٩ پیشگویی از ٣ نوستراداموس دره سیلیکون

٩ پیشگویی از ٣ نوستراداموس دره سیلیکون

فیس‌بوک و اینستاگرام با گوش‌کردن به صدا و فعالیت کاربران بر روی گوشی هوشمند، زبان آن‌ها را تشخیص می‌دهند و تبلیغاتی را به همان زبان برایشان ارسال می‌کنند.

کد خبر : ۷۲۳۷۲
بازدید : ۱۵۵۴۱
٩ پیشگویی از ٣ نوستراداموس دره سیلیکون
استیو جابز، بیل گیتس و جف بزوس، تا پیش از سال٢٠٠٠ پیشگویی‌هایی کرده‌اند که همگی آن‌ها درحال تحقق هستند. جابز پیشگویی کرده بود که ما روزی نیرو‌ها و دستیارانی خواهیم داشت؛ چیزی شبیه «سیری» در گوشی‌های آیفون امروزی. گیتس تبلیغات هوشمند را پیش‌بینی کرده بود و بزوس نیز می‌دانست که آمازون روزی فراتر از خرید و فروش کتاب پیش خواهد رفت. در این‌جا به ٩ پیشگویی این سه نفر پیش از سال٢٠٠٠ اشاره می‌کنیم.

استیو جابز
جابز پیشگویی کرده بود که ما روزی نیرو‌ها و دستیاران همراهی خواهیم داشت
پیشگویی (١٩٨٤): «گام بعدی این است که کامپیوتر‌ها مثل دستیارانی بشوند. به بیان دیگر، این دستیاران افراد کوچکی هستند درون این جعبه‌های کامپیوتری که به شما کمک می‌کنند تا هر آن‌چه می‌خواهید را انجام دهید. من همیشه فکر می‌کردم خیلی جالب است که روزی ما یک کامپیوتر کوچک داشته باشیم که همیشه همراه ما باشد.» استیو جابز این حرف را در مصاحبه با مجله نیوزویک گفته بود.»

امروز: آیفون در سال ٢٠٠٧ تولید شد و دستیار دیجیتال iOS به نام سیری در سال ٢٠١٠ آغاز به کار کرد.
جابز همچنین پیش‌بینی کرده بود که فروش خودرو قبل از تولید آن صورت خواهد گرفت. کاری که امروز تسلا انجام می‌دهد.

پیشگویی (١٩٩٦): «کارخانه‌های خودرو‌سازی هزینه‌های هنگفتی را برای نمایندگی‌ها انجام می‌دهند تا فهرست خودرو‌های آن‌ها کامل شود. این اصلا چیز خوبی نیست. هزینه زیادی دربردارد و زمان زیادی را هم از ما می‌گیرد تا درنهایت خودرویی که شما می‌خواهید را با رنگ مورد نظرتان به دست‌تان برساند و آن هم رنگی که شاید مورد نظرتان نباشد. خیلی خوب است که از شر این داستان راحت شویم. روزی می‌رسد که فقط یک مدل خودروی سفید رنگ وجود دارد و شما از روی یک دیسک نوری، رنگ‌های دیگر را می‌بینید و سفارش می‌دهید و در عرض یک هفته به دست شما می‌رسد.»

امروز: تسلا اولین نمایشگاه خود را در سال ٢٠٠٨ در لس‌آنجلس باز کرد و خودرو‌های بسیار اندکی در آن‌جا قرار داده بود. خریداران می‌توانند از روی وب سایت، خودروی مورد نظرشان را به همراه رنگی که دوست دارند، سفارش دهند و سپس این خودرو برای آن‌ها تولید می‌شود.

بیل گیتس
گیتس پیش‌بینی کرده بود روزی از دور و به صورت آنلاین خانه خود را می‌بینیم.
پیشگویی (١٩٩٩): «روزی این موضوع کاملا عادی می‌شود که شما بیرون از خانه و در جایی دور هستید، اما اگر کسی به در خانه شما بیاید، مطلع می‌شوید و او را می‌بینید.»

امروز: دوربین امنیتی آمازون که به زنگ در متصل است در سراسر آمریکا و بعضی از دپارتمان‌های پلیس قرار داده شده است و به محض فشار خوردن زنگ در، شروع به فیلم گرفتن می‌کند.

گیتس همچنین پیشگویی کرده بود که روزی تبلیغات آن‌قدر هوشمند می‌شوند که کاربران تلفن همراه نگران آن می‌شوند که کسی به صدای آن‌ها گوش می‌دهد.

پیشگویی (١٩٩٩): «گوشی‌ها روزی دارای تبلیغات هوشمند می‌شوند. آن‌ها می‌دانند که چه تبلیغاتی را برای شما ارسال کنند.»

امروز: فیس‌بوک و اینستاگرام با گوش‌کردن به صدا و فعالیت کاربران بر روی گوشی هوشمند، زبان آن‌ها را تشخیص می‌دهند و تبلیغاتی را به همان زبان برایشان ارسال می‌کنند.

گیتس در جایی دیگر پیشگویی کرده بود که شغل‌یابی آنلاین می‌شود و امروز ما لینکدین را داریم.
پیشگویی (١٩٩٩): «مردمی که به دنبال کار می‌گردند، قادر خواهند شد شغل‌های مورد نظرشان را با توجه به علاقه، نیاز و مهارتشان به صورت آنلاین بیابند.»

امروز: لینکدین تنها چهار‌سال پس از پیشگویی بیل گیتس در سال٢٠٠٣ راه‌اندازی شد. تعداد آمریکایی‌هایی که در لینکدین پروفایل دارند تا فوریه ٢٠١٩ به ١٥٤‌میلیون نفر رسید.

بزوس
بزوس گفته بود که آمازون همیشه همین‌طور رقیب «بارنز و نوبل» باقی نمی‌ماند
پیشگویی (١٩٩٩): «شرط می‌بندم که تا یک‌سال دیگر، آن‌ها (سایت آنلاین خرید و فروش کتاب بارنز و نوبل) دیگر ما را رقیب خود نمی‌بینند. البته آن‌ها اکنون ما را رقیب خود می‌دانند، اما ما مسیرمان هم عوض خواهد شد. ما در آینده تجارت الکترونیک را ابداع می‌کنیم و آن‌ها تنها در حال دفاع از وضع فعلی‌شان هستند.»

امروز: آمازون یک بازار الکترونیکی بزرگ و قوی است که فراتر از کتاب و ویدیو و موسیقی فعالیت می‌کند و این‌ها تنها بخش کوچکی از امپراتوری آمازون است.

بزوس پیش‌بینی کرده بود که روزی بسیاری از لوازم را می‌توانیم به صورت آنلاین خریداری کنیم و حالا می‌بینید که حتی در سایت آمازون می‌توان دستمال توالت خریداری کرد.

آمازون در سال ٢٠١٤ راه‌اندازی شد و هدف آن هم خرید لوازم ضروری خانه و خواروبار با قیمتی ارزان بود. از پودر لباسشویی گرفته تا شامپو.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید