ارتباط الکل و سرطان

ارتباط الکل و سرطان

نوشیدن یک مشروب الکلی در روز به مدت ده سال و یا دو مشروب در روز به مدت پنج سال، خطر ابتلا به سرطان روده، معده، سینه، پروستات یا مری و سایر انواع سرطان را پنج درصد افزایش می‌دهد.

کد خبر : ۷۴۷۹۷
بازدید : ۱۱۳۸۰
مشروبات الکلی، عامل انواع سرطان
براساس یافته‌های یک تیم علمی از دانشمندان ژاپنی و آمریکایی، نوشیدن الکل حتی در مقادیر اندک، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. تیمی از دانشمندان ژاپنی و آمریکایی داده‌های بالینی ۳۳ بیمارستان در ژاپن را از سال‌های ۲۰۰۵-۲۰۱۶ بررسی کردند.
درمجموع، آن‌ها اطلاعات مربوط به ۶۳.۲ هزار بیمار مبتلا به سرطان و همین تعداد داوطلبان سالم را تجزیه و تحلیل کردند. همه شرکت کنندگان مقدار الکلی را که روزانه می‌نوشند و همچنین مدت زمان استفاده آن را اظهار کردند.

آیا مصرف الکل مرگبار است؟
مشخص شد که احتمال ابتلا به سرطان برای افرادی که مشروبات الکلی نمی‌نوشند کمتر ازدیگران است. در کسانی که در دوز‌های کوچک یا متوسط مشروبات الکلی می‌نوشند، احتمال ابتلا به سرطان به طرز چشمگیری افزایش یافت.
به این ترتیب که نوشیدن یک مشروب الکلی در روز به مدت ده سال و یا دو مشروب در روز به مدت پنج سال، خطر ابتلا به سرطان روده، معده، سینه، پروستات یا مری و سایر انواع سرطان را پنج درصد افزایش می‌دهد.

دکتر ماسایوشی زیتسو از دانشگاه توکیو، گفت: " با توجه به چالش‌های فعلی در ارتباط با شیوع گسترده سرطان، ما باید همچنان به آموزش خطرات ناشی از الکل ادامه دهیم. "
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید