امن‌ترین محل‌ها در شهر‌های آلوده

بدین ترتیب می‌توان قوانین جدید امنیتی برای محل‌های پیاده روی در زمان آلودگی هوا مشخص کرد. ورودی‌های هوای جدید باید در بخش‌های پشت بام و به دور از جاده‌ها و خیابان‌ها نصب شوند.

کد خبر : ۷۶۸۷۶
بازدید : ۸۸۷
دانشمندان دانشگاه ایالت پنسیلوانیای آمریکا، امن‌ترین مکان‌ها در شهر‌های بزرگ را که پایین‌ترین سطح آلودگی هوا را دارند، معرفی کردند. Phys.org نوشت که این مکان‌ها شامل بام‌ها و ضلع‌های فرعی ساختمان‌ها هستند.

محققین ایستگاه آیرودینامیکی ساختند که جریان هوا را در مکان‌های شهری نمونه سازی می‌کند. برای ساخت موانعی که برای جریان باد در ارتفاعات پایین تداخل ایجاد می‌کند و ایجاد تلاطم (درختان و ساختمانها)، دانشمندان از کارتن‌ها و قطعات پلاستیکی استفاده کردند. به عنوان منبع آلودگی، رطوبت ساز مافوق صوتی به کار بردند، زیرا ذرات جامد موجود در هوا اغلب با قطره‌های آب پوشانده می‌شوند.

دانشمندان در جریان آزمایش از مدل‌های کامپیوتری هم استفاده کردند. کمترین غلظت ذرات آلوده در پشت بام‌ها و نمای ساختمان‌ها از سمت بادخیز بودند. بدین ترتیب می‌توان قوانین جدید امنیتی برای محل‌های پیاده روی در زمان آلودگی هوا مشخص کرد. ورودی‌های هوای جدید باید در بخش‌های پشت بام و به دور از جاده‌ها و خیابان‌ها نصب شوند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید