۷ فناوری باورنکردنی در سال ۲۰۲۰

۷ فناوری باورنکردنی در سال ۲۰۲۰

ظهور نرم‌افزار‌هایی مانند جی‌پی‌اس یا قابلیت نمایش موقعیت لحظه‌ای کاربر در پیام‌رسان‌ها، جادوی نقشه مارائودر داستان‌های هری‌پاتر را به واقعیت تبدیل کرده است.

کد خبر : ۷۶۰۲۹
بازدید : ۹۷۳۷
یاسمین مشرف | چقدر خوب بود اگر می‌توانستیم در هر گامی که بر می‌داریم همراه کسانی باشیم که برایمان مهم هستند، یا این که هیچ‌گاه مجبور نمی‌شدیم از مسیر‌هایی که دوست‌شان نداریم عبور کنیم. دنیای ادبیات و سینما ابزار‌های زیادی خلق کرده که داشتن‌شان برای بسیاری از ما خواستنی بوده است.

ظهور نرم‌افزار‌هایی مانند جی‌پی‌اس یا قابلیت نمایش موقعیت لحظه‌ای کاربر در پیام‌رسان‌ها، جادوی نقشه مارائودر داستان‌های هری‌پاتر را به واقعیت تبدیل کرده است. اما فناوری، جنبه‌ای از دوران مدرن است که پیوسته در حال تحول بوده و نبوغ هر آفرینش فناورانه جدید از نمونه‌های قبلی آن فراتر رفته است.
هفت ابزار جالبی که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم، احتمالا در فهرست ابزار‌های فناورانه‌ای قرار می‌گیرند که دوست دارید در آستانه سال ۲۰۲۰ میلادی آن‌ها را داشته باشید.
۷ فناوری باورنکردنی در سال ۲۰۲۰
شارژر اورشارژ (OvRcharge)
گوشی شما را در میان هوا شارژ می‌کند
از جست‌و‌جو برای یافتن پریزی با مکان مناسب برای اتصال شارژر گوشی همراه‌تان خسته شده‌اید؟ یک‌شارژر که به‌تازگی طراحی شده قرار است به این مشکل خاتمه دهد. این شارژر نه تنها یک راه شارژ قابل اعتماد ارائه می‌کند بلکه کمی چاشنی سحر و جادو نیز به ماجرا اضافه می‌کند. با اورشارژ می‌توانید سیم و دوشاخه را فراموش کنید و گوشی‌تان را درحالی که در هوا معلق است شارژ کنید.

در این نوآوری تمام‌عیار که با فناوری الکترومغناطیس کار می‌کند از میدان مغناطیسی برای شناور کردن گوشی و نگه‌داشتن آن در موقعیت شارژ استفاده می‌شود. این شارژر از یک قاب فوق‌العاده نازک تشکیل شده که دارای گیرنده‌های الکترونیک برای شارژ تلفن و یک آهنربا برای بالابردن آن در هواست.
تمام کاری که باید انجام دهید این است که تلفن را کمی بالاتر از قاب شارژر در محدوده میدان مغناطیسی قرار دهید و اجازه دهید شارژر، کار جادویی‌اش را آغاز کند. این شارژر جالب که با دستگاه‌های iOS و محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی سازگار است، تلفن شما را در حالی که شناور است و به آرامی در هوا می‌چرخد شارژ می‌کند.
۷ فناوری باورنکردنی در سال ۲۰۲۰
ماشین پرنده کیتی هاوک (Kitty Hawk)
به شما بال پرواز می‌دهد

یک ماشین پرنده برقی تک‌نفره که یک باتری لیتیومی دارد این توانایی را به شما می‌دهد که مسافت‌های کوتاهی را در ارتفاع تقریبا چهار متری از سطح زمین، روی آب پرواز کرده و احساس آسمانی پرواز در هوا بدون استفاده از هیچ‌گونه موتوری را تجربه کنید.
ویژگی جالب این ماشین پرنده که ساخت شرکت کیتی هاوک (Kitty Hawk) است، استفاده از نرم‌افزار‌هایی است که با حسگر‌های مختلف داده‌ها را گردآوری کرده و کاربر را قادر می‌کنند بدون هیچ آموزش خلبانی یا مجوز خاصی آن را هدایت کند. رعایت شرایط ایمنی و پیروی دقیق از دستورالعمل‌ها تنها کاری است که کاربر باید برای روشن کردن این ماشین پرنده انجام دهد تا حسی فراموش‌نشدنی از پرواز را تجربه کند.
۷ فناوری باورنکردنی در سال ۲۰۲۰
ماسک چشمی دریم‌لایت (Dreamlight)
خواب را به شما القا می‌کند

اگر شب‌ها راحت به خواب نمی‌روید و به موقع بیدار‌شدن صبحگاهی برایتان به مشکل همیشگی تبدیل شده است، این ماسک چشم فناورانه می‌تواند چیزی باشد که به آن نیاز دارید. این ابزار فناورانه دارای لایه‌ای است که روی تمام نقاط فشار پیشانی شما کشیده می‌شود و فناوری سه‌بعدی نقشه‌برداری صورت، آن را کاملا با ابعاد صورت‌تان تنظیم می‌کند.
فناوری پیشرفته‌ای که در این دستگاه تعبیه شده است، خواب را به شما القا کرده و با پخش موسیقی، ایجاد نور آرامش‌بخش و بستن راه هرگونه نور مزاحم اضافی به شما در رسیدن به آرامش کمک می‌کند.

ماسک چشمی دریم‌لایت همچنین برای مدیتیشن و رفع استرس بسیار مناسب است. این ماسک همچنین نمایشگر ضربان قلب نوری و حسگر مادون قرمز دارد و می‌تواند شاخص‌های بدن شما را تحت نظر داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این دستگاه این است که برنامه نرم‌افزاری همراه آن می‌تواند برای ایجاد زنگ هشدار تصویری تنظیم شود.
در این حالت، ماسک چشم در هر ساعتی که بخواهید بیدار شوید نور سفید به چشم شما می‌تاباند و در نتیجه در هر ساعتی از شبانه‌روز با نور طبیعی از خواب بیدار می‌شوید.
۷ فناوری باورنکردنی در سال ۲۰۲۰
حلقه‌های هوشمند اچ‌بی (HB Rings)
ضربان قلب فرد مورد علاقه‌تان را از دور احساس کنید

از زمان‌های بسیار دور، حلقه‌ها نماد نزدیکی دو قلب بوده‌اند. اما فناوری مبتکرانه‌ای این ایده را یک گام پیشتر برده است. با کمک فناوری‌های پیشرفته، حلقه خاصی طراحی شده که ضربان قلب فرد مورد علاقه شما را ثبت و ضبط کرده و امکان این که آن را در هر مکانی با خودتان همراه داشته باشید فراهم می‌کند.

حلقه اچ‌بی از طریق بلوتوث به یک برنامه نرم‌افزاری متصل می‌شود و برای افرادی که حلقه را در انگشت‌شان دارند این امکان را ایجاد می‌کند که ضربان قلب خود را با حلقه هماهنگ کنند و بدون این که از نظر فیزیکی کنار یکدیگر باشند ضربان قلب یکدیگر را احساس کنند.
بعد از هماهنگ‌سازی ضربان قلب، حلقه به سادگی و با زدن یک ضربه روی آن فعال می‌شود. حلقه، ضربان قلب را ذخیره می‌کند و به این ترتیب به شما امکان می‌دهد صرفا با در دست داشتن حلقه و اتصال به اینترنت ثابت، ضربان قلب فرد مورد علاقه‌تان را در زمان واقعی احساس کنید.
۷ فناوری باورنکردنی در سال ۲۰۲۰
ژاکت هوشمند ژکوارد (Jacquard)
به شما اجازه می‌دهد گوشی را با حرکات بدن کنترل کنید

امروزه به‌سختی می‌توانیم بدون این که گوشی تلفن همراهمان را در دست داشته باشیم جایی برویم. اما فناوری‌های روز باز هم به کمک آمده و حالا می‌توانیم به جای حمل ابزار‌های الکترونیک آن‌ها را بپوشیم. یک نوع ژاکت مخصوص که با استفاده از نوعی پارچه تبدیل‌کننده تولید شده است می‌تواند عملکرد‌های یک‌گوشی هوشمند را تسهیل کند. این ژاکت مخصوص از الیاف رسانا با حسگر‌های لمسی ساخته شده و شما را قادر می‌سازد تلفن همراه‌تان را فقط با لمس دکمه‌های ژاکت‌تان کنترل کنید.

دکمه‌های ژاکت برچسبی دارند که با برخورداری از تمام ویژگی‌های گوشی شما، امکان برقراری تماس، گوش دادن به موسیقی و اطلاع از پیام‌های جدید را صرفا با لمس ساده ژاکت فراهم می‌کند. با این ژاکت راحت و شیک که همه شگفتی‌های ابزار هوشمند در تار و پود آن بافته شده، می‌توانید بدون هیچ وسایل اضافی و بدون ترس از گمشدن ابزارتان، هر جا می‌خواهید بروید.
۷ فناوری باورنکردنی در سال ۲۰۲۰
ربات دنبال‌کننده نور خورشید هگزا (Hexa)
روی سرش از گیاه مراقبت می‌کند

نگهداری درست از گیاهان معمولا برای بسیاری از افراد کاری دشوار است. اما یک ربات شش‌چرخ چندکاره که به صورت منحصر به فرد برای تهیه آب و نور مورد‌نیاز گیاهان گلدانی طراحی شده می‌تواند این کار را برای شما آسان کند. فقط کافی است گیاهان‌تان را روی سر این ربات فوق‌العاده جالب قرار بدهید. این ربات شش‌پای‌تر و فرز، به طور خودکار به سمت فضا‌هایی در خانه شما که نور بیشتری دارند می‌خزد.

ربات دنبال‌کننده نور خورشید همچنین دارای یک سیستم هشدار‌دهنده عالی است که زمان آب‌دادن به گیاه را به شما اعلام می‌کند و خودش نیز می‌تواند برای آبدهی متناوب به گیاه، برنامه‌ریزی شود. افزون بر این طراحی ربات طوری است که به لمس توسط انسان واکنش نشان می‌دهد و می‌تواند کار‌هایی مانند پیاده‌روی، صعود، رفتن و آوردن چیزی، پخش موسیقی و حتی عکس‌گرفتن را انجام دهد. همه آن چیزی که این ربات برای عملکرد‌های خود به آن نیاز دارد اتصال ثابت به اینترنت وای‌فای است.
۷ فناوری باورنکردنی در سال ۲۰۲۰
قفل دوچرخه اسکانکلاک (Skunklock)
باعث حالت تهوع سارق می‌شود

در حالی که دوچرخه‌سواری به‌علت سازگاری با محیط‌زیست، به عنوان سالم‌ترین شیوه حمل و نقل مورد تاکید قرار می‌گیرد، یک نگرانی جدی برای همه کسانی که از دوچرخه استفاده می‌کنند وجود دارد و آن ایمنی دوچرخه‌ها هنگام پارک‌کردن آنهاست. بسیاری از قفل‌های دوچرخه موجود به راحتی قابل شکستن بوده و سرقت دوچرخه در سراسر جهان به بزهکاری رایجی تبدیل شده است.

اما یک فناوری جدید خیال دارندگان دوچرخه را در سراسر جهان از این بابت آسوده می‌کند. این قفل U. شکل جذاب شاید شبیه دیگر قفل‌های معمولی دوچرخه به نظر برسد، اما طراحی آن به گونه‌ای است که وقتی فردی سعی می‌کند به منظور سرقت دوچرخه قفل را ببرد، گاز بدبویی از قفل منتشر می‌شود که باعث تاری دید، سرگیجه و حالت تهوع سارق می‌شود. این ابزار که هدف از طراحی آن جلوگیری از سرقت دوچرخه‌هاست، راه‌حل خوبی برای پیشگیری از بروز این مشکل فزاینده ارائه می‌کند.

منبع: روزنامه جام جم به نقل از unbelievable -facts

منبع: روزنامه جام جم به نقل از unbelievable -facts

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید