کاهش محسوس دما در تهران

کاهش محسوس دما در تهران

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا قبل از ظهر شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه نیز در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده رخ داده، به تدریج این سامانه از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

کد خبر : ۷۶۹۹۸
بازدید : ۱۰۸۱
کاهش محسوس دما در تهران
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام اینکه از صبح روز شنبه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور از جمله تهران را شاهد هستیم، گفت: همچنین صبح یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها اظهار کرد: امروز، جمعه ۲۵ بهمن‌ماه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات این استان‌ها کولاک برف و در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، بارش برف و باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: همچنین در برخی نقاط شمال غرب بارش پراکنده برف و وزش باد رخ داده و به تدریج از بعدازظهر بارش در شمال غرب قطع می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا قبل از ظهر شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه نیز در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده رخ داده، به تدریج این سامانه از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: جمعه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی وزش باد شدید و در روز شنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

او همچنین ضمن اعلام اینکه صبح شنبه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور از جمله تهران را شاهد خواهیم بود، گفت: همچنین صبح یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: دریای خزر نیز امروز مواج است. از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، برخی نقاط غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: روز دوشنبه بارش در مناطق فوق تشدید شده و علاوه بر این مناطق در برخی نقاط جنوب غرب، ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او روز سه‌شنبه نیز بارش پراکنده در شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق خواهیم داشت و سپس این سامانه از کشور خارج می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: دمای تهران در روز جاری بین صفر تا ۱۳ درجه سانتیگراد، امروز شنبه بین ۲ تا ۱۰ درجه سانتیگراد، یکشنبه بین ۶ تا ۱۳ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه هفته پیش رو بین ۵ تا ۱۱ درجه سانتیگراد متغیر است.



درخواست یک عضو شورای عالی استان‌ها از دستگاه‌های نظارتی

کامبخش مباشرامینی، عضو شورای عالی استان‌ها گفت: درخواست ما این است که دستگاه‌های نظارتی و وزارت کشور به تخلفات شورای عالی استان‌ها ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مباشرامینی، نماینده مردم استان گیلان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: وزارت کشور نامه‌ای را به شورای عالی استان‌ها نوشته و درخواست کرده که انتخابات شورای عالی استان‌ها به تعویق بیفتد، ولی این اتفاق صورت نگرفت.

این عضو شورای عالی استان‌ها همچنین تاکید کرد: در جلسه هیات رییسه شورای عالی استان‌ها که دو ماه پیش برگزار شده بود، نمایندگان استان خوزستان حضور نداشتند و نماینده سلب عضویت شده استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد نیز در آن جلسه حضور داشت و این نشان از بی‌قانونی در برگزاری انتخابات هیات رییسه است. او همچنین تاکید کرد: متاسفانه نامه‌های وزارت کشور و سازمان بازرسی به اطلاع اعضای شورای عالی استان‌ها نرسیده است و این نیز یک اقدام غیرقانونی دیگر از سوی دبیرخانه شورای عالی استان‌هاست.

عضو شورای عالی استان‌ها گفت: انتظار ما از وزارت کشور و دیگر دستگاه‌های نظارتی این است که براساس قانون، به تخلفات صورت گرفته در شورای عالی استان‌ها ورود پیدا کند و ما خواهان آن هستیم که شورای عالی براساس قانون حرکت کند. مباشرامینی همچنین توضیح داد: در حال حاضر براساس مفاد قانونی، صددرصد موافق برگزاری مجدد انتخابات هیات رییسه شورای عالی استان‌ها تا پایان سال هستیم.

ماجرای شورایعالی استان‌ها از آن زمان شروع شد که برای انتخاب رییس رای‌گیری تکرار و در مرتبه دوم رای گیری مرتضی الویری رای لازم برای ریاست را کسب کرد و رقیب او به این وضعیت اعتراض کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید