با رژیم "کتوژنیک " آلزایمر نمی‌گیرید

با رژیم "کتوژنیک " آلزایمر نمی‌گیرید

رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب می‌تواند از طریق حفاظت از نورون‌ها در مقابل مرگ در زمان پیشرفت بیماری آلزایمر، به مقابله با این بیماری کمک کند.

کد خبر : ۷۵۰۴۶
بازدید : ۱۱۸۵۰
با رژیم
تحقیق جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب می‌تواند از طریق حفاظت از نورون‌ها در مقابل مرگ در زمان پیشرفت بیماری آلزایمر، به مقابله با این بیماری کمک کند. طبق این رژیم غذایی توصیه می‌شود افراد بیشتر کالری شان را از پروتئین و چربی بدست آورند و کمتر کربوهیدرات مصرف نمایند.
در اوایل ابتلا به بیماری آلزایمر، مغز به واسطه از دست دادن نورون‌های بینابینی موسوم به" GABAergic "که مسئول حفظ سایر نورون‌ها از سیگنال دهی بیش از اندازه زیاد هستند، بیش از حد برانگیخته می‌شود. از آنجائیکه نورون‌های بینابینی در مقایسه با سایر نورون‌ها نیاز به انرژی بیشتری دارند، در زمان مقابله با پروتئین بتاآمیلوئید بیماران مبتلا به آلزایمر، بیشتر در معرض مرگ قرار می‌گیرند.
همچنین مشخص شده است که بتاآمیلوئید با تداخل درپروتئین حفظ کننده عملکرد‌های میتوکندری موسوم به"۳ SIRT"، به میتوکندری آسیب می‌رساند. دراین مطالعه، محققان مشاهده کردند موش‌های دارای میزان پایین "۳ SIRT"، با نرخ بیشتر مرگ و میر و افزایش مرگ نورون‌های بینابینی روبرو بودند. همچنین مشاهده کردند موش‌های دارای میزان پایین "۳ SIRT" که رژیم غذایی کتوژنیک داشتند، کمتر با احتمال مرگ روبرو بودند.
این رژیم غذایی موجب افزایش میزان"۳ SIRT" هم درموش‌ها شد. به گفته محققان، افزایش میزان"۳ SIRT"ازطریق پیروی ازرژیم غذایی کتوژنیک ممکن است شیوه‌ای برای حفاظت ازنورون‌های بینابینی وبه تاخیرانداختن روند پیشرفت بیماری آلزایمر باشد.
منبع: آفتاب یزد
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید