیکون‌ولی شیفته آینده هم گاهی نیم‌نگاهی به گذشته دارد. نمونه ساده، اما خوب در این مورد ابرانسان یا Superhuman است؛ سرویسی که هدفش خلق دوباره چیزی به قدمت ایمیل است. مدتی است که این سرویس بیش از هر چیز دیگری در پایتخت تکنولوژی جهان حسابی خبرساز و جنجالی شده است.
دلیل هم جالب است؛ برآورده کردن دو تا از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نیاز‌های غول‌های تکنولوژی جهان یعنی افزایش راندمان و حفظ اعتبار این شرکت‌هاست.
بسیاری از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان با دیوید اولویچ از شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ Andreessen Horowitz همدردی می‌کنند که اخیرا اینباکس در حال فورانش با مرحله آخر بازی ویدئویی کلاسیک Tetris مقایسه شده بود. بسیار جالب است؛ کارمندان اغلب شرکت‌های بزرگ تکنولوژی چهار ساعت در روز به دیده‌بانی ایمیل‌ها می‌پردازند.
Superhuman که صندوق سرمایه‌گذاری آقای اولویچ در آن سرمایه‌گذاری کرده است، سعی می‌کند سرعت ارسال ایمیل را بدون هیچ دستوری و با زمانی برابر یک‌دهم ثانیه، افزایش دهد. این در حالی است که شورت‌کات‌های کیبورد، دستورات نرم‌افزاری و جایگزین یا دیگر حقه‌های مشابه، افراد را ترغیب به استفاده از آن‌ها می‌کنند و مدعی هستند که زمان ارسال ایمیل را تا نصف کاهش می‌دهند.
این شرکت، اما به‌طور منظم نظرسنجی و پرسش‌هایی را بین کاربران مطرح می‌کند و با استناد به آنها، قابلیت‌های جدیدی را اضافه می‌کند تا مطابق با نیاز کاربران به‌روز شود.

با این حال، اما بهترین و مهم‌ترین ویژگی آن شاید این باشد که به کاربرانش احساس خاص بودن می‌دهد. این احساس تا حد زیادی به خاطر طراحی این سرویس، در کاربران ایجاد می‌شود. «راهول ووهرا» مدیراجرایی شرکت Superhuman در این مورد می‌گوید: «ما دوست داریم با کاربر طوری رفتار و تعامل کنیم که انگار او تنها کاربر ماست.»
کار شبانه‌روزی ارسال ایمیل با چند ضربه روی یک اپلیکیشن را فراموش کنید. Superhuman به کمک ویدئو کنفرانس، برای شما یک کلاس خصوصی و ویژه برگزار می‌کند. هر چند این کار میزان یادگیری شما را محدود می‌کند، اما احساس خاص بودن را به کاربر القا کرده و همچنین در آینده نزدیک در صورت لزوم امکان دعوت کاربران دیگر را هم فراهم می‌آورد.
این سرویس در حال حاضر ۱۵ هزار کاربر دارد که هر کدام از آن‌ها برای استفاده از امتیاز این سرویس خاص، ۳۰ دلار در ماه پرداخت می‌کنند. این در حالی است که لیست انتظار این سرویس شامل ۲۰۰ هزار نام متقاضی جدید دیگر است.

Superhuman بی‌نقص و شکست‌ناپذیر نیست. هفته گذشته این سرویس با اولین واکنش شدید و جدی از سوی کاربرانش مواجه شد، وقتی مشخص شد که ارسال‌کنندگان می‌توانند زمان و حتی مکانی را که ایمیل‌ها باز شده‌اند، دنبال و پیگیری کنند.
این مشکل همان موقع برطرف شد، اما ثابت کردن این موضوع به دیگران احتمالا سخت‌تر است. یک دلیل آن این است که وقتی فوت و فن‌های Superhuman آموزش داده می‌شود، کاربران به راحتی می‌توانند آن راه و روش‌ها را در جی‌میل و دیگر سرویس‌های رایگان ایمیل، تکرار کنند. با این اوصاف برای تامین نیاز مهم شرکت‌های مستقر در سیلیکون‌ولی به کسب اعتبار و راندمان کاری بالاتر، باید با به‌روزرسانی‌های مختلف از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.
ووهرا به این نکته اشاره می‌کند که این گروه از کاربران، در مرحله اول یادگیری هستند. با استقبال بیشتر کاربران از این سرویس، موسسان این استارت‌آپ مسوولیت بیشتری برای حل مشکلات احتمالی و بهبود فرصت‌های رشد آن، احساس می‌کنند. Superhuman احتمالا می‌تواند در طول زمان بهتر و بهتر شود.

با کسب درآمد ثابت از مشترکان و همچنین کسب درآمد از طریق زمان استفاده از آن یا احتمالا تبلیغات آنلاین، این شرکت می‌تواند به مدل درآمدی بهتر و طبیعتا موقعیت کم‌نقصی دست پیدا کند.
با حفظ روند رشد در حین درآمدزایی، بهبود قابلیت‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها مطابق با نیاز و خواسته کاربران، به احتمال زیاد استارت‌آپ Superhuman می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های سیلیکون‌ولی تبدیل شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید