امیر سیاری: خلیج عدن را ترک نمی‌کنیم

کد خبر : ۷۸۵
بازدید : ۱۳۷۱

فرادید | فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: «نیروی دریایی با اقتدار در خلیج عدن و مسیر عبور و مرور کشتی‌های تجاری برای تأمین امنیت به گشت‌زنی ادامه خواهد داد.»

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم با بیان اینکه نیروی دریایی با اقتدار در خلیج عدن و مسیر عبور و مرور کشتی‌های تجاری برای تأمین امنیت به گشت‌زنی ادامه خواهد داد تأکید کرد: «به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که بی دلیل کشتی‌های ما را بازرسی کند.»

سیاری گفت: «محور گشت ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطابق قوانین و مقررات بین المللی و برای برقراری امنیت کشتی ها است.»

وی درباره تعداد ناوها و کشتی ها در هر ناوگروه اظهار کرد: «ناوگروه ما معمولاً 2 فروند ناو است البته بیشتر هم بوده و 3 فروند و 4 فروند هم بوده است.»

آمریکا: کشتی های ایرانی از آب های یمن دور شدند
این در حالی است یک روز پس از آنکه مقام های آمریکایی گفتند ۹ کشتی ایرانی که ظاهرا برای چند روز در آب های اطراف یمن بودند از آنجا دور شده اند، پنتاگون می گوید به نظر می رسد اقدام ایران تلاشی برای کاهش تنش ها باشد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا هم روز جمعه از اقدام ایران استقبال کرده است. مقام های آمریکایی می گفتند مظنون هستند که این کشتی ها حامل سلاح پیشرفته برای شورشیان یمن است.

سرهنگ استیو وارن سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفت که کاروان ۹ کشتی ایرانی - ظاهرا شامل ۷ کشتی باری و دو نظامی - مسیرش را عوض کرده و در جهت کلی ایران در حرکت است.

گفته شد که این کشتی ها پیشتر در طول هفته در مسیر بندر عدن بودند. شهر بندری عدن در هفته های اخیر محل زد و خوردهای شدید بوده است.

سرهنگ وارن گفت "ما نیت آینده آنها را نمی دانیم" اما این کاوران روز جمعه در دریای عرب بود و در آب های نزدیک ساحل بحرین به سوی شمال شرقی می رفت.

او گفت: "منصفانه است اگر بگوییم که به نظر می رسد که این (تلاشی برای) کاهش بخشی از تنش هایی باشد که پیشتر در هفته جاری درباره اش صحبت شد."

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا هم گفت که روشن نیست آیا کشتی های ایرانی در نتیجه تحرکات ناوهای آمریکایی مسیر خود را وارونه کرده اند یا نه.

با این حال او گفت که از دور شدن آنها از آب های یمن استقبال می کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید