شما هم در سفر بیشتر عصبانی می‌شوید؟ قبل از سفر بیشتر بخوابید!

شما هم در سفر بیشتر عصبانی می‌شوید؟ قبل از سفر بیشتر بخوابید!

این روانشناس می‌گوید یکی از دلایل اصلی جر‌وبحث‌هایی که در تعطیلات رخ می‌دهد این است که افراد وقتی خانه را ترک می‌کنند بسیار «خسته» و تحریک‌پذیر هستند.

کد خبر : ۷۱۸۹۰
بازدید : ۱۴۵۱۸
فرادید | روانشناسی توصیه می‌کند: اگر می‌خواهید از تعطیلات خانوادگی لذت ببرید و بدون دعوا‌های لفظی سفری خوب را تجربه کنید، حتماً پیش از سفر بیشتر از حدی که در روز‌های معمولی می‌خوابیدید، بخوابید و استراحت کنید.

نویسنده کتابی درباره والد و خونسرد بودن، لیندا بِلِر، می‌گوید، به‌جای آنکه برنامه‌ریزی کنید کمبود خواب خود را در سفر جبران کنید، باید قبل از آغاز کردن سفرِ خود کمی بیشتر از روز‌های معمولی چرت بزنید.
خواب بیشتر قبل از سفر عصبانیت طی سفر را کمتر می کند.

این روانشناس می‌گوید یکی از دلایل اصلی جر‌وبحث‌هایی که در تعطیلات رخ می‌دهد این است که افراد وقتی خانه را ترک می‌کنند بسیار «خسته» و تحریک‌پذیر هستند.

او می‌گوید این توصیه ممکن است غیرمعمول به‌نظر برسد؛ اما خواب اضافی قبل از تعطیلات می‌تواند از عصبی شدن افراد در هنگام شنیدن عقاید مخالف جلوگیری کند.

شکننده به‌لحاظ عاطفی
اکنون فصل تعطیلات است و بسیاری از مسیر‌های مختلف از جاده، تا قطار و هواپیما و قایق به سفر می‌روند. اما تعطیلات ظرفیت بالایی برای عصبانی شدن دارد.

بلر می‌گوید فشار از همان زمانی شروع می‌شود که ما لباس‌های سفرمان را می‌پوشیم و عینک‌های آفتابی‌مان را به چشم می‌زنیم.

«تلاش‌هایی که قبل از سفر به‌طور مثال برای تمیز کردن میز کارمان می‌کنیم یا برنامه‌ریزی‌هایی که برای سفر انجام می‌دهیم ما را قبل از شروع سفر خسته و به لحاظ عاطفی شکننده می‌کنند.»
هر لحظه از سفر را برنامه ریزی نکنید.

او می‌گوید: «فرایند آماده شدن برای سفر همه را خسته می‌کند، برای همین اغلب سفر را با حالت خستگی، استرس و در حالیکه خواب کافی ندارند آغاز می‌کنند.»

این روانشناس می‌گوید فشار بالای تعطیلات خانوادگی که قابلیت اشتعال آن بالاست، «بسیار شبیه ایام تعطیلات کریسمس» است؛ وقتیکه اعضای خانواده در یک مکان تنگ گرد‌هم جمع می‌شوند.»

«هر نوع از پستانداران را در یک مکان تنگ دورهم جمع کنید، تهاجمی و عصبانی می‌شوند.»
بیشتر بخوانید:
او هشدار می‌دهد بسیار اهمیت دارد که در روز‌های سفر اعضای خانواده فضای شخصی کافی داشته باشند.

بلر می‌گوید حداقل ۴ روز وقت لازم است که افراد خستگی ناشی از کار را از تن بیرون کنند و به آرامش برسند.»

او همچنین توصیه می‌کند اگر می‌خواهید جدال و بحث با کودکان در طی سفر نداشته باشید، باید برنامه‌ریزی کردن برای هر یک دقیقه سفر را فراموش کنید.

«بچه‌ها واقعأ مجبور نیستند از یک کلیسای قدیمی بازدید کنند.»

مقصر دیگران هستند؟
اما هنوز دلایل بسیاری هستند که منجر به ایجاد بحث و جدل می‌شوند.

فقط استرس صبح زود بیدار شدن برای به‌موقع رسیدن به فرودگاه یا نشانه‌های دسترسی نداشتن به وای-فای نیست که اذیت می‌کند؛ دیگران تعطیلات ما را تلخ می‌کنند.
سفر ظرفیت دعواهای کلامی را بالا می برد.

یکی از کاربران توئیتر، با نام کاربری پاول اچ، می‌گوید: تعطیلات خانوادگی برای «تفریح، غذا خوردن، موسیقی گوش دادن و بحث و جدل درباره اتفاقی است که ۳۵ سال پیش رخ داده است.»

یک معلم در توئیتر نوشته است: «۱۵ سال است که تعطیلات خانوادگی ما با بحث کردن شروع می‌شود.»

یکی دیگر از کاربران توئیتر، لینان تاونسِد، می‌گوید: «اغلب اوقات همه چیز درباره پول است. همسر من تعطیلات عالی می‌خواهد، اما من باید فکر کنم پول چنین سفری را از کجا باید تأمین کنم و همین آغازگر بحث‌هایمان است.»

منبع:‌ بی‌بی‌سی
مترجم فرادید: عاطفه رضوان‌نیا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید