خون بند ناف، ناجی آینده انسان‌ها

خون بند ناف، ناجی آینده انسان‌ها

تحقیقات نشان می‌دهد در پیوند سلول بنیادی که تنها یک واحد خون بند ناف استفاده می‌شود خطر بروز "عارضه پیوند علیه میزبان" (GvHD) برای بیمار نسبت به پیوند مغز استخوان کمتر است.

کد خبر : ۷۴۲۱۶
بازدید : ۱۲۵۸۷
خون بند ناف، ناجی آینده انسانها
از خون بند ناف می‌توان در درمان بیش از ۸۰ بیماری کشنده استفاده کرد. از خون بند ناف می‌توان در درمان بیش از ۸۰ بیماری کشنده استفاده کرد، منجمله سرطان خون، لنفوم و کم‌خونی داسی شکل. همچنین تاثیر حیاتی خون بند ناف در حوزه‌های نوین دارو‌های ترمیمی، درمان آسیب‌های نخاعی، اوتیسم، دیابت نوع یک، فلج مغزی و بیماری‌های دیگر تایید شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در اکثر موارد زاد و ولد در جهان، خون بند ناف پسماند پزشکی در نظر گرفته شده و دور انداخته می‌شود. خون بند ناف به خون به جا مانده در بند ناف و جفت پس از تولد نوزاد گفته می‌شود که منبع قابل توجهی از سلول‌های بنیادی به حساب می‌آید. جمع‌آوری خون بند ناف برای مادر و نوزاد بی‌خطر است و در فرایند تولد اختلال ایجاد نمی‌کند.

خون بند ناف نسبت به مغز استخوان فوائد متمایزی دارد که جمع‌آوری آسان خون بند ناف، ذخیره و دسترسی سریع به آن هنگام پیوند از جمله آن‌هاست. تحقیقات نشان می‌دهد در پیوند سلول بنیادی که تنها یک واحد خون بند ناف استفاده می‌شود خطر بروز "عارضه پیوند علیه میزبان" (GvHD) برای بیمار نسبت به پیوند مغز استخوان کمتر است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید