خوشبینی عفونت را کاهش و عمر را افزایش می‌دهد

خوشبینی عفونت را کاهش و عمر را افزایش می‌دهد

به‌طور متوسط، مردان و زنانی که سطح خوشبینی آن‌ها بسیار بالا بود، در مقایسه با افراد بدبین بین ۱۱ تا ۱۵ درصد طول عمر بیشتری داشتند و احتمال بیشتری داشت که تا سن ۸۵ سالگی عمر کنند.

کد خبر : ۷۲۴۴۰
بازدید : ۱۴۲۴۱
خوشبینی عفونت را کاهش و عمر را افزایش می‌دهد
فرادید | محققان آمریکایی کشف کردند افراد خوشبین بیشتر احتمال دارد «طول عمر استثنائی» داشته و تا سن ۸۵ و بیشتر از آن زندگی کنند.

آن‌ها گفته‌اند خوشبین‌ها راحت‌تر احساسات خود را کنترل و در برابر تأثیرات استرس از خود محافظت می‌کنند؛ و بدبین‌ها می‌توانند با تصور آینده‌ای که در آن همه‌چیز خوب خواهد شد، منفعت زیادی کسب کنند.

این پژوهش بر روی دو گروه از افراد شامل ۷۰۰۰۰ زن و ۱۵۰۰ مرد انجام شد که پیش از این در دو تحقیق دیگر شرکت کرده بودند و اطلاعات آن‌ها وجود داشت. سطح خوشبینی و سلامت عمومی این افراد اندازه‌گیری شد و همچنین به سؤالاتی درباره رژیم غذایی، سیگار‌کشیدن و مصرف الکل پاسخ دادند.

به‌طور متوسط، مردان و زنانی که سطح خوشبینی آن‌ها بسیار بالا بود، در مقایسه با افراد بدبین بین ۱۱ تا ۱۵ درصد طول عمر بیشتری داشتند و احتمال بیشتری داشت که تا سن ۸۵ سالگی عمر کنند.

درحالیکه مطالعات زیادی بروی عوامل خطر بیماری و مرگ زودرس انجام شده است، اطلاعات اندکی درباره آنچه پژوهشگران «اثرات روانی مثبت‌اندیشی» توصیف کرده‌اند - که می‌تواند پیر‌شدنِ سالم را تضمین کند - وجود دارد.
بیشتر بخوانید:

پروفسور لِوینا لی، استاد دانشگاه روانکاوی از مدرسه علوم‌پزشکی بوستون که روی این تحقیق کار کرده است می‌گوید: «یافته‌های ما درباره این امکان صحبت می‌کند که با افزایش سطح خوشبینی، افراد می‌توانند عمر طولانی‌تر و پیر‌شدن در وضعیت سالمتر را تجربه کنند.»

«شواهدی که از گروه‌های تصادفی به‌دست آمد نشان داد که مداخله، مانند تصور آینده‌ای که در آن همه‌چیز خوب خواهد بود، عواید مثبتی خواهد داشت و درمان‌های رفتار-شناختی که شدت بیشتری داشته باشد، می‌تواند سطح خوشبینی افراد را افزایش دهد.».

اما علت دقیق این مسئله که چرا افراد خوشبین عمر طولانی‌تری دارند هنوز ناشناخته است.

پروفسور لی می‌گوید: «رفتار‌های سالم‌تر و سطوح پایین‌تر افسردگی می‌تواند بخشی از علل این یافته‌ها را توضیح دهد.»

«شواهد ابتدایی نشان می‌دهد که هر چه افراد خوشبین‌تر باشند اهداف بیشتر و اعتماد‌به‌نفس بالاتری برای دستیابی به این اهداف دارند و در حل مسائل کارامدتر عمل می‌کنند و ممکن است احساسات خود را در موقعیت‌های استرس‌زا بهتر کنترل کنند.»

پروفسور بروس هود، رئیس بخش روانشناسی رشد در دانشگاه بریستول، درسی را ارائه می‌دهد به نام «علم شادی.»
او می‌گوید این مطالعه از شواهد موجود درباره منافع مثبت‌اندیشی حمایت می‌کند.

او می‌افزاید: «فکر می‌کنم یکی از علل می‌تواند این باشد که خوشبین‌ها با استرس بهتر کنار می‌آیند و این می‌تواند از نشخوار رویداد‌های منفی زندگی پیشگیری کند.»

«استرس بر سیستم ایمنی افراد اثر می‌گذارد، بنابراین ممکن است این یافته‌ها به این معنی باشد که خوشبین‌ها در برابر عفونت‌ها مقاوم‌اند.»

«تعدادی از مطالعات که درباره استرس انجام شده است می‌گوید استرس با کوتاهتر‌شدن تلومر‌ها - کروموزومی که با پیر‌شدن سلولی و خطر حملات قلبی، دیابت و سرطان مرتبط است - ارتباط دارد.»

منبع: BBC World
مترجم فرادید: عاطفه رضوان‌نیا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید