توصیه‌های عجیب جادوگران کنگو با قدرت‌های جادویی!

توصیه‌های عجیب جادوگران کنگو با قدرت‌های جادویی!

درگیری‌ها منجر به مهاجرت بیش از ۱ میلیون نفر از کاسای شد که در سراسر جمهوری دموکراتیک کنگو آواره‌اند و بیش از ۳۰۰۰۰ نفر نیز به آنگولا گریختند. اعضای کامونیا انساپو دراویش معتقدی هستند و باور دارند قدرت‌های جادویی به آن‌ها اعطاء شده است.

کد خبر : ۷۱۸۳۷
بازدید : ۲۸۴۶۸
فرادید | در ۳ سال گذشته منطقه کاسای مرکزی صحنه درگیری‌های مرگبار بین «کاموینا انساپو» و نیرو‌های مسلح جمهوری دموکراتیک کنگو بوده است.

درگیری‌ها منجر به مهاجرت بیش از ۱ میلیون نفر از این استان شد که در سراسر جمهوری دموکراتیک کنگو آواره‌اند و بیش از ۳۰۰۰۰ نفر نیز به آنگولا گریختند. تقریبا ۴ میلیون نفر شامل ۲.۳ میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه احتیاج دارند.

درگیری‌ها از ۱۲ آگوست ۲۰۱۶ و بعد از آن آغاز شد که رهبر پیشین کاموینا انساپو، ژان-پیر امپاندی، به دنبال حمله نیرو‌های امنیتی دولتی به خانه‌اش کشته شد. مرگ او در منطقه‌ای که به مدت ۶۰ سال صلح در آن پابرجا بود، منجر به ایجاد خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه شد.

به دنبال کشته شدن رهبرشان، نیرو‌های مسلح کاموینا انساپو بدون اتلاف وقت شروع کردند به سربازگیری از میان کودکان روستا. برطبق گزارش یونسکو که در مه ۲۰۱۸ منتشر شد، ۶۰ درصد از اعضای گروه‌های مسلح کودکان بودند.

ارتش غیرنظامیان را به حمایت از شورشیان متهم کرده و آن‌ها را طی حملات خونین سرکوب می‌کند. هر دو طرف درگیری متهم‌اند که از تجاوز، خشونت علیه همه، تخریب گسترده و تجاوز به مثابۀ ابزار سلاح جنگی استفاده کرده‌اند.

بحران جدید منطقه باعث خالی شدن آن از جمعیت، کاهش کشاورزی و انزوای بیشتر شده است و جمعیت غیرنظامی بیش از گذشته احساس خشم و طردشدگی دارند.
کودک‌سربازانِ کنگو

اعضای کاموینا انساپو گرد رهبر خود در استحکامات انگازا جمع شده‌اند. این محل یکی از سنگر‌های کاموینا انساپو است.
کودک‌سربازانِ کنگو

یکی از اعضای کاموینا انساپو زبان خود را با تیغ اصلاح بریده است. اعضای کامونیا انساپو دراویش معتقدی هستند و باور دارند قدرت‌های جادویی به آن‌ها اعطاء شده است.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

اعضای نیرو‌های مسلح جمهوری دموکراتیک کنگو منتظرند تا از رودخانه عبور کنند. در سال ۲۰۱۷، کاسای مرکزی منطقه عملیاتی اعلام شد.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

روستاییان هر روز از عرض رودخانه عبور می‌کنند. شبکه‌های حمل‌ونقل منطقه از سال ۲۰۱۶ تخریب شده است. بازسازی قایق‌ها که برای تجارت محلی ضروری‌اند توسط یک سازمان مردمی انجام می‌شود.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

مردی دوچرخۀ بارزده‌اش را روی ماسه‌های قرمز هل می‌دهد. این مردان روز‌ها دوچرخه‌های خود را هل می‌دهند تا بین روستا‌های مختلف محصولات کشاورزی‌شان را بفروشند.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

مردی در حال حمل کالا با قایق. او از گروه‌های مسلح حمایت نمی‌کند، اما به قدرت‌های جادویی آن‌ها به‌شدت باور دارد.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

کلاسی درسی در کاناگا. این مدرسه جنگجو‌های مسلح پیشین کاموینا انپاسو را می‌پذیرد و به آن‌ها آموزش‌های رایگان می‌دهد.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

سربازان سابق در مدرسه. کودک‌سربازان زیادی در طی درگیری‌ها به‌خدمت گرفته شدند. مدیر برنامه آموزشی مدرسه می‌گوید دخترانی که بعد از این مدت به مدرسه آمدند مشکلات رفتاری داشتند: گریه می‌کردند، بی‌خوابی و اضطراب داشتند و تهاجمی رفتار می‌کردند.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

امری کیبال، اسقف‌ِ اسقف‌نشینِ کُل از کینشاسا بازدید می‌کند. او با استفاده از یک کشتی که اخیراً خریداری کرده برای مردم در انزوا محصولات و کالا می‌برد.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

خواهران روحانی مشغول اجرای موسیقی مذهبی. آن‌ها بار‌ها در درگیری‌ها مورد حمله قرار گرفتند.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

زنان شهر نادانجیکا از سر چاه برمی‌گردند. در منطقه کاسای مرکزی آب لوله‌کشی وجود ندارد.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

رادیو محلی در سراسر منطفه کاسای مرکزی برنامه پخش می‌کند. این رادیو نقش مهمی در شکل‌دهی به افکار عمومی نسبت به درگیری کاموینا انساپو ایفا می‌کند.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو
یتیم‌خانه‌ای در شهر امبوجی-مایی. تعداد یتیم‌ها در این منطقه افزایش یافته است، زیرا والدین به توصیه جادوگران کامیونا انساپو کودکان خود را رها می‌کنند.
تصاویر/کودک‌سربازانِ کنگو

گروهی از کودکان در روستای نادانجیکا. کاموینا انساپو بسیاری از کودکان زیر سن قانونی را به عنوان سرباز به‌خدمت گرفته است.

منبع: الجزیره
مترجم فرادید: عاطفه رضوان‌نیا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید