مرگ مرموز با سیگار‌ الکترونیکی

مرگ مرموز با سیگار‌ الکترونیکی

بیماری‌های ریوی اسرارآمیز با روغن موجود در سیگار‌های الکترونیکی مرتبط است.

کد خبر : ۷۲۸۰۷
بازدید : ۹۵۴۳
مرگ در اثر بیماری مرموز مرتبط با سیگار‌های الکترونیکی
«مرکز کنترل بیماری‌ها» توصیه کرده است تا به‌دست آمدن اطلاعات بیشتر درمورد بیماری‌های ریوی مرتبط با سیگار‌های الکترونیکی که در سرتاسر کشور مردم را مبتلا کرده است، از مصرف آن‌ها خودداری شود.

حداقل سه نفر در اثر بیماری‌های مرتبط با سیگار الکترونیکی جان خود را از دست داده‌اند، و «مرکز کنترل بیماری‌ها» در حال حاضر مشغول تحقیق در مورد آنهاست. در هفته‌های اخیر۴۵۰ مورد تایید شده یا مشکوک در ۳۳ ایالت، به این مرکز گزارش شده است. ۲۱۵ مورد از آن‌ها به بیماری‌های ریوی مربوط می‌شوند.

مرکز کنترل بیماری‌ها در بیانیه‌ای کە روز جمعه منتشر کرد، نوشت: «در حالی که تحقیقات ادامه دارد، مردم باید تلاش کنند از مصرف سیگار‌های الکترونیکی پرهیز کنند. افرادی که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند، باید به‌طور پیوسته بدن خود را برای مشاهده علایم احتمالی چک کنند».
بیشتر بخوانید: ۱۰سال زندان برای سیگار الکترونیکی در تایلند
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «ما معتقدیم که قرار گرفتن در معرض نوعی ماده شیمیایی باعث این بیماری‌ها شده است ...، اما تحقیقات بیشتری لازم است».

محققان نتوانسته‌اند بیماری‌ها و مرگ و میر‌ها را به «مارک» یا مواد خاصی ربط دهند، اما تصور می‌کنند که روغن‌های استفاده شده در سیگار‌های الکترونیکی، نقشی اساسی در این زمینه دارند.
روز جمعه، یعنی همان روزی که این بیانیه منتشر شد، مقامات بهداشت ایالت ایندیانا نخستین مورد مرگ در اثر بیماری تنفسی ناشی از سیگار الکترونیکی در آن ایالت را تأیید کردند.

دکتر کریس باکس، عضو کمیسیون بهداشت ایندیانا، در بیانیه‌ای این مرگ را «مصیبتی جانکاه» نامید و گفت، شمار فزاینده صدمات ناشی از سیگار‌های الکترونیکی هشداری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

دو مورد قبلی مرگ در اثر مصرف سیگار‌های الکترونیکی در ایالت‌های ایلینویز و اورگان رخ داده بود. اوایل هفته جاری، سناتور دیک داربین، نماینده دموکرات ایلینویز، خواستار تعیین مقررات بیشتر برای سیگار‌های الکترونیکی شد.
بیشتر بخوانید: انفجار سیگار الکترونیکی در دهان مرد جوان
آقای داربین در نامه‌ای به ند شارپلس، عضو موقت کمیسیون، اظهار داشت: اطلاعیه‌های مطبوعاتی و مکاتبات اداری ناکافی تأثیری نداشته است. انفعال سازمان غذا و دارو نگران کننده است و به حد خطرناکی رسیده است.

در ماه اوت، پولیتیکو گزارش داد که دانشمندان و متخصصان بهداشت عمومی مصرانه از مرکز کنترل بیماری و سازمان غذا و دارو می‌خواهند که مستقیماً به مردم درباره مصرف سیگار‌های الکترونیکی هشدار دهند، و یا برخی محصولات را از بازار جمع‌آوری کنند. برخی از اعضای ارشد کنگره نیز خواستار تصویب مقررات جدیدی علیه سیگار‌های الکترونیکی شده‌اند، که مصرف آنها، به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان، بسیار رایج است.

طبق این گزارش، سازمان غذا و دارو در سال ۲۰۱۷ مهلت بازرسی سیگار‌های الکترونیکی را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرد. اکنون این مهلت به سال ۲۰۲۱ تغییر یافته است. در حال حاضر، هنوز هیچ‌یک از آرم‌های تجاری سیگار الکترونیکی موجود در بازار ایالات متحده مورد بازرسی قرار نگرفته است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید