مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست

مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست

حتی بعد از این‌که واجدان شرایط برای مرحله دوم دعوت شدند، واحد‌ها قابل خرید و فروش نیست. تا زمانی که بحث سند و واگذاری به شکل رسمی انجام شود، خرید و فروش مسکن ملی را متصور نیستیم.

کد خبر : ۷۵۴۷۲
بازدید : ۵۱۹۴
مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) و ارشاد را در دستور کار قرار داده‌ایم که در صورت موافقت، برای خبرنگاران و هنرمندان خانه می‌سازیم. به گفته وی تا زمانی که سند و واگذاری به شکل رسمی انجام شود، خرید و فروش مسکن ملی امکان پذیر نخواهد بود.

محمود محمودزاده اظهار کرد: به دنبال امضای تفاهم‌نامه با وزارت دفاع، آموزش و پرورش و کار، رفاه و تامین اجتماعی، پیشنهاد تامین مسکن برای کارکنان وزارت صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دستور کار قرار داده‌ایم که هنوز تدوین نشده و به امضا نرسیده است.

وی افزود: در بحث وزارت صمت، ساخت مسکن برای کارگران خواهد بود که هم‌اکنون در تفاهم‌نامه با وزارت کار نیز در حال انجام است. درخصوص وزارت ارشاد نیز تامین مسکن هنرمندان، خبرنگاران و سایر اقشار هدف این وزارتخانه مدنظر است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که باید امکانات و ظرفیت‌های دو طرف استحصال شود، گفت: هرکدام از دستگاه‌ها و ادارات دولتی که اعلام آمادگی کنند و امکاناتشان را در جهت تامین مسکن بیاورند، وزارت راه و شهرسازی با تمام توان کمک می‌کند تا با هم‌افزایی، اقشار بیشتری از جامعه خانه‌دار شوند.

مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی از نیمه بهمن ماه
محمودزاده درباره زمان مرحله‌ی دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن گفت: انشاءالله تا نیمه بهمن ماه پالایش نفرات را انجام می‌دهیم. ظرفیت‌های خالی که ایجاد می‌شود را جمع‌بندی می‌کنیم و مجددا ثبت نام خواهیم کرد. از ۳۰ آذرماه که ثبت نام به اتمام رسیده برآورد ما این است که مرحله‌ی ارزیابی و پایش ۴۵ روز زمان می‌برد و از نیمه بهمن ماه نام‌نویسی مجدد را آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به ثبت نام ۲۴۰ هزار نفر در خارج از بافت‌های فرسوده تصریح کرد: در قالب طرح اقدام ملی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تعریف شده که امیدواریم با تخصیصی که از طرف سازمان برنامه و بودجه داده می‌شود، بتوانیم بحث واگذاری وام را انجام دهیم. در طرح اقدام ملی هدف این است که تا حد ممکن بتوانیم ظرفیت ایجاد کنیم و روند تولید مسکن را به صورت متداوام داشته باشیم.

مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره صحبت‌هایی مبنی بر دلالی مسکن ملی در شهر‌هایی از جمله پردیس گفت: چیزی که تا الان انجام شده صرفا یک کد رهگیری بوده است. ممکن است کسانی بخواهند کد رهگیری را خرید و فروش کنند که اصلا واجد شرایط نباشند و در مرحله دوم حذف شوند؛ لذا توصیه می‌کنیم شهروندان به هیچ عنوان اقدام به خرید و فروش نکنند.
حتی بعد از این‌که واجدان شرایط برای مرحله دوم دعوت شدند، واحد‌ها قابل خرید و فروش نیست. تا زمانی که بحث سند و واگذاری به شکل رسمی انجام شود، خرید و فروش مسکن ملی را متصور نیستیم.

محمودزاده هم‌چنین با بیان این‌که عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در تمامی استان‌ها از جمله تهران آغاز شده است گفت: امیدواریم در تاریخی که وعده داده‌ایم واحد‌ها را تکمیل کنیم. برآورد ما از قیمت به صورت ناخالص در حال حاضر حدود ۲.۵ میلیون تومان در هر متر مربع است که با توجه به موقعیت و امکانات، قیمت‌ها بالاتر یا پایین‌تر خواهد بود.
متقاضیان بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هنگام ثبت نام پرداخت می‌کنند و مابقی هم طبق جدولی که ارایه می‌شود با توجه به پیشرفت پروژه از متقاضیان دریافت خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید