وام ازدوج صد میلیونی شد؛ جزئیات وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی

وام ازدوج صد میلیونی شد؛ جزئیات وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۹۹ معادل ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. تا پیش از این وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی ارائه می‌شد. براساس گزارش ها، مدت بازپرداخت تسهیلات ۸۴ ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات است. نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز ۴ درصد تعیین شده است.

کد خبر : ۷۷۷۹۳
بازدید : ۵۷۷۱
وام ازدوج صد میلیونی شد؛ جزئیات وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی
فرادید | سقف وام ازدواج هر یک از زوج‌ها در بودجه سال ۱۳۹۹ به ۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، با این حال پس از تایید نهایی شورای نگهبان، زوج‌ها از سال آینده می‌توانند وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

به گزارش فرادید، بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۹۹ معادل ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. تا پیش از این وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی ارائه می‌شد.

براساس گزارش ها، مدت بازپرداخت تسهیلات ۸۴ ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور است. نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز ۴ درصد تعیین شده است.
برای ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی براساس تجربه سال‌های گذشته، در سال آینده سامانه تسهیلات قرض الحسنه بانک مرکزی (احتمالا از هفته سوم فروردین ماه ۹۹) باز خواهد شد ومی‌توان به این سایت مراجعه و ثبت نام وام را انجام داد.

بنابه تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۹ که به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس رسیده و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است، به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی ایران موظف شد از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها پس از اول فرودین ۹۶ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند با اولویت نخست پرداخت کند.

لایحه بودجه سال ۹۹ پس از تصویب در کمیسیون تلفیق به صحن مجلس فرستاده شد، اما نمایندگان مجلس به کلیت آن رای منفی داده و لایحه را به کمیسیون بازگرداندند.

در این حال رییس مجلس شورای اسلامی با استفاده از اصل ۸۵ قانون اساسی و حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب، بودجه تصویب شده در کمیسیون تلفیق را برای تایید به شورای نگهبان ارسال کرد.

این در شرایطی است که جلسات علنی مجلس به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید