بهترین زمان مصرف قرص فشار

بهترین زمان مصرف قرص فشار

ژوهشگران اسپانیایی با بررسی وضعیت بیش از ۱۹ هزار فرد بالغ مبتلا به پُرفشاری خون دریافتند آن دسته از افرادی که قرص‌های فشار خود را در ساعات شب استفاده می‌کنند در مقایسه با آن‌ها که این نوع قرص‌ها را صبح‌ها مصرف می‌کنند، در طول روز فشار خون پایین‌تری دارند.

کد خبر : ۷۳۸۰۰
بازدید : ۱۴۶۹۴
بهترین زمان مصرف قرص فشار
محققان در یک مطالعه گسترده به تحقیقات جالبی در مورد زمان مصرف قرص‌های فشار رسیدند. رامون هرمیدا، مدیر مهندسی زیستی و کرونوبیولوژی مرکز تحقیقاتی آتلانتیک دانشگاه ویگو اعلام کرد: نتایج مطالعه گسترده و جدید نشان داده است خطر مرگ ناشی از سکته مغزی و قلبی یا ایست قلبی در بیمارانی که قرص فشار خود را شب‌ها مصرف می‌کنند نصف بیمارانی است که صبح‌ها اقدام به استفاده از این قرص‌ها می‌کنند.
اغلب بیماران دارو‌های فشار خود را صبح‌ها مصرف می‌کند و این درحالی است که هیچ آزمایش بالینی تاکنون این فرضیه را که این نوع شیوه مصرف موثرتر است، اثبات نکرده است.

پژوهشگران اسپانیایی با بررسی وضعیت بیش از ۱۹ هزار فرد بالغ مبتلا به پُرفشاری خون دریافتند آن دسته از افرادی که قرص‌های فشار خود را در ساعات شب استفاده می‌کنند در مقایسه با آن‌ها که این نوع قرص‌ها را صبح‌ها مصرف می‌کنند، در طول روز فشار خون پایین‌تری دارند.

نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از دارو‌های فشار در ساعات شب خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید