آخرین وضعیت جاده‌ها و بارش برف در سراسر کشور

آخرین وضعیت جاده‌ها و بارش برف در سراسر کشور

بیشتر روستا‌های مسدود شده در مسیر‌های کوهپایه‌ای و سخت گذرواقع شده است و راهداران روستایی به همراه راهداران این اداره در مسیر‌ها مستقر شده و پیش بینی می‌شود تا ظهر امروز موفق به بازگشایی راه‌ها شوند.

کد خبر : ۷۶۳۱۹
بازدید : ۱۵۱۲
آخرین وضعیت جاده‌ها و بارش برف در سراسر کشور
بارش برف که از روز گذشته نقاط مختلف کشور را در برگرفته است اکنون در بسیاری از جاده‌ها و شهر‌ها ادامه دارد و لغزندگی و برودت دما موجب کندی رفت و آمد در جاده‌ها شده است.

رئیس پلیس راه و مدیران راهداری برخی استان‌های کشور با اعلام اینکه در جاده‌های استان‌های زنجان، قزوین، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، مرکزی، اردبیل، البرز، سمنان، لرستان و کردستان از روز گذشته بارش برف و باران آغاز شده است از رانندگان خواستند به دلیل بارش برف زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

در ادامه مروری داریم بر وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور:
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف و یخبندان شامگاه گذشته در این استان راه ارتباطی ۳۰ روستا را مسدود کرده است.

رامبد نوذری اظهار داشت: راه این تعداد روستا به صورت مقطعی و بدلیل بارش برف و کولاک شدید شب گذشته در شهرستان‌های مختلف و در انتهای مسیر‌های روستایی ومسدود شده است.

وی گفت: بیشتر روستا‌های مسدود شده در مسیر‌های کوهپایه‌ای و سخت گذرواقع شده است و راهداران روستایی به همراه راهداران این اداره در مسیر‌ها مستقر شده و پیش بینی می‌شود تا ظهر امروز موفق به بازگشایی راه‌ها شوند.

وی با بیان اینکه روز گذشته نیز راه ارتباطی ۴۰ روستای این استان بر اثر بارش برف مسدود شده بود اضافه کرد: ۸۶ راهدار با ۵۷ دستگاه ۷۱۵ کیلومتر باند را با استفاده از ۴۴۰ تن شن و نمک برف روبی کرده اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه وجود کولاک در روز گذشته موجب مسدود شده دوباره برخی محور‌های روستایی شده بود یادآور شد: راهداران در روز گذشته در ۶۳ نوبت اقدام به بازگشایی راه ارتباطی روستا‌های مسدود شده کرده بودند.

لغزندگی جاده‌های همدان منجر به ۸۰ فقره سوانح رانندگی شد
رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر لغزندگی سطح جاده و بی‌احتیاطی رانندگان ۸۰ فقره سانحه رانندگی، ۱۲ ساعت گذشته در جاده‌های برون شهری این استان رخ داده است.

سرهنگ رضا عزیزی اظهار داشت: ۷۰ فقره از سوانح رانندگی ۱۲ ساعت گذشته از نوع واژگونی بوده که به علت تردد با سرعت غیرمطمئنه و بی توجهی به جلو رخ داده است.

وی اضافه کرد: در یک سانحه خودروی سواری که ساعت ۶ صبح از گردنه اسدآباد به سمت همدان در حال تردد بود به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و انحراف به چپ با ۲ دستگاه خودرو به صورت رخ به رخ برخورد کرد که در این سانحه ۲ تن به شدت زخمی شدند.

جریان کولاک و مه در گردنه‌های کوهستانی زنجان
رییس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون گردنه‌های صعب‌العبور و کوهستانی این استان پوشیده از مه غلیط و با جریان کولاک همراه است تردد در جاده‌ها ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است.

محمد محمدی افزود: مه غلیظ در گردنه‌های بادامستان و ذاکر در جاده زنجان - طارم، قلی کندی در مسیر زنجان - دندی، آق گدیک و خانچایی در زنجان - تهم - چورزق و جاده دندی - تخت سلیمان و زنجان - بیجار موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر مه غلیظ کولاک شدیدی نیز در این مسیر‌های بیان شده جریان دارد.

رییس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: همراه داشتن لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی، مجهز کردن خودرو‌ها به چراغ‌های مه شکن الزامی است. محمدی افزود: از فردا/جمعه/ سامانه بارشی جدیدی وارد استان زنجان می‌شود.

تردد در جاده‌های لرستان برقرار شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: با اتمام عملیات پاکسازی جاده‌ها از برف اکنون تردد در تمام محور‌های اصلی و شریانی استان بجز آزادراه خرم آباد - پل زال برقرار است.

عباس شرفی اظهار داشت: بارش برف که از ظهر چهارشنبه تا بامداد امروز در اغلب جاده‌های استان ادامه داشت موجب کند شدن تردد و یا بسته شدن اغلب جاده‌های استان شده بود.

به گفته وی اکنون در جنوب استان شهرستان‌های کوهدشت محور بلوران، چگنی، خرم آباد و آزادراه خرم آباد پل زال و همچنین گردنه‌های ایواندر الشتر، گشور دلفان و گردنه رازان در محور خرم آباد بروجرد بارش برف گزارش شده است.

شرفی گفت: تنها محور آزادراه خرم آباد پل زال مسدود است و مابقی محور‌های اصلی و شریانی استان باز است.

تردد در محور شهمیرزاد- کیاسر با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است
رییس پلیس راه استان سمنان گفت: جاده‌های کوهستانی در گردنه‌های استان به دلیل بارش برف از شامگاه گذشته لغزنده و تردد در محور شهمیرزاد- کیاسر فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ تقی کبیری اظهار داشت: گردنه آهوان در محور سمنان- دامغان، گردنه خوش ییلاق در محور شاهرود- آزاد شهر و محور شهمیرزاد- کیاسر به دلیل بارش برف لغزنده است.

وی ادامه داد: تردد در تمام محور‌های مواصلاتی استان سمنان برقرار است، ولی به دلیل لغزنده بودن جاده و برای جلوگیری از رخداد حوادث، شهروندان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

رییس پلیس راه استان سمنان بیان کرد: تردد در محور شهمیرزاد- کیاسر به دلیل بارش برف فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رانندگان از سفر غیرضرور در جاده‌‎های خراسان شمالی پرهیز کنند
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها به مردم توصیه می‌شود در دو سه روز آتی، از سفر‌های غیر ضرور در جاده‌های استان بویژه محور‌های کوهستانی پرهیز کنند.

محمد اظهار داشت: از صبح امروز، کولاک در گردنه اسدلی در محور بجنورد-اسفراین، سبب کندی تردد خودرو‌ها در این مسیر شده که البته هم اکنون از شدت آن کاسته شده است.

وی توصیه کرد: رانندگان برای جلوگیری از بروز حادثه، با احتیاط برانند. وی افزود: بارش‌های پراکنده در محور‌های مختلف، سبب لغزندگی سطح جاده‌ها شده است از این رو انتظار می‌رود با احتیاط حرکت کنند.

تردد از جاده‌های همدان نیازمند زنجیرچرخ است
رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به ریزش شدید برف و یخ‌زدن سطح جاده‌ها تردد از جاده‌های این استان نیازمند زنجیرچرخ است. سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: برف تمامی جاده‌های این استان را فرا گرفته و هم اینک تمامی جاده‌های این استان لغزنده هستند.

وی بیان کرد: با توجه به یخ بستن سطح جاده و لغزندگی، محدودیت تردد برای تریلی‌ها ایجاد شده و ماموران پلیس راه از ادامه تردد این قبییل وسایل نقلیه جلوگیری می‌کنند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: همچنین ماموران پلیس راه از تردد خودرو‌های بدون زنجیر چرخ جلوگیری می‌کنند و تاکنون بیش از یک هزار خودرو توقیف و به علت همراه نداشتن زنجیر چرخ اعمال قانون شدند.

کولاک شدید محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه را مسدود کرد
دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: بارش برف و کولاک شدید محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه در جنوب آذربایجان غربی را مسدود و تردد در آن را غیرممکن کرد.

حبیب‌الله شیوخی افزود: کولاک شدید از عصر چهارشنبه گردنه‌های سخت‌گذر محور تکاب - دوراهی ایرانخواه را مسدود کرده است از این رو لازم است رانندگان از تردد شبانه در این محور خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دیواندره از عبور و مرور خودرو‌ها از این محور برای جلوگیری از گرفتار شدن در کولاک ممانعت کرده است اظهار داشت: محور روستایی علی‌آباد - نخوددره تکاب نیز که به‌عنوان مسیر جایگزین محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه استفاده می‌شد نیز بر اثر کولاک شدید مسدود است.

وی ادامه داد: شهروندان و مسافرانی که قصد عزیمت به شهر‌های سقز و دیواندره را دارند از تردد در محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه خودداری کرده و از مسیر‌های دیگر از جمله جاده تکاب - شاهین‌دژ و تکاب - بیجار استفاده کنند.

رفت و آمد در محور‌های شاهرود - گلستان با زنجیر چرخ ممکن است
فرمانده انتظامی شاهرود گفت: براثر بارش برف، رفت و آمد خودرو‌ها در راه‌های این شهرستان به استان گلستان فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

سرهنگ علی کریمی افزود: بارش برف از بامداد روز پنجشنبه آغاز شده و نیرو‌های پلیس راه و راهداری در راه‌های شاهرود به استان گلستان مستقر شده و به مردم خدمات می‌دهند.

وی ادامه داد: رانندگانی که قصد رفت و آمد در راه‌های شاهرود به آزادشهر و نیز شاهرود - گرگان دارند، حتما باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.سرهنگ کریمی گفت: راه شاهرود - به آزادشهر از محور جنگل النگ بسته است.

تردد در تمامی جاده‌های برون‌شهری استان مرکزی جریان دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل حاده‌ای استان مرکزی گفت: تمامی جاده‌های برون‌شهری این استان باوجود بارش برف سنگین در شبانه‌روز اخیر باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

«علی زندی‌فر» افزود: بارش برف سنگین و کولاک به جز جاده اراک- بروجرد در بقیه جاده‌های استان متوقف شده و همه جاده‌های اصلی استان باز است و رانندگان ضمن رعایت نکات ایمنی می‌توانند در آن‌ها عبور و مرور کنند. وی ادامه داد: تردد در جاده‌های روستایی استان مرکزی نیز با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

تمام جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده است
رییس پلیس راه کرمانشاه گفت: براثر بارش باران و برف ۲۴ ساعت گذشته همه جاده‌های استان به ویژه گردنه‌ها لغزنده و به علت مه دارای محدودیت دید هستند.

سرهنگ محمد حیدری افزود: رانندگی در منطقه اورامانات به ویژه سمت شهرستان پاوه با زنجیر چرخ امکان پذیر است و دیگر جاده‌های منطقه دچار مه گرفتگی غلیظ و دارای محدویت دید است.

وی در ادامه گفت: باتلاش پلیس راه و راهداری هم اکنون هیچ یک از جاده‌ها و گردنه‌های استان مسدود نیست و همه جاده‌ها برای تردد باز است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید