ثروت ۱۱۰ میلیاردی بیل گیتس

ثروت ۱۱۰ میلیاردی بیل گیتس

انتخاب مجدد گیتس به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان بیشتر به‌دلیل عقد قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری جدید مایکروسافت با پنتاگون و بالا رفتن ارزش سهام این کشور است. قیمت هر سهم مایکروسافت در ۲۲ ژوئن امسال ۱۳۶ دلار بود که اکنون به ۱۵۰ دلار ارتقا یافته است.

کد خبر : ۷۴۲۷۵
بازدید : ۱۰۰۴۴
ثروت ۱۱۰ میلیاردی بیل گیتس
سال ۲۰۰۸ بود که بیل گیتس به کار خود در مایکروسافت پایان داد و شش سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۲ نیز از سمت خود به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره این شرکت کناره‌گیری کرد.

بیل گیتس تقریبا دو دهه روی کامپیوتر‌های شخصی تمرکز داشت و بعد از آن به اقدامات بشردوستانه روی آورد. اما به‌رغم کاهش فعالیت‌های خود در مایکروسافت و همچنین صرف مبالغی برای فعالیت‌های بشردوستانه، بیل‌گیتس بار دیگر به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی شد. طبق گزارش بلومبرگ، تا ۱۶ نوامبر یعنی ۲۵ آبان ماه، سرمایه خالص بیل گیتس حدود ۱۱۰ میلیارد دلار برآورد شد.
با این حساب، گیتس توانست جف بزوس را که ثروت وی تقریبا ۱۰۹ میلیارد دلار تخمین زده شد، پشت سر بگذارد. از سال ۲۰۰۸ تاکنون، بیل گیتس چند بار جایگاه خود را به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان به افرادی همچون جف بزوس، وارن بافت و کارلوس اسلیم واگذار کرده بود.
اگرچه او در سال ۲۰۰۸، حدود ۳۵ میلیارد دلار از سهام خود در مایکروسافت را فروخت تا بتواند با بنیاد خیریه «بیلاند ملیندا‌گیتس» را راه‌اندازی کند، اما همچنان بخش زیادی از سهم مایکروسافت را در اختیار دارد.

بلومبرگ در این رابطه نوشت که انتخاب مجدد گیتس به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان بیشتر به‌دلیل عقد قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری جدید مایکروسافت با پنتاگون و بالا رفتن ارزش سهام این کشور است. قیمت هر سهم مایکروسافت در ۲۲ ژوئن امسال ۱۳۶ دلار بود که اکنون به ۱۵۰ دلار ارتقا یافته است.
درخصوص جف بزوس، مدیرعامل آمازون نیز باید گفت: وی در ماه‌های اخیر با دو مشکل بزرگ دست‌وپنجه نرم کرد که یکی از آن‌ها عملکرد ضعیف این شرکت در سه ماهه اخیر بود و دیگر انتقال حدود ۳۵ میلیارد دلار از سرمایه بزوس به همسرش در پی طلاقی توافقی با او.
اولین باری که بیل گیتس به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان انتخاب شد، سال ۱۹۹۵ بود که در آن زمان سرمایه وی حدود ۹/ ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید