دلار و سکه به افت خود ادامه دادند

دلار و سکه به افت خود ادامه دادند

نرخ دلار دیروز در مقایسه معاملات پنج‌شنبه افت حدود ۱۱۰ تومانی را تجربه کرد. طی هفته‌های اخیر، دلار در بازه ۱۱۷۰۰ تا ۱۲۵۰۰ تومانی نوسان داشته است.

کد خبر : ۷۲۱۵۵
بازدید : ۹۳۶۱
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
شکست اهرم اونس برای صعود سکه

بازار سهام
بازدهی هم‌وزن سهام به ۱۰۰ رسید
شاخص کل بورس تهران در معاملات دیروز رشد کمتر از ۱/ ۰ درصد را تجربه کرد. همچنان نگرانی از رویه قیمتی کالا‌ها در بازار جهانی فشار فروش را در سهام مرتبط در بورس تهران نگه داشته است. در این میان، اما شاخص کل هم‌وزن، با اثرگذاری یکسان نمادها، به رشد خود ادامه داد.
این نماگربا ثبت رشد ۸۵/ ۰درصدی در معاملات روز شنبه، بازدهی خود را از ابتدای سال ۹۸ به ۱۰۰ درصد رساند. در شرایط کنونی علائم هشدار برای حباب قیمتی سهام کوچک‌تر‌های بازار به صدا درآمده است و بر این اساس به نظر می‌رسد معامله‌گران باید بررسی دقیق‌تری از وضعیت کنونی سهام در گروه‌های مختلف به خصوص کوچک‌تر‌ها داشته باشند.
شکست اهرم اونس برای صعود سکه
بازار ارز
تنگ‌تر شدن محدوده نوسان دلار
نرخ دلار دیروز در مقایسه معاملات پنج‌شنبه افت حدود ۱۱۰ تومانی را تجربه کرد. طی هفته‌های اخیر، دلار در بازه ۱۱۷۰۰ تا ۱۲۵۰۰ تومانی نوسان داشته است. عدم قدرت کافی برای بازپس‌گیری سطوح قبلی در بازار ارز مشهود است و از سوی دیگر نیز همچنان به نظر می‌رسد نگرانی‌ها از آینده مانع از افت دلار به قیمت‌های پایین‌تر می‌شود.
نگرانی از کسری بودجه دولت و ریسک‌های تحریمی حاکم بر اقتصاد کشور مانعی در برابر افت بیشتر دلار است. از سوی دیگر نیز احتمال وقوع سناریو‌های بدبینانه به‌صورت محسوس کاهش یافته است. رفتار بازارساز، سیاست‌های اقتصادی و اخبار سیاسی می‌تواند در تغییر جهت دلار اثرگذار باشد.
شکست اهرم اونس برای صعود سکه
بازار سکه
ساز ناکوک سکه با اونس طلا
قیمت هر سکه طرح جدید در معاملات دیروز نیز افت نزدیک به یک درصدی را تجربه کرد و به سطح ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسید. رالی طلا در بازار جهانی نیز چندان در حمایت از قیمت سکه کارساز نبود. بر این اساس بازدهی از ابتدای سال سکه طلا به حدود منفی ۱۰درصد رسید.
در حالی‌که قیمت طلا در بازار جهانی از ابتدای سال رشد نزدیک به ۱۵درصدی را تجربه کرد، اما نزول دلار در این مدت بازدهی سکه را منفی ساخته است. علاوه بر این، با ناامیدی معامله‌گران سکه نسبت به رالی دوباره دلار، افت حباب سکه (اختلاف ارزش ذاتی و قیمت بازاری) نسبت به ابتدای سال را شاهد هستیم که در بی‌واکنشی سکه نسبت به طلای جهانی اثرگذار بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید