ریزعلی خواجوی در کهگیلویه و بویراحمد

ریزعلی خواجوی در کهگیلویه و بویراحمد

چند روز پیش حادثه تلخی در مناطق صعب العبور شهرستان چرام واقع در استان کهگیلویه وبویراحمد رخ داد که باعث شد این شهرستان وکل استان را در حیرت و تاسف فرو ببرد.

کد خبر : ۷۴۴۱
بازدید : ۱۴۴۲
چند روز پیش حادثه تلخی در مناطق صعب العبور شهرستان چرام واقع در استان کهگیلویه وبویراحمد رخ داد که باعث شد این شهرستان وکل استان را در حیرت و تاسف فرو ببرد.

به گزارش تابناک، در این حادثه معلم روستای طسوج که عازم برگشتن به خانه بود در راه به علت عدم برف روبی جاده توسط اداره راه دچار حادثه می شود.

دونفر از جوانان این شهرستان که آنها هم اتفاقا توی همون روستا به علت برفگیر شدن جاده ها مانده بودند،پس از شنیدن حرکت معلم به سوی خانه ،پس از گذشت مدتی از عزیمت معلم پی وی روانه می گردند که مبادا تنهایی برفگیر شود که اتفاقا همینطور می شود.

ریزعلی خواجوی در کهگیلویه و بویراحمد

آنها پس از مشاهده معلم که در میان برف ها افتاده و دچار سرمازدگی شده است،وی را به خودروی خود منتقل می کنند اما خودرو هم به علت حجم زیاد برف از حرکت باز می ماند.تنها شاهد زنده ماجرا که خود در بخش مراقبت های ویژه بستری است در اظهاراتی گفت:وقتی دیدیم راهی برای حرکت ماشین نیست از مرحوم نوروزی(معلم) خواستیم که مسافت باقی مانده را پیاده برویم اما گویا وی بر اثر سرما زدگی توان حرکت نداشت. و در این موقع بود که نفر دومی که فوت شده است(مرحوم فرهاد کشاورز ) با طی مسافتی دو کیلومتری در برف و کوه ها خود را به نقطه ای که تلفن همراه آنتن می دهد رسانده و خانواده ها و مسئولین را اطلاع می دهد.

ریزعلی خواجوی در کهگیلویه و بویراحمد

وی پس از برگشتن به ماشین مرحوم کشاورز حتی پیراهن گرم پوش خود را به معلم علی نوروزی داد تا او را گرم نگه کند و جانش را نجات دهد و همچنین به مزاح و امید دادن به مرحوم نوروزی مشغول می شوند(بر اساس فیلمی که از خود ضبط کرده اند)تا کار فرهاد فداکار کمتر از ریزعلی خواجوی و دیگر قهرمانان ملی کشورمان نباشد که لازم است مسئولان فرهنگی استان این فداکاری را بصورت شایسته به رشته قلم و تصویر بکشند.

ریزعلی خواجوی در کهگیلویه و بویراحمد

بعد از این اتفاقات دیگر کسی از مابقی ماجرا خبر ندارد،چون که میثم ظهرابی تنها بازمانده ماجرا تا همین جای اتفاقات را به یاد دارد و بعد از اینجای اتفاقات را که گویا بر اثر سرما بیهوش شده است به یاد ندارد، ضمن اینکه تا دو روز گذشته از سرنوشت دوستان خود هم مطلع نشده بود.
پس از این اتفاق ناگوار که استان را در شوک فرو برد جلسه بحران در فرمانداری چرام برگزار شد که مدیر کل راه استان در این جلسه حاضر نشد و این موضوع باعث عصبانیت مسئولین شهرستان شد.
در این خصوص عضو شورای شهر چرام با انتقاد تند از مدیر کل راه خواست که از مردم عذرخواهی یا استعفا دهد.

کرامت الله ارکیان،با انتقاد از مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد و عدم حضور وی در جلسه گفت:بی توجهی ویژه به مردم چرام خصوصا معلم و جوان از دست رفته فراموش نخواهد شد و ایشان می بایست رسما از خانواده های این عزیزان عذرخواهی و دلجویی نمایند.

ارکیان تاکید کرد:یک کودک در بیمارستان خمینی شهر اصفهان به خاطر چند بخیه چه غوغایی در رسانه ها به پا شد و اکثر وزیران و مسئولان واکنش نشان دادند.اما برای یک معلم زحمت کش دبستان در روستای دور افتاده و فرهاد فداکار عزیز در استان ما هیچ واکنشی از مسئولان ندیدیم.

عضو شورای شهر چرام یا اشاره به اینکه این عزیزان از دست رفته فدای بی تدبیری مسئولان شدند ابراز کرد: اگر مدیران استانی می گوید اعتبار و دستگاه و ماشین آلات نداریم و نمی تواند کاری انجام دهد برای چه مانده است؟یا از مردم عذرخواهی نماید و یا استعفا بدهند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید