رشد نجومی اسپیکر‌های هوشمند تا ۲۰۲۲

رشد نجومی اسپیکر‌های هوشمند تا ۲۰۲۲

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اسپیکر‌های هوشمند با سایر اسپیکر‌های معمولی همین نام هوشمند آن است و این بدان معناست که با بهره‌مندی از اتصال به اینترنت قادر است کار‌هایی را که یک گوشی هوشمند یا رایانه می‌کند، تنها با دریافت یک دستور صوتی انجام دهد.

کد خبر : ۷۶۳۶۰
بازدید : ۱۰۸۱۶
رشد نجومی اسپیکر‌های هوشمند تا ۲۰۲۲
کارشناسان به تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که بازار اسپیکر‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۲ میلادی به بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار خواهد رسید. اسپیکر‌های هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روز‌ها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکر‌های هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستور‌های صوتی کنترل کنند، به عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کار‌ها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

حالا براساس گزارشی که در وب‌سایت PC mag آمده است، کارشناسان و تحلیل‌گران فعال در حوزه فناوری اعلام کرده‌اند که میزان فروش اسپیکر‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۲ میلیارد دلار رسیده، این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی تنها ۹۰۰ میلیون دلار ثبت و اعلام شده بود. آن‌ها در این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که بازار فروش این محصولات محبوب و پرطرفدار در سال ۲۰۲۲ میلادی به بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار رشد و افزایش پیدا خواهد کرد.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران، یکی از اصلی‌ترین دلایل و عوامل استقبال کاربران و مشتریان از اسپیکر‌های هوشمند، تغییر عادات خرید و جست‌وجو‌های کاربران در فضای مجازی است. این بدان معناست که بسیاری از افراد با خریداری این محصول دیگر تمایلی به مراجعه حضوری به فروشگاه یا حتی تایپ و جست‌وجو کردن کالای موردنظر خود در فروشگاه‌های اینترنتی ندارند، بلکه تنها با ارسال یک فرمان صوتی به اسپیکر هوشمند و خانگی خود، تمام اطلاعات موردنیاز برای خریداری کالای مذکور را دریافت می‌کنند و در صورت تمایل، به خریداری آنلاین و صوتی آن اقدام خواهند کرد.

براساس آمار‌های منتشر شده در این گزارش، تعداد افرادی که در ایالات‌متحده آمریکا در خانه‌های خود حداقل یک اسپیکر هوشمند دارند، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۸ درصد بوده و در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۷۵ درصد رسیده است. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اسپیکر‌های هوشمند با سایر اسپیکر‌های معمولی همین نام هوشمند آن است و این بدان معناست که با بهره‌مندی از اتصال به اینترنت قادر است کار‌هایی را که یک گوشی هوشمند یا رایانه می‌کند، تنها با دریافت یک دستور صوتی انجام دهد.

از نخستین، بهترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان اسپیکر‌های هوشمند می‌توان به شرکت‌های گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره کرد که البته سایر برند‌های فعال در حوزه تکنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و... نیز به طراحی، تولید و عرضه آن پرداخته و در تلاشند تا بتوانند سهم بزرگ‌تری از بازار این گجت‌های هوشمند را از آن خود کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید