فالش‌خوان‌ها مثل بنز می‌فروشند

فالش‌خوان‌ها مثل بنز می‌فروشند

نسرت مهران مدیری از سال گذشته حاشیه‌های زیادی -از کپی‌رایت گرفته تا فالش‌خوانی- را رقم زد. این حاشیه‌ها دست‌کم باعث شد که او در کنسرت امسال، قطعات خود را بخواند اگر چه پایین بودن کیفیت اجرا در ویدیو‌هایی که از اجرای امسال منتشر شده هم کم و بیش دیده می‌شود.

کد خبر : ۷۲۵۰۲
بازدید : ۱۰۸۹۶
فالش‌خوان‌ها مثل بنز می‌فروشند
«دختر ۱۴ساله به رفیقش گفت: وای! دیدی محمدرضا گلزار چه سنتوری زد؟ رفیقش گفت: وای! آره خیلی خوب بود. ولی سنتور نبود، فکر کنم ساکسیفون بود. دختر اولی جواب داد: هرچی که بود، عالی زد.» این روایت یکی از کاربران فضای مجازی از برداشت چند مخاطبِ محمدرضا گلزار است که از سه‌سال قبل دوباره به صحنه موسیقی کشور برگشته است، هم خوانندگی می‌کند و هم ساز به دست می‌گیرد.

پرده اول- گلزار و کنسرت‌هایش
مشتاقان و مخاطبان گلزار هم هر جا که باشند، بلیت کنسرت را خریداری می‌کنند و به دیدارش می‌روند تا شاید لحظه‌ای از میان جمعیت سلبریتی مورد علاقه‌شان را ببینند. فیلم‌های زیادی هم از تعقیب و گریز او و هوادارانش در فضای مجازی وجود دارد.
حالا، اما از دو روز قبل ویدیوی فالش‌خوانی و ویولن‌نوازی این بازیگر ایرانی و البته واکنش‌های کاربران، تمام شبکه‌های مجازی را پر کرده است… بله، این ویدیو را همان هواداران این بازیگر، خواننده، نوازنده و مدل ایرانی گرفته و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. نه آنها، نه محمدرضا گلزار و نه هیچ‌کدام از فن‌پیج‌هایی که ویدیو را بازنشر کردند، فکر نمی‌کردند این همه سر و صدا به راه بیفتد.

«پیر شدم ندیدی منو، غم نشسته روبه‌روی من/ وای نمی‌شه باورم عشق اول و آخرم/ تو شدی تمام دردمو» این بخشی از همان ترانه‌ای است که محمدرضا گلزار در کنسرت خوانده و مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است.

محمدرضا گلزار در دهه ۷۰ عضو گروه موسیقی آریان بود، اما بعد از آشنایی با ایرج قادری و سودای بازی در فیلم سینمایی سام و نرگس از گروه جدا شد و سراغ بخت خود رفت. چشم‌های رنگی، کار خود را کرد و گلزار توانست بعد از مدتی به یکی از گران‌ترین بازیگران ایرانی تبدیل شود. او سرانجام در سال ۹۵ بعد از یکی دو دهه دوری از فضای حرفه‌ای موسیقی به‌عنوان خواننده برگشت و تور کنسرت‌هایش را تدارک دید.
فالش‌خوان‌ها مثل بنز می‌فروشند

پرده دوم- مهران مدیری و هوادارانش
«الان فیلم متری شیش و نیم رو دیدیم، چقدر قشنگه این فیلم. ارزش دوباره دیدنو داره. ولی این شبکه بعدش کنسرت مهران مدیری رو گذاشته، هرچی حال کرده بودیمو داره میشوره میبره پایین.» این تازه‌ترین واکنش یکی از کاربران توییتری است که دیروز بعد از پخش کنسرت مهران مدیری ثبت شده است.

یکی دیگر از کاربران هم در واکنش به کنسرت امسال مدیری نوشته: «چرا هنرپیشه‌های ایرانی دوست دارن آهنگ بخوننو کنسرت بدن؟ سعی کن فیلمی خوب بسازی آقای مدیری! نمیخواد بخونی اونم با بلیت گرون‌قیمت. چرا مردم باید برای شما اندازه یک خواننده تاپ هزینه کنن؟»

کنسرت مهران مدیری از سال گذشته حاشیه‌های زیادی -از کپی‌رایت گرفته تا فالش‌خوانی- را رقم زد. این حاشیه‌ها دست‌کم باعث شد که او در کنسرت امسال، قطعات خود را بخواند اگر چه پایین بودن کیفیت اجرا در ویدیو‌هایی که از اجرای امسال منتشر شده هم کم و بیش دیده می‌شود.
البته مهران مدیری سال گذشته در برنامه دورهمی هم درباره همین حاشیه‌ها صحبت کرد: «بعد از کنسرت، پیرزنی به پشت صحنه آمد و گفت که همان بازیگری را ادامه بده.» و این یعنی خوب نمی‌خوانی! به هر حال او این روز‌ها یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین بازیگران و کارگردانان ایرانی است و گفته می‌شود که جزو پرنفوذترین‌ها هم هست.

شاید به دلیل همین ویژگی‌هاست که هیچ کارشناس یا منتقد موسیقی در ایران حاضر نیست صدای او را به‌صورت تخصصی نقد کند، اگر هم چیزی بگویند؛ درِ گوشی و محض اطلاع است. مهران مدیری در سال‌های گذشته هیچ‌گاه پاسخ خبرنگاران را نداده است و تا به حال هم بیشتر همکاران او از مصاحبه درباره کارهایش منع شده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید