صندوق پژو ۲۰۶، ۲۵۰ میلیون دلار؟!

صندوق پژو ۲۰۶، ۲۵۰ میلیون دلار؟!

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که طبق اسناد فقط بابت طراحی صندوق پژو ۲۰۶، ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده که با ارز امروز قیمت آن به ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

کد خبر : ۷۲۳۳۷
بازدید : ۹۹۷۲
بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود عنوان کرده است که طبق اسناد فقط بابت طراحی صندوق پژو ۲۰۶، ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده که با ارز امروز قیمت آن به ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به تهیه گزارش مربوط به صنعت خودرو در کمیسیون اصل ۹۰ گفته است که در جریان تهیه این گزارش آنچه که برای من اثبات شده فساد کلان و عدم نظارت بر خودروسازی و تبدیل خودروسازان به یک مافیای قدرتمند است.
یکی از مواردی که ما در این گزارش به آن رسیدیم و من چند بار این موضوع را ناباورانه مطالعه کردم هزینه سنگین طراحی صندوق خودروی پژو ۲۰۶ است. همان طور که می‌دانید پژو ۲۰۶ ساخت فرانسه و طراحی شده در فرانسه است و در ایران تنها یک صندوق به آن اضافه شده و تبدیل به پژو SD شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که طبق اسناد فقط بابت طراحی صندوق پژو ۲۰۶، ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده که با ارز امروز قیمت آن به ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که با این میزان پول می‌شد یک خط کامل تولید خودروی جدید را طراحی کرد.

بسیاری از کاربران معتقدند که این حرکت پس از یک دهه اصلا با منطق سازگار نیست.بزخی دیگر معتقدند که با این هزینه می‌شد کار‌های بسیار بزرگی در زمینه صنعت خودروسازی در ایران کرد.
صندوق 250 میلیون دلاری
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید