چطورآشپزخانه زیبایی داشته باشیم ؟

چطورآشپزخانه زیبایی داشته باشیم ؟

همه‌ی خانم ها دوست دارند آشپزخانه‌ای مجهز و زیبا همراه با مدرن‌ترین و شیک ترین وسایل و چیدمان را داشته باشند تا زمانی را که در آشپزخانه سپری می‌کنند برایشان دل‌نشین و لذت بخش باشد.

کد خبر : ۷۷۰۰۷
بازدید : ۱۱۲۹

چطورآشپزخانه زیبایی داشته باشیم ؟

قلب تپنده‌ی هر خانه‌ای آشپزخانه است. همه‌ی خانم ها دوست دارند آشپزخانه‌ای مجهز و زیبا همراه با مدرن‌ترین و شیک ترین وسایل و چیدمان را داشته باشند تا زمانی را که در آشپزخانه سپری می‌کنند برایشان دل‌نشین و لذت بخش باشد.

آشپزخانه جز پرکاربردترین قسمت های یک خانه است. طبق تحقیقات، ما 12درصد از عمر خود را در آشپزخانه می‌گذرانیم.برای میزبانی از میهمان ها، درست کردن غذا برای وعده های اصلی خانواده و درست کردن میان وعده برای یک دورهمی وارد آشپزخانه می‌شویم، پس منطقی است که فضای داخلی آشپزخانه زیبا و مدرن باشد. ایده های مختلفی وجود دارد برای ایجاد یک آشپزخانه‌ی زیبا. از خرید لوازم آشپزخانه گرفته تا تغییر دکوراسین داخلی و تعویض وسایل برقی آشپزخانه.

اولین سوالی که به ذهنمان می‌آید این است کهآشپزخانه‌‌ی زیبا به چه معناست؟ یا به چه آشپزخانه ای زیبا می‌گویند؟ باید بگویم که این سوال جواب درست یا دقیقی ندارد. چون معنی کلمه‌ی زیبا با توجه به انتخاب‌ها و سلیقه‌ی افراد، متفاوت معنی می‌شود. ما می‌توانیم با گذاشتن یک گل در کنار وسایلمان و یا با استفاده از لوازم آشپزخانه‌ی ایرانی و ترکی و چینی جدیدی کهخریداری می‌کنیمبرای خود آشپزخانه ای زیبا بسازیم.

ما در این مقاله می‌خواهیم از ترفند های ساده برای زیباسازی و نظم بخشیدن به آشپزخانه صحبت کنیم.

نور پردازی را اضافه کنید یا تغییر دهید

اگر نور پردازی در آشپزخانه ی شما کم است یا از لوستر های خود خسته شدید آنرا تغییر دهید و برای خود فضای زیبایی ایجاد کنید. لازم نیست از لوستر های بسیار گران قیمت استفاده کنید؛ حتی میتوانید با نورپردازی های زیرکابینت به جذابیت آشپزخانه‌ی خود بیفزایید. میتوانید از لامپ های LED برای روشنایی بیشتر استفاده کنید.

شیرآلات آشپزخانه را عوض کنید

یک روش ساده برای ایجاد تغییر در آشپزخانه تغییر شیرآلات است. امروزه شیرآلات های هوشمند و زیبایی به بازار آمده است که میتواند فضای شما را به یک فضای مدرن تبدیل کند. مخصوصا اگر خانه‌ی شما اجاره‌ای باشد این تغییر میتواند برای شما کم هزینه و در عین حال زیبا باشد.

کابینت ها را به روز کنید

شما می‌توانید کابینت های جدید خریداری کنید و دکوراسیون متفاوت و زیبایی را برای آشپزخانه‌ی خود ایجاد کنید. اگر بدنه‌ی کابینتتان سالم است می‌توانید برای کم شدن هزینه، روکش یا در های کابینت ها را عوض کنید. این کار به تنهایی می‌تواند برای یک تغییر بزرگ کافی باشد. اما اگر که هزینه‌ی این کار هم بالا بود‌ می‌توانید دستگیرهها را تغییر بدهید. اما شاید با اضافه کردن یک قفسه جذابیتی بیشتری اضافه شود. این قفسه می‌تواند حتی جایی برای کتاب های آشپزی باشد اما جذابیتی خاص به همراه خواهد داشت.

از قفسه های جدید استفاده کنید

اگر می‌خواهید از لوازم آشپزخانه مدرن استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنم از قفسه های قابلمه یا از قفسه هایی که مخصوص آویزان کردن وسایل به دیوار آشپزخانه است استفاده کنید. علاوه بر زیبایی به شما کمک می‌کند فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

از گیاهان استفاده کنید

هیچ اتاق و خانه‌ای بدون گیاه کامل نیست. با توجه به طراحی و دکوراسیون آشپزخانه‌‌ی خود گیاهی را انتخاب کنید که برای فضای شما مناسب باشد. این گیاه میتواند یک کاکتوس در یک گلدان کوچک باشد تا یک گلدان بزرگ روی میز آشپزخانه. این انتخاب بستگی به سلیقه و فضای شما دارد. گیاهان انرژی و حس خوبی را به شما منتقل می‌کنند.

سینک ظرفشویی را هوشمند کنید

اگر فضای آشپزخانه‌ی شما کوچک و محدود است می‌توانید از سینک های هوشمند استفاده کنید. این نوع سینک ها به شما کمک می‌کند که علاوه بر داشتن ظاهری صاف، فضای کاری بیشتری داشته باشیدو همچنین از امکانات کاربردی آن اسفاده کنیدو همچنین مصرف آب کمتری داشته باشید.

چطورآشپزخانه زیبایی داشته باشیم ؟

وسایل برقی آشپزخانه‌ی خود را بیشتر کنید

ممکن است تصمیم بگیرید که به وسایل برقی خود را اضافه یا تعویض کنید. در دو صورت باید به نکاتی توجه کنید. قبل از خرید وسایل آشپزخانه حتما تحقیق کنید حتی در اینترنت به دنبال وسیله‌ای که میخواهید بخرید، باشید که تمام ویژگی های مد نظر شما را داشته باشد. وقتی دستگاه را انتخاب کردید حتما کیفیت و میزان مصرف انرژی محصولتان را بررسی کنید که از دوام خوبی برخوردار باشد تا مجبور نباشید چندبار هزینه کنید.

دقت کنید وسایل مورد نظر به دکوراسیون آشپزخانه مربوط باشد و جایی که تصمیم گرفته‌اید وسیله را در آن جا قرار بدهید مناسب و اندازه باشد.

اگر بیشتر وسایل آشپزخانه‌ی شما از جنس استیل است سعی کنید وسیله‌ای را انتخاب کنید که هم‌جنس سایر وسایل باشد. دقت کنید اگر دیوارها و کابینت هایی با رنگ تیره دارید از وسایل با رنگ روشن استفاده کنید.

از جزیره استفاده کنید

اگر آشپزخانه‌ی شما فضای بزرگی را دارد پیشنهاد می‌کنیم که از جزیره استفاده کنید. بسته به نوع استفاده و نیاز شما می‌توانید جزیره را سفارش دهید. حتی می‌توانید طراحی جزیره را طوری انتخاب کنید که آشپزیتان را به روی جزیره منتقل کنید.جزیره می‌تواند به شکل هایی مثل بیضی Tشکل و یا به شکل L طراحی می‌شود. تمام تغییرات و طراحی ها براساس سلیقه ی شما طراحی می‌شود.

چطورآشپزخانه زیبایی داشته باشیم ؟

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید