اهالی «پایتخت» متحول شده‌اند

نویسنده فصل ششم سریال تلویزیونی «پایتخت» درباره ویژگی‌های قصه این فصل، ماجرای سفر به خارج از ‏کشور یکی از کاراکتر‌ها و چالش‌های داستانی آن توضیحاتی داد.

کد خبر : ۷۴۲۳۷
بازدید : ۲۳۶۳

آرش عباسی گفت: «تاکنون حدود شش قسمت از این سریال به نگارش درآمده است و باید گفت: هر چه جلوتر ‏می‌رویم کار سخت‌تر و وسواس ما در نوشتن بیشتر می‌شود‎.» او درباره شروع فیلمبرداری همزمان با نگارش اظهار کرد: «قطعا باید قبل از شروع فیلمبرداری، هشت قسمت را ‏تمام کنیم. با این حال فعلا درحال بازنویسی هستم و از قسمت اول کار بازنویسی قسمت‌ها را انجام ‏می‌دهم‎.»

کاراکتر‌های «پایتخت» متحول شده‌اند
نویسنده «پایتخت» درباره شخصیت‌های این فصل از سریال گفت: «به جرأت می‌توان گفت: همه ‏شخصیت‌ها متحول شده‌اند و با آنچه در ذهن مخاطب است، متفاوت‌اند. به‌هرحال از زمانی که فصل ‏اول «پایتخت» روی آنتن رفت، حدود ۱۰‌سال می‌گذرد و این شخصیت‌ها در طول زمان تغییر کرده‌اند‎.»

این نویسنده با اشاره به ویژگی‌های فصل جدید «پایتخت» تصریح کرد: «در این فصل با غافلگیری‌های زیادی ‏روبه‌رو هستیم. هر یک از کاراکتر‌ها دنیای جدیدی برای خود دارند و تغییرات ملموسی در کار، رفتار و سکنات ‏آن‌ها صورت گرفته است‎.»

ریسک تغییرات زیاد سریال در فصل ششم
او درباره اینکه چقدر این تغییرات، روایت قصه را با ریسک مواجه خواهد کرد، گفت: «فکر می‌کنم این ‏تغییرات، ریسک زیادی دارد و امیدوارم جواب بدهد. چون ما همه انرژی خود را برای کار گذاشته‌ایم‎.»

عباسی در توضیح بیشتر قصه سریال و روند ماجرا‌ها بیان کرد: «بخش اعظم سریال در شمال کشور می‌گذرد و ‏طبیعتا تماشاگر انتظار دارد سفری هم با این کاراکتر‌ها به خارج داشته باشد.»

اجبار سفر برای یکی از کاراکتر‌ها
این کارگردان تئاتر اضافه کرد: «البته اینگونه نبود که به دلیل جذابیت سفر، چنین اتفاقی در قصه داشته ‏باشیم، بلکه قصه ایجاب می‌کرد که حتما کاراکتر‌ها سفری به خارج از کشور داشته باشند و درواقع اجباری ‏است که برای یکی از شخصیت‌ها رخ می‌دهد.»

چالش بازگشت بهبود و نبود باباپنجعلی
عباسی درباره دیگر سختی‌های این فصل نیز گفت: «بازگشت بهبود برای ما نویسنده‌ها بسیار سخت و چالشی ‏بود، چون باید دلایل و روند این بازگشت را به‌طور منطقی برای مخاطب نمایش دهیم و یکی از بزرگترین ‏چالش‌های ما همین روایت منطقی ماجرا بود. چالش سخت بعدی هم این بود که باید جای خالی علیرضا ‏خمسه در نقش باباپنجعلی را پر می‌کردیم‎.»

این فیلمنامه‌نویس در پایان درباره مهم‌ترین ویژگی این فصل عنوان کرد: «مهم‌ترین ویژگی این فصل از ‏‏ «پایتخت» در غافلگیری‌هایی است که برای مخاطب دارد، فصل‌های تازه‌ای از اتفاقات برای کاراکتر‌ها باز ‏می‌شود که داستان آن‌ها گسترده است. ‏»
۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید