۶ میوه خیلی مفید برای سلامت پوست که از خواص آنها بی‌خبر هستید!

۶ میوه خیلی مفید برای سلامت پوست که از خواص آنها بی‌خبر هستید!

انبه تازه و شیرین نقش بی نظیری بر جوانسازی پوست دارد. این میوه غنی از ویتامین‌های آ، ای، سی، کا، فلاونوئید و بتاکاروتن است. به همین دلیل هم از پوست در برابر تخریب دی ان ای و مشکلات التهابی مراقبت می‌کند. انبه همچنین سرشار از شکر و فیبر رژیمی است که یبوست را بهبود می‌بخشد.

کد خبر : ۷۲۶۳۳
بازدید : ۱۲۰۶۴

6 میوه خیلی مفید برای سلامت پوست که از خواص آنها بی‌خبر هستید!

درست زمانی که با خودتان فکر می‌کنید مشکلات به اندازه کافی دور و برتان را گرفته است، نگاهی به آینه می‌اندازید و متوجه می‌شوید پوستتان واکنش‌های عجیبی از خودش نشان می‌دهد؛ چند جوش کوچک و بزرگ روی صورت ظاهر شده‌اند یا رنگ پوستتان به شدت کدر شده است. وقتی چنین علائمی را می‌بینید، در حقیقت فریاد کمک خواستن پوستتان را می‌شنوید. انواع آلودگی‌های محیطی مثل آلودگی هوا، مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایش و استرس می‌توانند سلامت پوست شما را تحت تاثیر قرار دهند. درست همین جاست که میوه‌ها و خواص بی نظیرشان آماده هستند تا به دادتان برسند. با این میوه‌ها آشنا شوید.

  1. لیمو و خواص بی نظیرش

لیمو یکی بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند نقش پر رنگی در شفاف کردن پوست شما ایفا کند. این خوراکی ترش عناصر سفید کننده دارد و سرشار از ویتامین سی است که به دفع مواد سمی از سطح پوست کمک می‌کند. بنابراین اگر در اواخر تابستان متوجه شدید که پوستتان دچار تجمع رنگدانه در بعضی نقاط شده است و شفافیتش را از دست داده است، می‌توانید استفاده از لیمو را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید. لیمو همچنین می‌تواند جای آکنه‌های پوستی را از بین ببرد.

  • لیمو را نصف کنید و نیمی از آن را به همراه یک لیوان آب و یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی ترکیب کنید. این نوشیدنی را صبح ناشتا بنوشید. نوشیدن این محلول خوشمزه باعث دفع سمومات از بدن شما خواهد شد.
  • آب لیمو را به سالادتان اضافه کنید.
  • اگر پوستتان چرب است یا جای آکنه روی پوستتان مانده، آب لیمو را با گلاب مخلوط کنید و آن را به صورتتان بزنید. پس از 10 دقیقه بشویید.
  • چنانچه پوستتان خشک است، آب لیمو را با روغن نارگیل میکس کنید و آن را به صورت ضربه‌ای به پوست بزنید. پس از 10 دقیقه بشویید.
  1. پاپایا میوه‌ای از جنس استوا

پاپایا حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ، سی و ب است. این میوه استوایی حاوی فولات و مواد معدنی مفیدی مثل مس، پتاسیم و منیزیم است. جالب است بدانید مصرف این میوه به دلیل دارا بودن آنزیم‌های خاص از آسیب دیدگی پوست در برابر رادیکال‌های آزاد، باکتری‌ها و قارچ‌ها هم جلوگیری می‌کند.

جالب است بدانید مصرف پاپایا مانع یبوست می‌شود و همان طور که احتمالا می‌دانید یبوست یکی از مواردی است که می‌تواند روی سلامت پوست تاثیر منفی داشته باشد. محققان همچنین دریافته‌اند مصرف پاپایا به درمان زخم‌ها هم کمک می‌کند.

پیدا کردن میوه‌های استوایی در ایران کار چندان آسانی نیست؛ اما اگر دوست دارید این میوه‌ها را راحتتر پیدا کنید، می‌توانید سراغ خرید میوه به صورت آنلاین بروید. بعضی میوه‌های استوایی مثل نارگیل با خواص بی نظیرش و همچنین موز و انواع سیب نسبت به بقیه میوه‌ها در دسترس‌تر هستند.

  • پاپایا را می‌توانید به صورت اسموتی به همراه آب لیمو درست و نوش جان کنید.
  1. آووکادو، سرشار از ویتامین

آووکادو که خوشبختانه چند سالی است راهش را به میوه فروشی‌های کشور ما هم باز کرده است، سرشار از فیبر رژیمی، ویتامین‌های ای، آ، سی، کا، ب 6 ، نیاسین و فولات است. این میوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن است که مانع از تخریب دی ان ای (DNA) می‌شود. جالب است بدانید مصرف آووکادو می‌تواند از پوست شما در برابر مضرات اشعه یو وی مراقبت کند. این میوه خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد، التهاب را کم می‌کند و سرعت ترمیم زخم را بالا می‌برد.

  • آووکادو را به سالاد و ساندویچ‌هایتان اضافه کنید. ممکن است در ابتدا به طعم آن عادت نداشته باشید؛ اما به مرور عادت خواهید کرد.
  • اسموتی آووکادو و اسفناج درست کنید.
  • اگر حموص دوست دارید می‌توانید با میکس کردن ماست و آووکادو سس مخصوص این غذا را درست کنید. توجه کنید مصرف برخی از مواد غذایی برای افرادی که از بیماری های گوارشی و یبوست رنج میبرند توصیه نمیشود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این مواد غذایی و پیشگیری و درمان یبوست میتوانید این مطلب را مطالعه کنید.

4.پرتقال برای پوستی خوش رنگ

6 میوه خیلی مفید برای سلامت پوست که از خواص آنها بی‌خبر هستید!

همین طور که به فصل پرتقال نزدیک می‌شویم، به خاطر بسپارید که استفاده از این میوه را برای سلامت پوستتان حتما مد نظر داشته باشید. هر 100 گرم پرتقال حاوی 54 میلی گرم ویتامین سی است که خودش یک آنتی اکسیدان محسوب می‌شود. این میوه تخریب دی ان ای و مشکلات التهابی را کاهش می‌دهد و به کلاژن سازی کمک می‌کند.

  • هر روز نیمی از یک پرتقال را نوش جان کنید.
  • آب پرتقال تازه را به همراه پالپ آن بنوشید؛ البته اگر معده و روده‌هایتان به شما اجازه مصرف پالپ میوه را می‌دهد.
  • ما معمولا لیمو را به سالادهایمان اضافه می‌کنیم؛ در حالی که می‌توان پرتقال را هم به سالاد، شکلات و کیک‌ها اضافه کرد.
  • آب پرتقال را به اسموتی‌هایتان اضافه کنید.
  1. خیار از خانواده خوب آبرسان‌ها

خواص بی نظیر سبزیجات بر هیچ کس پوشیده نیست. این روزها که زندگی مدرن وقت زیادی باقی نمی‌گذارد استفاده از سبزی آماده و انواع صیفی جات و گزینه‌هایی سرشار از آنتی اکسیدان مثل گوجه فرنگی را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید و به ویژه از خیار غافل نشوید.

خیار سرشار از آب است و می‌تواند حرارت بدن را از بین ببرد، همچنین خواص آنتی اکسیدانی دارد. اگر پوست خیار را نکنید، می‌توانید از فیبر رژیمی موجود در آن به همراه ویتامین سی و کا بهره ببرید. محققان دریافته‌اند خیار دریایی می‌تواند به عنوان روشن کننده و کاهش دهنده چروک‌های پوستی عمل کند.

  • خیار را به سالاد، ساندویچ و اسموتی‌هایتان اضافه کنید.
  • یک لیوان عصاره خیار حاوی پالپ را به همراه مقداری آب لیمو ترکیب کرده و نوش جان کنید.
  • عصرها برای میان وعده یک خیار میل کنید.
  1. انبه؛ یک جوان کننده اساسی

انبه تازه و شیرین نقش بی نظیری بر جوانسازی پوست دارد. این میوه غنی از ویتامین‌های آ، ای، سی، کا، فلاونوئید و بتاکاروتن است. به همین دلیل هم از پوست در برابر تخریب دی ان ای و مشکلات التهابی مراقبت می‌کند. انبه همچنین سرشار از شکر و فیبر رژیمی است که یبوست را بهبود می‌بخشد. این میوه خواص ترمیم کننده زخم هم دارد.

  • از انبه در اسموتی‌هایتان استفاده کنید یا آن را در سالاد میوه‌تان بریزید.
  • یک تکه کوچک انبه را از له کنید و آن را روی پوستتان بمالید و پس از 10 دقیقه بشویید.
  • اگر پوستتان چرب است، انبه، گلاب و آب لیمو را مخلوط کنید. این ترکیب را به صورتتان بزنید و پس از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.
  • اگر پوستتان خشک است، ماسک انبه له شده به همراه یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل را تهیه کرده، به پوست بزنید و بعد از 10 دقیقه با اب هم دمای اتاق بشویید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید